Gå til innhold

Furulund KaffeTreff (FKT) 2017


svesol

Anbefalte innlegg

Vi var ikke mange, men praten gikk livlig blandt oss tre som var der.

Og vi kom oss ikke derfra før etter tre timer.

 

Men det var plass til mange flere.

 

Neste og siste mulighet før sommeren er i mai, mer presist den 20.mai. Men da kommer du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 måneder senere...

Tja, det står på kalenderen, men jeg har glemt det litt bort og har ikke lagt ut påminnelse.

 

Men sted og tid er jo innarbeidet og det er jo bare å stille opp.

 

Om jeg kommer er noe uklart ennå.

Men det er vel andre som har tid og lyst til noen hyggelige lørdagstimer fra kl.13:00?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Øverst til venstre finner du en flik som heter "Utforsk" og under denne finner du et valg som heter "Kalender" og på disse kalendersidene finner du info om kaffetreffene på Furulund. MEN du må være innlogget for å se dette.

 

Første kaffetreff er om en uke: 16.september kl.13:00 på Furulund kro.

 

Var det noen der i august?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble fire biler i dag, bare defendere av ymse årganger.

Men vi holdt praten i gang og hadde det hyggelig rundt kaffebordet.

Parkeringsplassen er omorganisert, så vi parkerte på andre siden av plassen.

Da  er det en måned til neste gang. Da er det plass til flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg jobbet med å finne ut av kalenderproblemet.

Feilen ble funnet av Administrator og han gjorde endringer for å bøte på problemet.

Årsaken til at noen av dere ikke kunne se innholdet i kalenderen, var at dere ikke var innlogget skikkelig. Men nå kan alle se innholdet i kalenderen.

Så da blir det lettere å se når vi skal treffes på Furulund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Om en uke er det tid for FKT igjen!

Denne gangen er jeg forhindret fra å delta; er for langt unna til å kunne stikke innom, 3396km hver vei med bil.....

Men dere klarer dere selv helt fint.

Jeg håper været blir bra og dere kommer mannsterke!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi ble to biler i dag. Og ble sittende inne på kroa og prate om løst og fast.

 

Men er interessen for dette tiltaket blitt så laber som det har vist tendenser til i år? 

Jeg har holdt på som "Første kalender-fører" i over ti år nå og nå tror jeg at noen andre bør overta. Det er ikke lenger givende å holde på med å oppdatere kalenderen og legge ut påminnelser her på tråden, med så laber interesse. Oppdatering av kalenderen for neste år blir sannsynligvis ikke gjort av meg.

 

Neste treff i kalenderen er om en måned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavere oppmøte på treff har absolutt blitt regelen kan det synes som, ja. 

 

Personlig synes jeg det er rart at det trengs påminnelser i "fjorten kanaler" for at folk skal gidde å møte...

 

Numedalsavdelingen i NLRK snur litt på flisa neste år, og prøver å legge treff-terskelen enda litt lavere. Så får vi se om det fenger. Det som er sikkert, er at det blir kjøring og det blit sosialt.

Terminlista er spikret, alt står i kalenderen medlemmene får nå før jul, og det blir annonsert på nlrk.no, lrf og ulike facebookgrupper. De vanlige kaffetreffene på Årnes og Furulund er selvfølgelig også med!

 

Tilbakemeldinger er forøvrig også mangelvare -det er lov å engasjere seg på flere måter :-)

 

 

Endret av ole jacob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ole jacob skrev:

 

Personlig synes jeg det er rart at det trengs påminnelser i "fjorten kanaler" for at folk skal gidde å møte...

 

Tilbakemeldinger er forøvrig også mangelvare -det er lov å engasjere seg på flere måter :-)

 

 

Ref først pkt..

Innbiller meg at det er litt av årsaken til at flere ikke henger med. Før var det LRF som var eneste aktive kommunikasjonskanal (i tillegg til statisk info i 4WD). Styret og alle som var pådrivere/interessert i treff viste at det var LRF man kunne stille spørsmål samt å følge med på "entusiasmen" rundt treff og aktiviteter. 

Nå spres info som du sier i fjorten kanaler og det er ikke å forvente at styre og stell skal greie å henge med overalt, ei heller vi potensielle deltagere. 

I flere av trådene for treffene så svares det ikke engang på konkrete spørsmål, fordi det antagelig ligger som info ett annet sted, eller fordi man ikke har "tid til" å oppdaterer over alt.  

Tror på et aktivt styre og stell som formidler i få kanaler, med kjapp oppfølging av medlemmers/interessenters spørsmål og betraktninger. 

Personlig så savner jeg trykket som var i trefftrådene her tidligere. Da var det masse aktivitet på disse! Nå er det snart ingen som svarer/oppdaterer i trådene, og, kanskje som følge av dette, få som kommer på treff. 

Tror ikke det bare er en trend fra deltagerne. 

Det er min tilbakemelding, oppfatning og ergo også kanskje årsak til litt labre aktivitet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrens kommunikasjonskanalene og heller få folk som er alle andre steder til å linke til feks. LRF og NLRK.

Personlig er jeg på to LRsteder og sliter med NLRKs hjemmesider nesten hver gang jeg lurer på noe.

Da er LRF fortsatt beste løsning for meg.

Må innrømme at en slik lang tråd som det her med oppdatering om nytt møte på slutten av x-antall poster fort blir oversett.

Liker best ny post med treff eller møtedata i overskriften.

Slik er nå min lille dataverden fordi jeg ikke har interesse for å utvide den eller ikke minst tid.

Sitter nok på ræva som det er og klorer etter LFT-metoden ennå.

(Let-Finn-Trykk)

Fant ikke Furulund kaffetreff på NLRK i det hele tatt og langt mindre en terminliste etter 5 minutter så jeg får spørre her:

Når er neste treff?

 

Mvh GautesomskulleværtpåFurulundforlengesiden

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...