HenningT Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Har en kompis med denne D2'en. Store deler av rammen er kjeks så den må byttes. Bilen står på Jæren, men kan fraktes nesten hvor som helst i landet om noen ønsker å påta seg jobben med å bytte rammen. Ny ramme vil bli kjøpt inn. Noen som kan/vil hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Det er mye jobb Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 OG vær obs, for tiden produseres det ikke nye rammer til D2 fra de vanlige leverandørene. Så hvis han ønsker ny galv ramme er det sikker litt kø... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Helt seriøst, er lønnsomheten i det prosjektet vurdert ?En helt vanlig D2 er snart verdiløs, nesten uansett hvor bra ramma er. Greit nok at bilen på bildet har, og kan ha fler dyre ting montert, men å koste på en D2 30-40 000kr i rammebytte, ville jeg tenkt meg VELDIG godt om før jeg gjorde tror jeg. En D2 er ikke helt en seriebil, så det er MYE jobb flytte over alt mulig rart, og jeg tror man blir forbløffet over hvor fort kostnadene tikker på. Jeg tror knapt nok fullstendig rammebytte utføres i UK, egentlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Bruksverdi og visshet om at ting er på stell måles nødvendigvis ikke opp mot en salgsverdi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 I UK må man regne med ca. £5000 for å får det utført. Men da er alle småting også nytt, bremseslanger, klips, bolter, galv ramme, etc,etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andye611 Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 How much of the chassis is ruined? You can buy rear 1/2 sections now in the UK which would be much less of a task! If my chassis gets worse I will consider doing the 1/2 chassis (I'm in Sandnes so not too far!) but I don't think a full chassis replacement is economically viable when you consider the costs of importing a chassis and labour... to renovate a used chassis and do the work yourself/with help from friends might be a viable option Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Har en lyst har en lov. Men-alltid lurt å få en 2nd opinion om rust; det en ekspert mener er helt opprustet skit det bare er å hive sveiser en annen amatør opp på kort tid... Vi andre få være nøye med linoljen eller kaldpresset sau så vi har bilene lenge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) Preventivt vedlikehold er alltid det beste. Vi fjerner jo eventuelle tennkilder i stedet for å slokke og bygge nytt hus. Endret 6. januar 2017 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 6. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2017 Takk for innspill. Bilen skal i utgangspunktet fikses for å brukes. Han ser også at økonomien i dette kanskje ikke er den beste, men han ser på alt det elektriske virker og motoren er god så han ønsker å fikse resten og ta vare på den. Han vil jo ha en Land Rover han også How much of the chassis is ruined? You can buy rear 1/2 sections now in the UK which would be much less of a task! If my chassis gets worse I will consider doing the 1/2 chassis (I'm in Sandnes so not too far!) but I don't think a full chassis replacement is economically viable when you consider the costs of importing a chassis and labour...to renovate a used chassis and do the work yourself/with help from friends might be a viable option It's pretty much gone from the front doors and back. Will this 1/2 chassis solution cover that? Maybe he can call you and get some idea of what you're talking about? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andye611 Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 I'll have to take a look and find the half chassis part, I think it's roughly from the back of the front doors.... No problem, he can give me a call on 473 06 386 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andye611 Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 The part is 1400mm long from the rear crossmember, costs £650 but is very heavy so I imagine shipping won't be cheap! Supplied by R.A.C parts ltd. Britprt also do a version for £580+VAT, but best avoid britpart! http://www.island-4x4.co.uk/discovery-half-chassis-lrd213-please-email-delivery-address-before-ordering-p-34537.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Kjøper man en ny bil til 500000,- så har den tapt 100 i verdi første året. Da kan man bare for verditapet heller kjøpe en rusten Disco og få rammen byttet. Er bilen i grei stand ellers så kan man ha billig bil i mange år. Det er flere måter å regne på. Hadde jeg hatt muligheten til å kjøpe en D2 med galvet ramme så hadde det vært vanskelig å si nei. Jeg kunne til og med betalt mer enn for en 'vanlig" en.... ☺️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. januar 2017 Del Skrevet 7. januar 2017 (endret) Og plutselig er den overlevende D2n i 2050 verdt en formue. Når jeg begynte med LR var SI fortsatt (for)bruksbil. Hobbyer er ikke butikk. Bil er også en hobby. Kjør på med skift. Endret 7. januar 2017 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonfire Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tore109 Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Helt enig med Gaute! Og vær på vakt; "å vurdere økonomien i enhver Land Rover aktivitet er et minefelt" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2017 Han er fortsatt i markedet etter noen som vil ha en betalt ekstrajobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 I ren entusiast ånd ville jeg sagt kjør på med rammeskift, når du er så glad i bilen din. Men når du må sette bort jobben til en fremmed, med alle de merkostnader ett slikt prosjekt kan medføre, så er det ikke spesielt smart. Du vil jo stå fullstendig uten garanti for alle potensielle følgeskader av en " amatørs " inn montering av motor, girkasse, drivverk og andre komponenter. Når du driver på selv, koster ikke timene noe. De feil du gjør underveis, kan du i det minste ta lærdom av og kanskje forstå hva som gikk gikk galt for å utbedre i neste runde. Når jobben er stilt bort til en " amatør ", har du ingen kontroll på hvorfor eventuelle problemer oppstod, og om eventuell løsning, er den beste med tanke på sikkerhet, drifts sikkerhet og økonomi. Jeg vet ikke hva tanker bileier har om betalingen for ett slikt oppdrag, men det er troverdig at han vil komme rimeligere ut med å gjøre som foreslått lenger opp her. Kjør bilen til UK og betal en proff. aktør for jobben, siden de sitter på det korrekte verktøyet for jobben vil nok også timeforbruket være adskillig lavere. Tror ikke du finner noen amatør her til lands, som selv med god kompis pris, har utstyr og erfaring til å ta ett rammeskift innenfor noe som skal ligne på lønnsomt for begge parter og ikke minst med tanke på hvor lenge du vil vente på å få bilen kjørbar igjen. I utgangspunkt er jo ett slikt rammeskifte en ren mekanisk jobb, så det lar seg gjøre - men det er tidkrevende for en hobby mek. Jeg vil si, har du pengene til å ta ett rammeskift hos en proff. aktør i UK, polen - vel er ønsket sterkt nok, så kjør på. Eneste andre anbefalte alternativ er at du gjør jobben selv og ser på det hele som en gyllen mulighet til å høste mye skru erfaring og bli ordentlig kjent med bilen, selv med risiko for at bilen aldri ruller igjen. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Ta en telefon til William på Nore Auto og høre om de kan ta jobben, til hvilken pris. Evt. om en av gutta der har lyst på et fritidsprosjekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 ha en stoooor ferie budsjett... www.spannermonkeys.co.uk/services/chassis-change-service Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Syns ikke prisen var så ille faktisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 ha en stoooor ferie budsjett... www.spannermonkeys.co.uk/services/chassis-change-service Se der ja, det er jo billig, £995 tipper ikke du får noen i nærheten av doble den prisen her hjemme for det arbeidet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Kombiner det med en ferietur til England, helt klart :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Må huske da at total prisen blir vanligvis mellom £4- 5000+ Når de demonterer er det vell best å bruke nytt på å sette sammen igjen ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Har pasienten skilt og er det forsvarlig å kjøre den halve Europa? £995 for rammebytte må jo være utrolig rimelig? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.