Gå til innhold

Hjullager D3 07. Kjøpes


knikeren

Anbefalte innlegg

Merket plutselig en ulyd på vei hjem i kveld. Fant ut att det er slarkete i venstre forhjul. Regner med det er hjullageret som har takket for seg. Rett over 200km nå. Er det noen som har ett liggende? Har ikke mulighet til å vente på å få sendt det fra øya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid greit å opplyse hvor en holder til på slike forespørsler synes jeg da ?

 

Kan hjelpe deg med originalt lager som ble skiftet prevantivt som var helt fint, ligger tørt og fint i kjeller.

Kan sende det til deg mot du betaler kostnad på frakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg, holder til rett utenfor Kristiansand.

Der ser ut til att jeg får ett i kveld senest i morgen tidlig :) takker så mye for tilbudet :) nå er det bare å få bestilt ett nytt ett til andre siden :)

Alltid greit å opplyse hvor en holder til på slike forespørsler synes jeg da ?

 

Kan hjelpe deg med originalt lager som ble skiftet prevantivt som var helt fint, ligger tørt og fint i kjeller.

Kan sende det til deg mot du betaler kostnad på frakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og om du skal bytte selv, så pass på momentet på senterskruen. Man har så vidt jeg har fått med seg redusert dette til 280 (240?) newton nå. Er redd for at jeg strammet til det gamle momentet - og muligens litt til - og det var nok medvirkende til at de nye hjullagrene tok kvelden litt for raskt. :)

 

Men man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :)

...og om du skal bytte selv, så pass på momentet på senterskruen. Man har så vidt jeg har fått med seg redusert dette til 280 (240?) newton nå. Er redd for at jeg strammet til det gamle momentet - og muligens litt til - og det var nok medvirkende til at de nye hjullagrene tok kvelden litt for raskt. :)

 

Men man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg stramme det til 280 newton

...og om du skal bytte selv, så pass på momentet på senterskruen. Man har så vidt jeg har fått med seg redusert dette til 280 (240?) newton nå. Er redd for at jeg strammet til det gamle momentet - og muligens litt til - og det var nok medvirkende til at de nye hjullagrene tok kvelden litt for raskt. :)

 

Men man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Momentet har ikke noe med strammingen av lager å gjøre. Er det ikke selve stikkakslingen som skrues fast?

 

Stikkaksling (halfshaft?) skrues fast med HUB nut som det heter på engelsk, det er denne som er redusert til 230Nm i følge vedlagte link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...