Gå til innhold

Erfaring med TDV8


MariusMorch

Anbefalte innlegg

Det er ganske lange serviceintervaller på bilen, men jeg mener at det er en tidssetting også. Som varsler årlig.

Dette kan programmeres med eksempelvis Black Box msv kodeavlesningsverktøy.

 

Har satt min til oljeskift hver 10000 hovedservice hver 20000, og eller en gang i året.

Før min tid var årlig varsling slått av, og derfor var det bare tatt tre servicer på den opp til 85000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

http://m.clasohlson.com/no/Bluetooth-mottaker-med-NFC-for-bil/38-6818

 

Koble denne til Aux så er det bare lekker streaming uten å koble i ledning

( eneste ulempe er at av og til vil telefonsamtalen ut i fra bilens Bluetooth og inn via denne enheten, men det skjer på noen samtaler og da fikser jeg det på mobilen enkelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.clasohlson.com/no/Bluetooth-mottaker-med-NFC-for-bil/38-6818

 

Koble denne til Aux så er det bare lekker streaming uten å koble i ledning

( eneste ulempe er at av og til vil telefonsamtalen ut i fra bilens Bluetooth og inn via denne enheten, men det skjer på noen samtaler og da fikser jeg det på mobilen enkelt)

 

Digger dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker serviceintervallet på disse bilene?

 

Fått tips om bil som kommer for salg. 36.000km siden forrige merkeverksted-service. 16.000km siden forrige EU, ifjor på denne tiden. Men lyser en gul motorlampe jeg må finne ut av, dessuten gjøre en inspeksjon av bilen osv.

 

Denne trengte 150.000 i påkost på grunn av manglende serviceoppfølgning. Så droppet det, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har reist på raske turer der jeg har ligget i 140-160 over lengre perioder.

 

Synes egentlig at bilen er fin å kjøre, ligger stødig på veien, men vindsuset øker en del mot 150, turtallet blir litt for høyt. Men å si at det er bråkete er å ta i. Det er ingen problem å ha lavmælte samtaler og det er generelt høy stemning i bilen på familietur.

Men: har liten eller ingen tro på at en unnamanøver vil være noe poeng, for å si det sånn.

 

Jeg følte uansett at det gikk helt fint, og at alt var OK. Bremsene biter bra og det er fremdeles svært komfortabelt. ingen følelse av overbelastning, men det er på en måte ikke det bilen er lagd for. Den trives bedre i noe lavere hastighet. 120-130 er ganske fint.

 

Forresten: før du reiser på en slik tur, sjekk at listene på siden av frontruta sitter. Dersom ruta er skiftet og de ikke har byttet klipsene, er det typisk at det støyer veldig mye fra listene når du passerer 120-130. Har hatt en tur med løse og en med faste lister, og det er utrolig stor forskjell i støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L322 er jo ikke akkurat noen sportsbil, tung og selv med TDV8 blir den aldri noen sprinter. Skal en kjøre litt kvasst så er nok RRS mer aktuell. Der ligger en video på tuben der RRS har raskre rundetid på bane enn Mini Cooper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode poenger. Jeg liker å kjøre til alpene en gang i året, og stå på ski. gjort det i 15 år. Ble aldri aktuelt med 4.4`en jeg hadde på grunn av forbruket. Kunne vært artig å kjøre en RR ned en gang.

 

RRS er ikke aktuelt i denne omgang. Den gamle er ikke helt min greie, selv om det er en nydelig bil. Den nye har jeg ikke råd til enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Sykt fornøyd så langt. Ble en sort/sort Tdv8. Bilen er svært godt tatt vare på av forrige eier og Jørgen Sandberg gikk god for bilen så da klarte jeg ikke la være. 

 

Kommer nye felger til helgen. Legger ut bilder når de er montert og jeg har fått shinet bilen litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2017 den 2.45, RolfM skrev:

http://m.clasohlson.com/no/Bluetooth-mottaker-med-NFC-for-bil/38-6818

 

Koble denne til Aux så er det bare lekker streaming uten å koble i ledning

Kan man høre på DAB radio med denne hvis man har lastet ned DABradioapp på telefonen? Jeg har Sena intercom med FM radio i hjelmen når jeg kjører motorsykkel, og da sender jeg DAB+ til hjelmen via Bluetooth. Funker greit nok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Marius!

 

IAS:  Jeg bruker BlueTooth mottakeren fra ClasOhlson i min egen TDV8 og streamer radio via TuneIn på Sumsang teflonen.  Jeg har hektet opp et 4G modem med tvillingkort på hattehyllen så bruker jeg ikke av datakvoten på firmatelefonen.  Modemet kan bruke eksterne antenner men selv på intern antenne har jeg færre utfall enn på DAB med takantenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 20.47, IAS skrev:

Kan man høre på DAB radio med denne hvis man har lastet ned DABradioapp på telefonen? Jeg har Sena intercom med FM radio i hjelmen når jeg kjører motorsykkel, og da sender jeg DAB+ til hjelmen via Bluetooth. Funker greit nok det. 

Har noen forsøkt å bruke denne som telefon. Ringte med den idag men får en del ekko for motparten. Jeg hører dem fint men de hører seg selv i feedback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker akkurat den i min tdv8. Basert på anbefaling herfra.

 

Stort sett kobler telefonen min seg opp både mot Land rover handsfree og denne som mediespiller. Radio og musikk kommer inn vi aux, og når det ringer dempes det og jeg kan bruke handsfree, telefoninterface på skjermen som vanlig. En sjelden gang kobler kun en av delene seg på, og da må jeg tilkoble den som mangler manuelt.

 

Merk: Jeg har oppdatert original handsfree slik at den kobler seg opp automatisk og har tilgang på telefonbok, siste anrop osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer når du trykker på telefonknappen?

Tilkoblingskoden er 2121

 

Den skal koble til via Bluetooth. En mørkeblå Nokiaboks øverst i rommet på venstre side i bagasjerommet. Over der DVD osv er plassert. Nevestor

 

NB! funker ikke når du har valgt venture cam på offroadbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2017 den 9.45, KetilDisco skrev:

Hva skjer når du trykker på telefonknappen?

Tilkoblingskoden er 2121

 

Den skal koble til via Bluetooth. En mørkeblå Nokiaboks øverst i rommet på venstre side i bagasjerommet. Over der DVD osv er plassert. Nevestor

 

NB! funker ikke når du har valgt venture cam på offroadbildet.

Her er jeg ny på ting merker jeg. For når jeg trykker på offroadbildet så sier venturecam at den er på og klar, men jeg får ikke noe av det til å funke :P

Ei heller telefon, selv om jeg har funnet en boks oppå DVD-boksen i bagasjerommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.

Ofte er batteriet gåent på selve venturecam, som gjør at den ikke vil starte. Bildet er mørkt selv om du slår den på, eventuelt funker kun i et par sekunder. Da registreres heller ikke kameraet i dokkingen slik at lading ikke går. PowerfulUk selger løse batteripakker til 200kr dersom du vil fikse. Litt lodding og noe plukke med å åpne kameraet. Jeg reparerte dette uten at jeg egentlig helt forstår hvorfor. Har aldri og kommer aldri til å bruke det kameraet...

 

Uansett: i den delen av offroadbildet kan du heller få opp utslag på fjæringen, eventuelt kompass i offroad navigasjon. Mye nyttigere. Dersom du velger en av disse, skal nokiaboksen kunne koble til telefonen din.

 

Velg telefonbilde.

På min søker jeg etter bluetooth-devicer på telefonen når jeg starter bilen (eller relativt rett etter. bilen bruker litt tid på å starte alt). Da kommer Land Rover opp på telefonen. Velg og koble til. Koden er 2121.

 

Det er en issue med gammel software i Nokia-boksen. Den må oppdateres dersom du vil:

1. ha automatisk oppkobling. Ellers må du koble til manuelt hver gang, taste 2121 osv.

2. Ha tilgang til siste ringte, tapte og mottatte anrop (utrolig praktisk), samt telefonbok. Denne kan du scrolle med knappene på rattet og se i dashboard. Veldig kjekt.

 

Oppdatering gjør du på flere måter. En er å sende Nokiaboksen til Glenn Kaldevass (?) som driver en off road Land Rover nett-butikk. Sikkert andre også. (koster kanskje 500). En annen er å opdatere selv via BlackBox-Solutions File loader. Noe som er mulig via deres MSV-Extreme eller Nano tool. (https://blackbox-solutions.com/product/category/faultmate-msv-2#faultmate-msv-2). BlackBox MSV-greia gjør alt mulig annet også, så den anbefaler jeg uansett. Fantastisk nyttig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...