Gå til innhold

Erfaring med TDV8


MariusMorch

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...

Den skal dukke opp hver gang du starter bilen.

Og egentlig på søk når du kjører.

 

Men det hender den faller ut.

 

Eneste gang bilen slår av dette, meg bekjent, er når du bruker venture cam. 

Mens bilen går, forsøk: gå inn på offroad-bildet på skjermen, velg venture cam, vent litt, og velg så hjulutslagsbildet igjen. Ikke skru på selve venture-cam i det hele tatt. (Sjekk at det er av).

 

De få gangene telefonen faller ut hos meg er dette nok til å få den tilbake.

 

Når telefonen er tilkoblet og jeg velger venture cam på skjermen, står det "telefon frakoblet" i en dialogmelding på skjermen. Når jeg velger hjulutslag igjen, står det "telefon tilkoblet"

 

Vær også oppmerksom på at dersom du har koblet til en Garmin klokke med styring av musikk osv, kanskje har koblet til høretelefoner og bluetooth-inngang til AUX for musikk, kan det bli litt mye for telefonen, og det kan bli litt surr. Har akkurat fått en oppdatering av Garmin-klokka som har gjort all tilkobling mindre stabil, inkludert tilkoblingen til klokka! Jeg har en oppdatert Samsung 8+ telefon. Det burde funket bedre. Alt er ikke perfekt utenfor Land Rover heller...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KetilDisco skrev:

Den skal dukke opp hver gang du starter bilen.

Og egentlig på søk når du kjører.

 

Men det hender den faller ut.

 

Eneste gang bilen slår av dette, meg bekjent, er når du bruker venture cam. 

Mens bilen går, forsøk: gå inn på offroad-bildet på skjermen, velg venture cam, vent litt, og velg så hjulutslagsbildet igjen. Ikke skru på selve venture-cam i det hele tatt. (Sjekk at det er av).

 

De få gangene telefonen faller ut hos meg er dette nok til å få den tilbake.

 

Når telefonen er tilkoblet og jeg velger venture cam på skjermen, står det "telefon frakoblet" i en dialogmelding på skjermen. Når jeg velger hjulutslag igjen, står det "telefon tilkoblet"

 

Vær også oppmerksom på at dersom du har koblet til en Garmin klokke med styring av musikk osv, kanskje har koblet til høretelefoner og bluetooth-inngang til AUX for musikk, kan det bli litt mye for telefonen, og det kan bli litt surr. Har akkurat fått en oppdatering av Garmin-klokka som har gjort all tilkobling mindre stabil, inkludert tilkoblingen til klokka! Jeg har en oppdatert Samsung 8+ telefon. Det burde funket bedre. Alt er ikke perfekt utenfor Land Rover heller...

 

 

 

Interessant! 

 

Jeg tester når jeg har fått tilbake bilen. Det fungerte fint i en uke, men plutselig begynte det å surre. 

 

Har levert den til lars på forumet her for en fullstendig lakkrens, polering og coating og rens av interiøret osv. Gleder meg helt sinnsykt til å få den tilbake! Bilder kommer! 

 

Forøvrig er jeg svært fornøyd med bilen. Jeg elsket min gamle 4.4 bensin, men jeg må si at det er befriende å slippe å fylle så mye drivstoff. Jeg har hittil kjørt TDV8`en på 1,05 pr uke på blandet kjøring. Kjørte den til Trondheim på 0,89 i forrige helg. Førstnevnte målt på å regne ut selv ved å fylle full tank og nullstille kilometerteller og fylle opp igjen. Sistnevnte på bilens kjørecomputer som lå på mellom 0.92 og 0,87 mellom gardermoen og trondheim. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har snart kjørt 9000 kilometer med bilen. Jeg er bare sykt fornøyd. Bilen skal inn for bytte av handbrekksko bak og sirkulasjonspumpe til webastoen, men ellers har dette vært helt suverent (bank i bordet). 

 

Bare en kort update fra sykt fornøyd L322-eier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttetur med nyfrelst tesla eier. Måtte dytte bilen hans opp bakken til hytta. Jeg var allerede på plass og hadde ikke tenkt at det var glatt. 

 

Forøvrig. Kjøpte bilen rett fra service. Tenkte å peile olje og se om den kanskje trengte en slurk. Etter 9000 km er det masse olje på bilen og mer enn nok. Så da venter jeg til oljeskift i mars. Bytter to ganger i året. Skal bytte dempere og vaiere til bakluke nå men ellers er dette en skammelig bra bil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tanken som ligger foran venstre framhjul. Løsne innerskjermen i framkant og du kommer ganske greit til. Byttet nettopp på min. Det er en og samme pumpe til både fram og bak, og en pumpe for lyktespylere. Du skal bytte den til høyre. Fort gjort å bytte, og rimelig også. Kan med fordel bytte gummitettingen også, men den var ikke med pumpa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På P38 er det en tilbakeslagsventil som kan lage krøll. En liten rund sak som sitter på slangen fra pumpe. Vet ikke om det er sånn på L322 også, men kan jo være en ide å sjekke.

Hvis du har spyling på frontruta virker vel pumpe hvis det er som IAS sier at det er felles pumpe for foran og bak.

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, tenkte ikke før jeg skrev... Jeg har RRS TDV8 (L320) så min beskrivelse og oppgitt delenummer passer nok ikke for deg som har L322. Men tror fortsatt at det er pumpa di som er gåen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...