Gå til innhold

Induksjonsvarmer til hjemmebruk?


WildRover

Anbefalte innlegg

Er nok litt bortskjemt med induksjonsvarmer på jobb. Skulle gjerne hatt en i garasjen også, men både plass og budsjett setter begrensninger. Tiltenkt bruksområde er varming av fasteusta bremserør/-slanger og rustne småskruer på personbiler, kanskje oppimot m10-m12.

 

Billigste jeg finner i Norge er Gasolin, 10.000,- påstår de den er verd. På ebay finner jeg noen til under 5.000,-. Hendig koffertstørrelse, noen går tilogmed på 12v for bruk i felten. Noen som har prøvd? Er det noe å ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Induction heater.

Fant forresten en tråd til om dette. Må lære meg å søke før jeg spør :)

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=82447

 

Ingen som har prøvd disse «billigutgavene» altså? Blir vel neppe det samme som proffutgavene, som koster fra 30000 og oppover, men for den prisen kunne jeg jo hentet meg en bil til. Fortsatt med rustne bremserør riktignok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forutsatt at det var spellcheck`en som spilte oss alle et puss, tipper jeg at induction-heater gjør susen på ebay..

 

PS - tipsalert: - google-translate er bedre på enkelt-ord enn på hele setninger. Skriv frasen du ønsker rett inn i søkefeltet øverst på siden ( om du bruker chrome ) f.eks oversett " jeg er en blyant"

 

Du får da opp denne siden:

oversett.jpg

 

På min helt egne Espen-kåring, er faktisk Chrome verdens beste nettleser, på grunn av alle disse smarte funksjonene som er bygget inn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS - tipsalert: - google-translate er bedre på enkelt-ord enn på hele setninger. Skriv frasen du ønsker rett inn i søkefeltet øverst på siden ( om du bruker chrome ) f.eks oversett " jeg er en blyant"

 

Google har en egen side for oversettelser; http://translate.google.com hvor du kan oversette hva som helst, inkl hele nettsider om du bare limer inn adressen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet veldig godt at det er vanskelig å slippe tanken om nyttig verktøy når den først har satt seg fast (derfor har jeg plasmaskjærer og snart AC/DC-tig osv..); men på småtteri som bremsenippler kommer en utrolig langt med en liten gassdrevet loddedings;koster ingenting på biltema.

Og på større ting er det gassbrenneren som kommer fram; litt klargjøring med sveiseteppe og/eller none biter tynnplate og sunn fornuft så funker det snus.

 

Men en sånn induskjonsdings hadde jo ikke vært dumt å ha da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
  • 3 måneder senere...

Noen erfaringer med Biltemavarmeren nå? Skal demontere en gammel Fordson Dexta for de evige plogfurer, eller noe sånt, ikke kjempedigre bolter der, men ikke helt små heller. Fastrustet er de i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...