Gå til innhold

Råd om kjetting til 110 ?


Trond C

Anbefalte innlegg

Oki, kjøpte nylig 2 slike som du har der, og 2 piggkjettinger fra forsvaret. Lite brukt. 1000,-

Desverre passet de ikke på 9.00 16, men var perfekte på Defenderen...

Så je er enda på utkikk etter no større kjettinger. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tverrgående piggkjettinger (med lange pigger) på alle 4 hjul trengs når høstværet plutselig skifter. Kjettingfabrikk ved gamle E18 ikke langt fra Sønderled. Nå nedlagt (?). Solide saker.

 


gjenstår å se om kjettingbruksbildet jeg lastet opp til galleripatenten her faktisk blir synlig. Ved direkte kopi-lim kommando fikk jeg bare melding om at filen var for stor.

 

p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrupigg er ikke noe alternativ til kjetting, synes jeg. Billig er det heller ikke. Når de koster oppi 4,-/pigg blir det fort endel hvis du skal pigge 4 hjul.

 

Det ser ut som du var heldig og fikk handlet et sett brukendes kjetting, Trond!

 

Har du trent etpar ganger er ikke hurtigkjetting så forbasket mye raskere å legge på enn vanlige, "tunge" kjettinger.

Og om du skal kjpe nye kjettinger, forsøk å finne et ett med litt sikk-sakk møster. Da er du sikret pigger i bakken hele tiden.

Det høres råflott ut, men hvis bruksområdet passer, kan man ha et sett hjul med kjettinger påmontert. Det tar ofte kortere tid å bytte 4 hjul enn å legge på 4 kjetting + etpar etterstramminger :-)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må øve deg litt mer på å legge på kjettinger Ole Jacob. ;-)

 

Etter å ha lagt på skikkelige kjettinger noen ganger går det mye raskere å legge på kjettinger og etterstramme enn å bytte hjul. Hvis man virkelig vil være råflott så har man to biler, en med kjettinger og en uten. Bruker bare 30 sekunder på å bytte bil. Gjett hvilket alternativ jeg har gått for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må øve deg litt mer på å legge på kjettinger Ole Jacob. ;-)

 

Etter å ha lagt på skikkelige kjettinger noen ganger går det mye raskere å legge på kjettinger og etterstramme enn å bytte hjul. Hvis man virkelig vil være råflott så har man to biler, en med kjettinger og en uten. Bruker bare 30 sekunder på å bytte bil. Gjett hvilket alternativ jeg har gått for :-)

Utrolig smart, har så mange jeg nå at: Kan ha en med kjettinger, en med piggdekk, en med offroad dekk og en med sommerdekk :) Ferdig med alt av dekk/ kjetting omlegging je da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare to kjettinger og har lurt på hvilken aksel jeg da må ha de på. Jeg har tidligere lest her på forumet om at man aldri må bruke kjetting KUN på foraksel. Noen som kan si litt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du bare kjettinger foran kan det bli skummelt når du må bremse hardt og bakhjulene som har minst grep har lyst til å ta over kontrollen på bilen og bli forhjul.

 

Som lafterolf er inne på er det trangt mellom dekk og fjærfeste bak. Selv med originalfelger og 235-dekk og kjettinger som var godt strammet opplevde jeg vanligvis at kjettingene slo litt bort i fjærfestet bak. Etter å ha kjøpt inn ny felger med innpress på 25 istedet for 33 som er på de originale forsvant det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 88" blir ekstremt urolig etter vei med tverrlenka kjettinger kun bak. Den er faktisk roligere med kun foran er min erfaring. Det er selvfølgelig aller best med kjettinger på alle fire vist man har.

 

Om 109 eller 110 oppfører likt vet jeg ikke, på landcruisern (hj60) var det ingen problem med kjettinger kun bak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...