YMK Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Ser nesten ut som om kulehøyde er litt lav om ikke bilde lurer meg. Jeg har det motsatt, og da blir enkelte hengere helt umulig å ha etter seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 (endret) nei, om kula er noe, så er den høy, ikke lav. Bilen står med litt mye kulevekt på bildet, og kompressor fikk dermed ikke løftet bilen i rett posisjon... Har forsøkt flytte den ned, men da er den litt lav. Skal prøve det igjen....PS - Defender hadde kulehøyde på centimeteren samme som denne D2. Den grå D2 jeg hadde før, fikk også kula flyttet ned til samme nivå, og var langt mer stabil selv om den var ganske sliten her og der i foringer og watts og alt mulig annet. Den blå har ingen slakk noe sted, men jeg blir omtrent helt gal av å kjøre Soliferen bak den, pga ustabiliteten. Begynner så smått mistenke at det er noe helt annet enn jeg tror som er årsaken... Endret 26. februar 2017 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Første: cellular dynamic er oransje britpart dempere - forholdsvis stivt oppsatt og rimelige. Neste: hvilken kulevekt har du og hvordan forandring opplever du med lettere/tyngre kule? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 kulevekt påvirker ikke bilen i det hele tatt. Har testet fra 50 til 150-200kg ( jada, det har sine grunner ) og forskjellen er minimal. IFOR hengeren logrer litt om den blir altfor lett i nesa, men i praksis er den snill og kontrollerbar. Solifervogna derimot, som er kjent for å være markedets beste caravan å trekke på, er helt ubrukelig bak bilen. Jeg har kjørt den på Kort 3dørs Pajero, Jeep XJ Cherokee, Defender, en annen D2, Nissan Patfhinder og RangeRoveren, og jeg har aldri opplevd maken til oppførsel som på D2en jeg bruker nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 (endret) Hvordan er høydene fra senter hjul til skjermkant da? Er bilen for lav/høy bak kan man jo også få morsomme egenskaper. Men om den andre D2 var bedre og trekke med, må det jo være noe feil med denne. Spørsmålet er jo bare hva? Angående kulevekt opplever jeg at våre D2 ønsker mye av sorten, gjerne over 100kg. Endret 26. februar 2017 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Er den hevet på belgene blir fjørene mykere, hjelper ikke det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 26. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2017 bilen er ikke hevet noe sted. Har spacere, men de ligger i garasjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Det beste er jo å måle høyden på kula når bilen står helt flatt. Skal ligge på 42-45 cm oppå kula. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 26. februar 2017 Del Skrevet 26. februar 2017 Er det likt på sommerdekk vs. vinterdekk? Kan jo være dekkene som ikke holder helt mål. Ellers ville jeg prøvd å hive på nye dempere, britpart cellular dynamics er vel ganske billige, så det eksperimentet koster ikke allverden. Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Om ikke å finne slakk, jeg og kompisen var ikke i stand til å finne slakke i noen av foringen rundt dette Watts-greiene samme hvor vi røsket, ristet, brøyt og herjet. 15 sekunder på løfetebukken hos NAF avslørte slakke i alle... Neppe nok til å påvirke min bruk men kanskje nok når en henger noen tonn på kula? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjei Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg har et sett med trinnløs regulerbare gassdempere fra Koni med standard høyde som jeg vurderer å selge. Demperne er kjørt i ca. 5000 km. Jeg ønsker å bytte tilbake til oljedempere igjen siden jeg synes at gassdemperne har tatt litt for mye av den gode kjørekomforten som en Disco skal ha. http://www.paddockspares.com/brands/koni-heavy-track/discovery-2.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 så ikke denne før nå, har bestillt et sett sånne Dynamics dempere alle mener skal gjøre susen. Skal flytte ned kula ett hakk også, selv om jeg da syns den blir overkant ( nedkant ) lav, spesielt med IFOR hengeren. To be continiued.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig-RRune Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Dynamiske cellulitter i understellet blir nok revolusjonerende. Har fått sånne i baken - på 90`en altså , og de strammet ordentlig opp. Spent på om effekten varer..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Kan være et tips å gå watts-lenka med et skikkelig brytejern også, for å se om det er noe slakk. Jeg fikk slakk i min i fjor, såvidt mulig å finne liggende på garasjegulvet med brytejern, men da var bilen allerede skikkelig ekkel å kjøre, jeg kunne kjenne at det "glapp" fra side til side ettersom bilen skiftet retning. Merket det på en tur opp og ned Meheia (E134??), mye svinger og jeg var alene, så det ble kjørt litt "spirited". Bakvogna slang rundt, og jeg kjente på tilbaketuren at det ikke var trygt. Nytt "hundebein" bak og alt ble bra. Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 så ikke denne før nå, har bestillt et sett sånne Dynamics dempere alle mener skal gjøre susen. Skal flytte ned kula ett hakk også, selv om jeg da syns den blir overkant ( nedkant ) lav, spesielt med IFOR hengeren. To be continiued.. Kan du linke til de du bestilte? Tenker å gjøre det samme… Sikkert lurt å vente til du kommer med dommen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Kan du linke til de du bestilte? Tenker å gjøre det samme… Sikkert lurt å vente til du kommer med dommen Jeg kjøpte vel DISSE Litt snålt det der, enkelte leverandører har forskjellige dempere for biler med og uten ACE, forskjellige for spiraler og luft, og en hel rekke forskjellige varianter. Forskjell på årsmodeller har jeg også sett. Britpart derimot - har en demper som skal dekke hele rangen. Shady spør du meg... Bare svinge opp når jeg får montert de rett over helga, så kan du få teste om du vil . Fler her har påpekt om noe baki bakstillinga mi er slitt. Jeg har leita og sjekka,og finner egentlig ikkenoe rart. Det jeg syns er innmari snålt, er at den forrige D2en min ( den grå, omtalt i fler omganger ) var GANSKE så slitt, såpass at jeg kjente det var litt slakk både her og der. Demperne på den var også helt totalt kass ( satte på nye før jeg solgte bilen ) men den var VESENTLIG bedre å trekke vogna med. Jeg kjørte over 5500km med den sommeren 2016, og syns egentlig den fungerte helt greit... PS- får man kjøpt "watts-opphenget" komplett ? Jeg er ikke så motivert for å presse foringer og styre lengre, mye enklere om jeg bare kan bestille hele "dingsen " komplett. Ser at Island har DENNE, men jeg trenger vel stagene også ? Noen som har en tegning som viser sammenstillingen og hva jeg trenger evt ? Endret 3. mars 2017 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Jeg byttet bare den delen du linker til, rettere sagt jeg byttet foringer til den, har presse i kjelleren så den jobben gikk fort. Byttet ikke stag. Byttet heller ikke noen skruer, muttere eller lignende. Se: http://www.discovery2.co.uk/Watts%20Linkage%20Bushes.html Har vel lurt på det før, lenger opp i tråden, men har du samme dekk på nåværende D2 som den du hadde før, som var stabil? Ikke at jeg har opplevd min D2 som dekkresen, men hadde en Caravell (den tøffe, syncro med boxermotor bak) en gang som var veldig ustabil med et sett dekk, helt fin med et annet. Begge settene var sommerdekk med samme dimensjon. Bare en tanke. Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Godt påeng, nei, ikke samme dekk. Sommerdekk på en bil kan neppe sammenlignes med vinterdekk på den annen Er i det store og hele ikke så veldig fornøyd med Hakka 7 SUV dekkene som sitter på den blå, men har ikke klart finne noen som definitivt anbefaler noe annet heller. Må ha pigg. Mulig jeg prøver enda mer luft, lite luft gir ustabil bil ( selvsagt ) men har forsøkt fler runder med diverse trykksettinger, uten at det er gjort all verdens forskjell. At bakakslingen sitter midt under bilen, har selvsagt sitt å si, men det er likevel noe som er " snett " som mine svenske venner ville sagt. Blir gøy få på plass nye dempere, og se hva effekt det får for mitt behov. Foreslo for kona å kjøpe en større vogn, med 2 aksler og fire hjul, mens hun mente det var et mye bedre alternativ å oppgradere til en L322 eller allerhelst D3. Jeg på min side vil ha RRS... så da blir det vel... en D3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Jeg har ganske ferske Hakka 7, 245/70-16, på min og er veldig fornøyd. Kunne ikke tenke meg noe annet faktisk. Vet ikke dimensjonen du bruker, med det kan jo være forskjeller mellom ulike dimesjoner, årganger etc. Bytte til L322/D3 gir deg helt sikkert bedre slepebil, men er du bare litt uheldig med kjøpet er du fort tilbake til skruhelvete du hadde (har?) med P38'n. Jeg har ingen personlig erfaring med masochisme, men det kan kanskje bli for mye av en god ting der også? Eller kanskje nettopp ikke? Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Jeg kjører nå på Hakka LT2, og stabiliteten ved last er ikke sammenlignbar med SUV-utgaven. Virker til at de har for myke sider. Det er godt mulig nye dempere hjelper, men jeg kan ikke forstå at det er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Bytte til L322/D3 gir deg helt sikkert bedre slepebil, men er du bare litt uheldig med kjøpet er du fort tilbake til skruhelvete du hadde (har?) med P38'n. Jeg har ingen personlig erfaring med masochisme, men det kan kanskje bli for mye av en god ting der også? P38 skruhelvete ? nå skjønner jeg VIRKELIG ikke hva du snakker om.. D3 er neppe aktuelt, jeg orker ikke kjøre rund i et Drivhus på 4 hjul. L322 går sikkert an, men ser ut som drømmedamas feite storesøster , sammenlignet med P38`n... Da har jeg mer trua på RRS, egentlig. Men som presten sier, størst av alt er kjærligheten... Endret 3. mars 2017 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 ... orker ikke kjøre rund i et Drivhus på 4 hjul. ... Jaså, er vi i det fornæmende hjørnet i dag, Espen?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Jaså, er vi i det fornæmende hjørnet i dag, Espen?! Nei, fornærmende er jeg bare om jeg la noen følelser i det, og det gjorde jeg definitivt ikke. Jeg bare fortalte fakta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Dumt jeg leser dette nå, siden du allerede har kjøpt, men til D2 så hadde jeg anbefalt Tuffback dempere. Hadde de på min svarte D2 og de er de største og tyngste dempere jeg noen gang har sett. Skikkelig massiv. Etter 5 år var det ingen tegn til slitasje og bilen var fortsatt veldig god å kjøre. Farts dempere brydde jeg meg veldig lite om... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Jeg skylder etpar unnskyldninger:jeg har fått råd både i tråden og i eposter og pm`er ,men jeg insisterte på at demperne nok var dårlige, men ikke SÅ dårlige. Idag var pakka fra Island på plass, og hvorfor vente, så jeg rygga inn i garasjen, jekka opp bilen og oppdaget til min store forundring at bilen faktisk for alle praktiske hensyn ikke hadde dempere i det hele tatt. Altså de var der, men funksjonen var i praksis lik _NULL_. Forskjellen var enorm når jeg fikk på nye, stive dempere. Jeg tror, med vekt på tror, at det var luftfjøringa som lurte meg. Jeg har styra nok med gammel dritt til å klare bedømme om dempere var kass, trodde jeg, men det har jeg altså ikke. Jaja - hver dag er en ny mulighet til å drite seg ut, det var også denne dagen. Fikk også montert nytt clips på vinduspusseren, og flyttet ned kula. Den var ca 46cm på hakket den sto på, det er et snev av høyt, men når jeg flyttet den ned ble den bare 42cm som er et snev av lavt. Blir spennende måle effekten. Tror dette bare kan bli bra. Bestiller nye fjører og dempere foran også, i std. høyde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.