Gå til innhold

Nøkkel Discovery 4


Magnuspagnus

Anbefalte innlegg

Kona fikk kun låst opp dørene og måtte holde nøkkel under rattstamen for og få startet("nødprosedyre" beskrevet i håndbok hvis bilen ikke registrerer nøkkel) Fikk henne til og bytte batteri i nøkkeln. Ingen reaksjon fra bilen når hun prøver nøkkelen nå.

 

 

Noen som har opplevd det samme? Må nøkkelen synces med bilen på nytt? Det står ingenting om dette i boka som følger med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkel må vel lades mener jeg.

Ladeplate til noe annet funker supert

 

Nei, i D4 bytter man batteri.

 

Enkel og grei prosedyre, så enkel at selv jeg greide det. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=p9hnDM3UOg0

 

Var ikke nødvendig å pare nøklene mine på nytt etter at jeg skiftet batteri. Mulig at det må gjøres om de er uten strøm en god stund, men jeg skiftet batteri før de var helt døde.

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg etter et par forsøk. Hva som egentlig foregikk er ikke helt klart. Hehe. Ringte forhandler og spurte om det finnes kjente feil med nøkler eller mottaker, men det var ukjent. Samme svaret jeg får alltid får uansett hvis jeg spør om kjente feil på komponenter. Man har kanskje ikke lov til og si at det finnes kjente feil som merkeforhandler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes merkelig ut. Men - man har jo sett at nøkler kan bli forstyrret av forskjellige ting, og disse smartnøklene er sikkert ikke noe unntak. Men jeg regner med at man har klart å gjøre teknologien såpass bra at det skjer mer sjeldent nå enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det ordnet seg etter et par forsøk. Hva som egentlig foregikk er ikke helt klart.

 

Litt det samme som jeg opplevde med reservenøkkelen, skulle prøve den etter ca 3år uten at den hadde vært i bruk. Måtte holde under rattstamme for å få start, men den kom seg etterhvert? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På'n igjen i dag.

 

Ikke mulig og åpne bilen. Ventet en halvtimes tid og forsøkte på nytt. Da funka nøkkeln som vanlig både på lås og start av bil.

 

Leste ut masse feilkoder og sjekka spenning på batteriet. Batterispenningen var lav. En stund etterpå er det igjen null kontakt. Ladet batteri og slettet alle feilkoder bortsett fra denne som jeg ikke får slettet:

 

U021 4-00 Permanent.

 

"Lost communication with the remote function actuation"

 

Noen som har peiliing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Dårlig batteri kan jo som kjent lage utrolig mye krøll med D3 og D4, så det er det første jeg hadde fått gjort noe med. Det er lite hensiktsmessig å feilsøke på disse bilene før strømforsyningen er 100%. :)

 

Også spørs det jo om problemet er det samme med begge nøklene, eller om det er begrenset til bare en av de. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer at lokket til tanken ikke låses når jeg låser bilen mekanisk. Alle dørene låses, men ikke tanklokket. Jeg glemte og skrive at alarmen løste ut natt til i dag.

 

Lokket til tanken skal vel låses sammen med dørene? Noen som kan sjekke om tanklokket låses når bilen låses mekanisk?

 

Er jo ikke ukjent at småfeil kan sette større deler ut av spill på disse bilene. Så håper jeg er på rett spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er på D4, men på D3 er det en skjøt under "dørstokken" foran. Mener den er på passasjersiden, men er ikke skråsikker på det, det er i alle fall mange som har hatt problemer med kabelbrudd der.

 

Forøvrig en tråd (D3) med noe som kanskje kan ligne ditt problem

http://www.landroversonly.com/forums/f41/2005-lr3-keyless-entry-not-working-next-steps-42274/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...