Jump to content
LRforum
Elchund

Moderne stereo i Discovery 2

Recommended Posts

Radioen i Discoen daua, bestilt meg en Joying. Så får vi se hvor bra dette er.

På 10/4/2017 den 17.58, Kvasi skrev:

Jeg hadde dårlig mottak på DAB lenge før jeg kom på at det er varmetråder i frontruta som ødelegger for antenna som er limt der. Kjøpte en sånn aktiv splitter sånn at radioen bruker både den og den originale FM-antenna og alleproblemene forsvant.

Betalte vel ca 250kr for den og det var den verdt.

Link til en sånn splitter?

Mulig jeg tenker veldig feil, men jeg finner bare splittere som har ISO hann inn og iso hunn + noe slags DAB-plugg ut; til dette må vi vel ha det omvendt?? FM og DBA-antenne inn og en DAB ut?

Vurdere kasettspiller...

Da er den satt i bilen, og alt funker, nesten, det er FRYKTELIG høy lyd. Prøvde meg på den som ble nevnt før å sette til ett Vw produkt. Men om noen kunne være litt mer spesifik?

Hilsen en med litt øresus nå.

Løste seg.

Enkelt også..... Innstillinger skru av av at man har forsterker. Så kan man gå inn å skru av lyden for at man trykker.

Så skrur man på forsterker igjen. Så blei det løst. 

Fikk ikke fjernkontroll til å virke, men det er nok koblet feil bare. Men blei for sent til å jobbe videre. 

Satte inn nye pinner i den ene ISO pluggen.  Kjøpte denne fra Biltema

Adapterkabler, ISO

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Adapterkabler-ISO-2000034143/

Stjal ledninger og pinner fra pluggen på den. 

Dermed ble alt koblet som standard. Eller i henhold til ISO :P Men alikevel ikke styring fra rattet. Må sjekke om jeg har bomma på ledning.

Hadde bilen din original navigasjon som ny? I så fall må du finne koblingsboksen til fjernstyringen og hente ledningene fra rattet og koble rett på kinastereo'n.

Hvis bilen hadde standardsystem er det pinne nr. 2 og 3 på C0098 (den grå) ISO kontakten.

Legger du den ene ledningen fra rattet til jord og den andre til fjernstyringsledningen på stereo'n så virker det. Du må riktig nok programmere fjernstyringen fra menyen først.

Tron

Chingchong-radioen byttet ut med en Kenwood fordi den selv begynte å besteme når den skulke virke..

Kenwooden har i tillegg ikke noe problem med dab-mottak på steder nettbrettradioen ikke hadd signal, same antenne i bruk.

Om noen vil ha joyingen for deler koster den porto.

Jeg har en 1,5 din Alpine XQD101430LNF orginalradio med kassettspiller med Harman Cardon anlegg med forsterker.

Oppi taket sitter en CDspiller og en egen videospiller og 4 skjermer.

Det ligger noen dingzer til alt dette under flere av setene og sikkert litt til som jeg ikke vet om.

Fikk en Tiny 5 og har gruet meg over ett år for å koble og ordne.

Men det ble jamen meg bra.Både lyd og brukervennlighet.

Neste blir å grue seg til telefonting og andre ikke morsomme innstillinger.

Dette er en av mine svake sider da interessen for radio og TV sluttet da de gikk bort fra rør.

Gautelestbruksanvisning