Gå til innhold

Moderne stereo i Discovery 2


Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 uker senere...
På 10/4/2017 den 17.58, Kvasi skrev:

Jeg hadde dårlig mottak på DAB lenge før jeg kom på at det er varmetråder i frontruta som ødelegger for antenna som er limt der. Kjøpte en sånn aktiv splitter sånn at radioen bruker både den og den originale FM-antenna og alleproblemene forsvant.

Betalte vel ca 250kr for den og det var den verdt.

 

Link til en sånn splitter?

 

Mulig jeg tenker veldig feil, men jeg finner bare splittere som har ISO hann inn og iso hunn + noe slags DAB-plugg ut; til dette må vi vel ha det omvendt?? FM og DBA-antenne inn og en DAB ut?

Vurdere kasettspiller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den satt i bilen, og alt funker, nesten, det er FRYKTELIG høy lyd. Prøvde meg på den som ble nevnt før å sette til ett Vw produkt. Men om noen kunne være litt mer spesifik?

 

Hilsen en med litt øresus nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løste seg.

Enkelt også..... Innstillinger skru av av at man har forsterker. Så kan man gå inn å skru av lyden for at man trykker.

Så skrur man på forsterker igjen. Så blei det løst. 

Fikk ikke fjernkontroll til å virke, men det er nok koblet feil bare. Men blei for sent til å jobbe videre. 

Satte inn nye pinner i den ene ISO pluggen.  Kjøpte denne fra Biltema

Adapterkabler, ISO

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Adapterkabler-ISO-2000034143/

Stjal ledninger og pinner fra pluggen på den. 

Dermed ble alt koblet som standard. Eller i henhold til ISO :P Men alikevel ikke styring fra rattet. Må sjekke om jeg har bomma på ledning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen din original navigasjon som ny? I så fall må du finne koblingsboksen til fjernstyringen og hente ledningene fra rattet og koble rett på kinastereo'n.

 

Hvis bilen hadde standardsystem er det pinne nr. 2 og 3 på C0098 (den grå) ISO kontakten.

 

Legger du den ene ledningen fra rattet til jord og den andre til fjernstyringsledningen på stereo'n så virker det. Du må riktig nok programmere fjernstyringen fra menyen først.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Chingchong-radioen byttet ut med en Kenwood fordi den selv begynte å besteme når den skulke virke..

Kenwooden har i tillegg ikke noe problem med dab-mottak på steder nettbrettradioen ikke hadd signal, same antenne i bruk.

 

Om noen vil ha joyingen for deler koster den porto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har en 1,5 din Alpine XQD101430LNF orginalradio med kassettspiller med Harman Cardon anlegg med forsterker.

Oppi taket sitter en CDspiller og en egen videospiller og 4 skjermer.

Det ligger noen dingzer til alt dette under flere av setene og sikkert litt til som jeg ikke vet om.

Fikk en Tiny 5 og har gruet meg over ett år for å koble og ordne.

Men det ble jamen meg bra.Både lyd og brukervennlighet.

Neste blir å grue seg til telefonting og andre ikke morsomme innstillinger.

Dette er en av mine svake sider da interessen for radio og TV sluttet da de gikk bort fra rør.

 

Gautelestbruksanvisning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 2.12.2017 den 20.25, GuttormG skrev:

Chingchong-radioen byttet ut med en Kenwood fordi den selv begynte å besteme når den skulke virke..

Kenwooden har i tillegg ikke noe problem med dab-mottak på steder nettbrettradioen ikke hadd signal, same antenne i bruk.

 

Om noen vil ha joyingen for deler koster den porto.


Kikket på denne gamle tråden igjen. Er det noen anbefaling på utstyr/overganger jeg trenger for å sette inn en standard/moderne dab-radio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tar opp denne igjen.. 

Har problemer med 2 ting. 

Bakgrunns støy. Det suser veldig ved volum 1 og 2, deretter blir det vel overdøvet av lyd ved høyere volum.. 

 

Dab+. Har prøvd DAB-Z app, da går enheten helt bananas.. Installert i dag dab+ appen fra Joying.. Samme der.. Enheten blir helt ukontrollerbar.. 

 

Noen vært borti lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...