YMK Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Da har du katalysator. Bytt rør til ett uten, og få mindre problemer med xyz og lignende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fmikkel Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Hmm hvor selger de røret å er det noe de ser etter på EU Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 http://www.island-4x4.co.uk/front-pipe-bosal-da4348-wcd000960-wcd000500-p-3762.html Bør kunne leveres av alle som selger Bosal. Dvs Bilxtra lokalt hos meg iaf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Jeg hadde aldri katalysator på min. Ingen som spurte de 8 årene jeg hadde bilen. Du klarer ikke bare å bende eksosrøret til side da, enten ved å sette det i spenn med et brytejern, eller med en jekkestropp og fast punkt? Det er en del fleks der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjei Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Da har du katalysator. Bytt rør til ett uten, og få mindre problemer med xyz og lignende Hvorfor får man mindre problemer med xyz og lignende dersom man fjerner katalysatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Det ser ut til at varmen fra katalysator, i kombinasjon med vann fra Ac lager noe krøll. Er mye oftere trøbbel med xyz på biler med kat. Jeg mistenker at vannet fordamper på katalysator, og det lager trøbbel. Men kan selvfølgelig hende min hypotese er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Som sagt så hadde jeg ikke kat., men XYZ-en min gikk åt skogen likevel. Det hvite plasthjulet inni var det nesten bare pulver igjen av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Håper det ikke er bare pulver igjen hos meg. I så fall må det bli leiebil og refurbishment. Eventuelt en ny en. Skal prøve å løsne kun bak på røret og trykke røret til side. Håper jeg får det til. I mellomtiden tok jeg og kontrollerte ECU ved batteriet. Alt tørt og fint. Ingen knekte kabler heller. Tok med det samme og pusset batterikontaktene og satt på batteripolfett. Det var litt irring på plusskontakten. Etter kveldsmaten er det bare å ta fram 10eren og hive seg under bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Vær litt forsiktig med å bøye røret til siden. Jeg måtte bytte det etter hvert for jeg var litt hardhendt og da begynte flekskoblingen å plystre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Det var ikke så mye plass uansett, men takk. :-) Jeg kom i alle fall fram til kablene. Kunne ikke se noen skade på dem, og biten som ligger oppå girkassa er beskyttet med en svart kabelslange. Jeg tok og beveget den att og fram uten at jeg fikk start. Mulig at det er hele xyz-bryteren som må byttes. Neste blir vel å få tak i Nanocom eller tilsvarende og lese ut feilkoder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Prøv å justere bryteren først, da vel. Bare for å se om det blir noen endring/reaksjon. Gjerne med Nanocom tilkoblet. Bør være to personer, én som justerer og én som følger med på girindikatorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Prøv å justere bryteren først, da vel. Bare for å se om det blir noen endring/reaksjon. Gjerne med Nanocom tilkoblet. Bør være to personer, én som justerer og én som følger med på girindikatorene. Cirka som på bildet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Hva er disse løse kontaktene til? Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Vanlig med overskuddskontakter. Samme ledningsnett på alle biler, men alle er ikke likt utstyrt, og da blir noe til overs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thommes Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Da var det starteren som var årsaken! Takk til lafterolf! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 1. februar 2017 Del Skrevet 1. februar 2017 Rart det meldes om så mye lys når det er starteren. Det fikk jeg aldri på min. Den ville bare ikke starte. Men heldigvis billige rep.sett fra http://www.repairkitsuk.com/1.html. Rundt 150 kroner til postkassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Rart det meldes om så mye lys når det er starteren. Det fikk jeg aldri på min. Den ville bare ikke starte. Men heldigvis billige rep.sett fra http://www.repairkitsuk.com/1.html. Rundt 150 kroner til postkassen. Stemmer i med Landreas her; kitene fra repairkits er gode. Rask service, og gode svar hvis du lurer på noe.Edit: jeg hadde heller ikke noen slike lys når jeg hadde feil på min starter. Endret 2. februar 2017 av smejan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.