Gå til innhold

D2 2002, M & S blinker og starter ikke


stefan.h

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri katalysator på min. Ingen som spurte de 8 årene jeg hadde bilen.

 

Du klarer ikke bare å bende eksosrøret til side da, enten ved å sette det i spenn med et brytejern, eller med en jekkestropp og fast punkt? Det er en del fleks der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at varmen fra katalysator, i kombinasjon med vann fra Ac lager noe krøll. Er mye oftere trøbbel med xyz på biler med kat.

Jeg mistenker at vannet fordamper på katalysator, og det lager trøbbel. Men kan selvfølgelig hende min hypotese er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke er bare pulver igjen hos meg. :blink: I så fall må det bli leiebil og refurbishment. Eventuelt en ny en. Skal prøve å løsne kun bak på røret og trykke røret til side. Håper jeg får det til. I mellomtiden tok jeg og kontrollerte ECU ved batteriet. Alt tørt og fint. Ingen knekte kabler heller. Tok med det samme og pusset batterikontaktene og satt på batteripolfett. Det var litt irring på plusskontakten.

 

Etter kveldsmaten er det bare å ta fram 10eren og hive seg under bilen. <_<

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så mye plass uansett, men takk. :-) Jeg kom i alle fall fram til kablene. Kunne ikke se noen skade på dem, og biten som ligger oppå girkassa er beskyttet med en svart kabelslange. Jeg tok og beveget den att og fram uten at jeg fikk start. Mulig at det er hele xyz-bryteren som må byttes. :unsure: Neste blir vel å få tak i Nanocom eller tilsvarende og lese ut feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å justere bryteren først, da vel. Bare for å se om det blir noen endring/reaksjon. Gjerne med Nanocom tilkoblet. Bør være to personer, én som justerer og én som følger med på girindikatorene.

2017-02-01_09-01-54.png

Cirka som på bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det meldes om så mye lys når det er starteren. Det fikk jeg aldri på min. Den ville bare ikke starte. :huh:

 

Men heldigvis billige rep.sett fra http://www.repairkitsuk.com/1.html. Rundt 150 kroner til postkassen. :)

Stemmer i med Landreas her; kitene fra repairkits er gode. Rask service, og gode svar hvis du lurer på noe.

Edit: jeg hadde heller ikke noen slike lys når jeg hadde feil på min starter.

Endret av smejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...