Gå til innhold

Fluidfilm i Trondheim?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tenkte å få behandla min D3 med fluidfilm etter gode erfaringer på mc-en nå i vinter. Er det noen firma i Trondheimsområdet som gjør dette?

Nærmeste jeg har funnet er i Surnadalen.

 

Tenkte det kan være greit å få gjort det skikkelig første gangen, så kan jeg heller vedlikeholde det selv en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindøla Autosenter tror jeg det var de heter. Hvis det ikke er noen nærmere kommer jeg til å dra dit.

 

De skulle ha 4200,- for en behandling med fjerning av deksel osv. Bilen må være der 2 dager, vask., tørk og påføring.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, en liten oppdatering på denne.

 

Det ble så jeg dro til Surnadalen, Vindøla Autosenter (Roar Aune) for å få behandla bilen. Han har gjort en grundig jobb, veldig fornøyd. Bussholdeplass 10 meter fra døra til verkstedet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei,

Har på blokken å gjøre noe slikt jeg også. Noen som har kjennskap til om det har dukket opp noen i Trondheimsområdet nå? Surnadalen og Tynset er jo et stykke unna. Så det blir både et tiltak, og en logistisk utfordring å få til i en litt for hektisk hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på sida, men er det rekna for så komplisert arbeid at ein ikkje bør gjere det sjølv? Eg har alltid tenkt at dette var eit så krypande og lettpåført produkt, i tillegg til at det ikkje forlangar 100% rein bil, at ein fint gjer det sjølv. 

Iallfall har eg gjort det sjølv, og eg synest det vart bra. Kan ikkje sjå kva ein proff kunne gjort så mykje annleis, anna enn at han sjølvsagt hadde hatt det mykje enklare med tanke på bukk og kompressor.

Det kan jo hende det berre demonstrerer mitt elendige refleksjonsnivå? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, radovan skrev:

Litt på sida, men er det rekna for så komplisert arbeid at ein ikkje bør gjere det sjølv? Eg har alltid tenkt at dette var eit så krypande og lettpåført produkt, i tillegg til at det ikkje forlangar 100% rein bil, at ein fint gjer det sjølv. 

Iallfall har eg gjort det sjølv, og eg synest det vart bra. Kan ikkje sjå kva ein proff kunne gjort så mykje annleis, anna enn at han sjølvsagt hadde hatt det mykje enklare med tanke på bukk og kompressor.

Det kan jo hende det berre demonstrerer mitt elendige refleksjonsnivå? :lol:

Jeg har fått det forklart slik at vedlikehold påføring er helt ok å fikse selv (om man har utstyr og egnet plass). Men det å ta første behandling. Komme til i alle krinkler, kroker, små hull her og der etc etc. Så bør det gjøres av noen som kan det, har riktig verktøy og verksted for slikt arbeid.

 

Jeg fikk behandlet en av mine Alfa Romeo med dette for noen år siden på Autosportiva. De gjorde kun en overfladisk/enkel påføring, da de ikke har verken verksted eller verktøy for noe annet. De anbefalte meg å ta turen til Tynset om jeg ønsket en skikkelig behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har behandlet et par av mine biler på verksted. Grenland Antirust og Vestfold Antirust. Sistnevnte hadde Defenderen til behandling av den grunn som er referert har, ang kompetanse og utstyr. Det er også stedet hvor de p.t har best kompetanse til bla Defender behandlingen. Min opplevelse var at de tørket bilen med varmluft for deretter å gå rundt med trykkluft-blåse-pistpl for å få vekk den grøvste skitten. Erfaringen i etterkant var at det bla på baktraversen innvendig lå masse jord og annet som de hadde sprøytet oppå. De hadde heller ikke tatt torpeoveggen ved å fjerne skruen på hengslene for å komme til med sonden. Men bilen ble skikkelig sauset og jeg etterbehandlet selv der hvor jeg opplevde at de ikke hadde vært grundige nok. 

Men jeg har brukt mange titalls liter ved åligge på ryggen ute i grusen med egen trykksprøyte på flere andre biler. Funker helt greit etter min mening det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...