Jump to content
LRforum
olavkm

Fluidfilm i Trondheim?

Recommended Posts

Hei

 

Jeg tenkte å få behandla min D3 med fluidfilm etter gode erfaringer på mc-en nå i vinter. Er det noen firma i Trondheimsområdet som gjør dette?

Nærmeste jeg har funnet er i Surnadalen.

 

Tenkte det kan være greit å få gjort det skikkelig første gangen, så kan jeg heller vedlikeholde det selv en stund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vindøla Autosenter tror jeg det var de heter. Hvis det ikke er noen nærmere kommer jeg til å dra dit.

 

De skulle ha 4200,- for en behandling med fjerning av deksel osv. Bilen må være der 2 dager, vask., tørk og påføring.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gjerne fortell mer lafterolf. Fant ut at tynset var nærmeste sist jeg sjekket. Kjøpt meg kit jeg men kanskje greit som du sier å få det klint av fagfolk første gang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søk på MB garasje (google) så finner du han. Kjøpte både fluidfilm til innvendig bruk på ramme og mick sanders fett til utvendig bruk forrige år. Hyggelig kar med litt gebrokkent norsk.

Edited by corpusviridans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, en liten oppdatering på denne.

 

Det ble så jeg dro til Surnadalen, Vindøla Autosenter (Roar Aune) for å få behandla bilen. Han har gjort en grundig jobb, veldig fornøyd. Bussholdeplass 10 meter fra døra til verkstedet.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

Har på blokken å gjøre noe slikt jeg også. Noen som har kjennskap til om det har dukket opp noen i Trondheimsområdet nå? Surnadalen og Tynset er jo et stykke unna. Så det blir både et tiltak, og en logistisk utfordring å få til i en litt for hektisk hverdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litt på sida, men er det rekna for så komplisert arbeid at ein ikkje bør gjere det sjølv? Eg har alltid tenkt at dette var eit så krypande og lettpåført produkt, i tillegg til at det ikkje forlangar 100% rein bil, at ein fint gjer det sjølv. 

Iallfall har eg gjort det sjølv, og eg synest det vart bra. Kan ikkje sjå kva ein proff kunne gjort så mykje annleis, anna enn at han sjølvsagt hadde hatt det mykje enklare med tanke på bukk og kompressor.

Det kan jo hende det berre demonstrerer mitt elendige refleksjonsnivå? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 timer siden, radovan skrev:

Litt på sida, men er det rekna for så komplisert arbeid at ein ikkje bør gjere det sjølv? Eg har alltid tenkt at dette var eit så krypande og lettpåført produkt, i tillegg til at det ikkje forlangar 100% rein bil, at ein fint gjer det sjølv. 

Iallfall har eg gjort det sjølv, og eg synest det vart bra. Kan ikkje sjå kva ein proff kunne gjort så mykje annleis, anna enn at han sjølvsagt hadde hatt det mykje enklare med tanke på bukk og kompressor.

Det kan jo hende det berre demonstrerer mitt elendige refleksjonsnivå? :lol:

Jeg har fått det forklart slik at vedlikehold påføring er helt ok å fikse selv (om man har utstyr og egnet plass). Men det å ta første behandling. Komme til i alle krinkler, kroker, små hull her og der etc etc. Så bør det gjøres av noen som kan det, har riktig verktøy og verksted for slikt arbeid.

 

Jeg fikk behandlet en av mine Alfa Romeo med dette for noen år siden på Autosportiva. De gjorde kun en overfladisk/enkel påføring, da de ikke har verken verksted eller verktøy for noe annet. De anbefalte meg å ta turen til Tynset om jeg ønsket en skikkelig behandling. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har behandlet et par av mine biler på verksted. Grenland Antirust og Vestfold Antirust. Sistnevnte hadde Defenderen til behandling av den grunn som er referert har, ang kompetanse og utstyr. Det er også stedet hvor de p.t har best kompetanse til bla Defender behandlingen. Min opplevelse var at de tørket bilen med varmluft for deretter å gå rundt med trykkluft-blåse-pistpl for å få vekk den grøvste skitten. Erfaringen i etterkant var at det bla på baktraversen innvendig lå masse jord og annet som de hadde sprøytet oppå. De hadde heller ikke tatt torpeoveggen ved å fjerne skruen på hengslene for å komme til med sonden. Men bilen ble skikkelig sauset og jeg etterbehandlet selv der hvor jeg opplevde at de ikke hadde vært grundige nok. 

Men jeg har brukt mange titalls liter ved åligge på ryggen ute i grusen med egen trykksprøyte på flere andre biler. Funker helt greit etter min mening det også. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×