Børge Pedersen Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Hei Jeg er ute etter å finne delenummeret til luftkompressoren som er montert rett foran venstre bakhjul på en Range Rover Sport 2010, chassis nr. SALLSAAG4AA226474. Det kan virke som LR har byttet litt på denne delen, så jeg sliter med å finne rett LR delenummer. LR078650, som jeg trodde det skulle være, ser ikke ut til å være rett del, i forhold til det som står på bilen i dag, og vi fant ikke noe nummer på delen heller. Kan noen hjelpe meg? Mvh Børge Range Rover Sport 2010.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) Den gamle kompressoren din er en Hitatchi, mens den nye er AMK. Man har gått bort fra Hitatchikompressor på LR/RR nå. Du har nok fått riktig del, men hva som må til for å bytte fra Hitatchi til AMK er jeg ikke helt skråsikker på da jeg ikke har gjort jobben selv (enda). Ser ut som om du har fått krybbe i alle fall, så da er det vel sannsynligvis bare et spørsmål om slangene er lange nok, og om kontaktene passer som de er. I tillegg til å bytte selve kompressoren regner jeg med at du også må få oppgradert software som er tilpasset den nye kompressoren. Endret 6. desember 2016 av trondshj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børge Pedersen Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2016 Hei trondshj Takk for tilbakemelding:-) Må jeg levere den til en LR forhandler for å oppgradere software'en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Hitachi er fortsatt å få kjøpt. Den er vesentlig billigere, og da den gamle holdt 220.000 km tenkte jeg det var greit med samme type. Det ble imidlertid ikke så mye å spare, da ny AMK kompressor kommer med ny endret brakett, jeg måtte bestille ny likevel da min var brukket og delvis pulverisert. AMK kan monteres og kjøres på gammel programvare, men anbefales oppgradert da den nye versjonen er snillere for å unngå overoppheting etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Kan kjøres. Men du burde endre software asap da systemene opererer med to helt forskjellige trykk fordi de er lagd litt forskjellig, slik Truls sier. Garantien på delen forsvinner også om den ikke er kodet riktig. Anbefales også at reléet skiftes. Det følger med i pakka sammen med ombyggingen for slangene - fra Hitachi-type til senere AMK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RolfM Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Synes jo det er greit å få med om du skulle være i tvil, den AMK kompressoren er mye bedre ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børge Pedersen Skrevet 7. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2016 Hei dere, og takk for gode svar:-) Det var nytt relé med i esken til kompressoren, men ikke noen deler for ombygging for slangene. Vet dere hvor jeg kan få tak i dette? Børge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnulf Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Look at this on eBay http://www.ebay.co.uk/itm/231806355430 Her har du setter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børge Pedersen Skrevet 7. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2016 Takker:-) Da fant jeg det her også: http://www.paddockspares.com/amk-compressor-pipe-install-kit.html Ser her: http://www.paddockspares.com/complete-compressor-kit.html at det er avbildet noen ledninger med koblinger også, som jeg kanskje trenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Har du Hitachi fra før må du ha det slangekittet. Gjelder vel også om du har første generasjon AMK-kompressor. Ledningene ser jeg er fordi kompressoren ikke er original Land Rover. Men den er merket AMK, så mulig de er ulike og at det er derfor de må gi med en ledningsklump. Ledningene sitter vanligvis fast i kompressoren, uten kontakt. Så sikkert greit å få dem med om det er kompressoren du linker til, som du har kjøpt. (Ps. Fikk ikke den øverste linken I forrige post til å fungere) Du Bør også ha klipsenen i ramma som holder braketten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børge Pedersen Skrevet 13. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2016 Takker Truls! Ser linken gir feilmelding, men ser ikke helt hvorfor. Samme side kommer opp når jeg søker på AMK Compressir kit::-) http://www.paddockspares.com/amk-compressor-pipe-install-kit.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.