Gå til innhold

Range Rover Sport 2010 - Luft kompressor


Børge Pedersen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ute etter å finne delenummeret til luftkompressoren som er montert rett foran venstre bakhjul på en Range Rover Sport 2010, chassis nr. SALLSAAG4AA226474.

 

Det kan virke som LR har byttet litt på denne delen, så jeg sliter med å finne rett LR delenummer.

LR078650, som jeg trodde det skulle være, ser ikke ut til å være rett del, i forhold til det som står på bilen i dag, og vi fant ikke noe nummer på delen heller.

 

Kan noen hjelpe meg?

 

Mvh

Børge

Range Rover Sport 2010.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle kompressoren din er en Hitatchi, mens den nye er AMK. Man har gått bort fra Hitatchikompressor på LR/RR nå.

 

Du har nok fått riktig del, men hva som må til for å bytte fra Hitatchi til AMK er jeg ikke helt skråsikker på da jeg ikke har gjort jobben selv (enda). Ser ut som om du har fått krybbe i alle fall, så da er det vel sannsynligvis bare et spørsmål om slangene er lange nok, og om kontaktene passer som de er.

 

I tillegg til å bytte selve kompressoren regner jeg med at du også må få oppgradert software som er tilpasset den nye kompressoren.

 

 

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hitachi er fortsatt å få kjøpt. Den er vesentlig billigere, og da den gamle holdt 220.000 km tenkte jeg det var greit med samme type.

Det ble imidlertid ikke så mye å spare, da ny AMK kompressor kommer med ny endret brakett, jeg måtte bestille ny likevel da min var brukket og delvis pulverisert.

AMK kan monteres og kjøres på gammel programvare, men anbefales oppgradert da den nye versjonen er snillere for å unngå overoppheting etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjøres.

Men du burde endre software asap da systemene opererer med to helt forskjellige trykk fordi de er lagd litt forskjellig, slik Truls sier.

Garantien på delen forsvinner også om den ikke er kodet riktig. Anbefales også at reléet skiftes. Det følger med i pakka sammen med ombyggingen for slangene - fra Hitachi-type til senere AMK. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Hitachi fra før må du ha det slangekittet. Gjelder vel også om du har første generasjon AMK-kompressor.

 

Ledningene ser jeg er fordi kompressoren ikke er original Land Rover. Men den er merket AMK, så mulig de er ulike og at det er derfor de må gi med en ledningsklump.

Ledningene sitter vanligvis fast i kompressoren, uten kontakt. Så sikkert greit å få dem med om det er kompressoren du linker til, som du har kjøpt. (Ps. Fikk ikke den øverste linken I forrige post til å fungere)

 

Du Bør også ha klipsenen i ramma som holder braketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...