Gå til innhold

Startvansker D2 2004 mod


Jan Andre

Anbefalte innlegg

Hei

 

En dag her startet ikke bilen slik den pleier, normalt så snurrer den knapt før den starter.. fant ut att dieselfilteret var løst, skrudde det til men problemene fortsatte. Måtte starte med 5-6 tramp på gasspedalen for å starte lufteprosedyren, da startet den. Så ble det værre, måtte kinne og full gass for å få start. Byttet dieselfilter for å eliminere lekkasje av luft derfra... men ble ikke bedre. Lest litt her, og det nevnes bløder ventil, injektorer pakninger mm,,,

Det merkelige her er att det kom så plutselig, ingen forvarsel. Løst filter som antagelig slapp litt luft inn.. kan det ligge luft en plass jeg ikke kan bli kvitt det?

 

Når den først går går den som den pleier,,, ser ingen diesel lekkasjer under bilen heller,,, ikke bruker den mere enn vanlig heller,,,

 

Noen ide på hva jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å gjenta meg selv.

Om den starter etter å ha kjørt lufteprosedyre så kan det ha vært bare luft som har komemt inn ved løst filter. om det gjentar seg, at du må lufte stadig oftere, selv etter å ha byttet dieselfilteret, og du ikke vet at dysetetningene er byttet nylig, ville jeg tatt jobben med å bytte dem. Før du ødelegger dieselpumpa, og må bytte den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...