Gå til innhold

Koble ekstralys på Disco 4


Kopp1

Anbefalte innlegg

  • 7 måneder senere...

Man må vel hente styre strøm fra pluggen på hoved lykta .eventuelt fra sikring til fjern lys .

Selv har eg tatt og linket meg inn på ene hoved lykten .

Det er en D 3. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Ser noen selger en Can bus boks som leser ut nær / fjern lys og sender ut styre signal . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Løwe skrev:

Tror du det er nødvendig? Er vel bare å ta styrestrøm fra hovedlampa? 

 

Tenkte mer på brakett? Er det noen som har funnet en god løsning for montering av lampe/er? 

 

Du finner ikke styrestrøm på hovedlyktene på 2012/2013 mod LR og nyere. Lyktene er LIN og CAN-BUS styrt, og du vil derfor få problemer med å aktivere noe relé. 

Jeg skal montere CAN-BUS boks på min Discovery Sport om jeg velger å montere SR20'n som jeg har kjøpt inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Erik Iversen skrev:

 

Du finner ikke styrestrøm på hovedlyktene på 2012/2013 mod LR og nyere. Lyktene er LIN og CAN-BUS styrt, og du vil derfor få problemer med å aktivere noe relé. 

Jeg skal montere CAN-BUS boks på min Discovery Sport om jeg velger å montere SR20'n som jeg har kjøpt inn. :)

 

Han kompis/kollegaen din nordfra fortalte meg at det var plug&play på min D4 - hva er riktig?  B)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det H7 hjelpe fjern lys på D4?

Da må jo nødvendigvis pæren få 12 volt . Der kan man event tappe styre spenningen til rele fra . 

Vil eg tro 

Endret av oggioffshore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun gått utifra linken. Ikke sjekket koblingsskjema på alle modellene. 10 og 11 mod vet jeg er plugg and play. Nyere har jeg ikke testa. https://www.ekstralys.no/canm8-styrestrmgiver-styrestrom-til-rele-og-fjernlys

 

Halogenpæra burde ikke gi problemer for styrestrøm sånn sett, for dem som har det :)

Endret av Erik Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oggioffshore skrev:

Er det H7 hjelpe fjern lys på D4?

Da må jo nødvendigvis pæren få 12 volt . Der kan man event tappe styre spenningen til rele fra . 

Vil eg tro 

 

D4 har kun bi-xenon, H7 lampa er ofret på et eller annet alter....  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, isak skrev:

 

D4 har kun bi-xenon, H7 lampa er ofret på et eller annet alter....  B)

Såpass ja .

Skjema på lykten hadde hjulpet 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, isak skrev:

 

D4 har kun bi-xenon, H7 lampa er ofret på et eller annet alter....  B)

Tror det gjelder fra facelift 2014 modell. Min (sen) 2013 modell har bixenon + ekstra reflektor med halogen fjernlys innenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har slike Fancy nyere biler en min gamle D3, undersøk om det ligger en 2 pins konnektor under sikkrings boksen i motor rommet, hvis du finner en 2 pins konnektor der hvor den ene ledningen er tykkere en den andre så har du mest sannsynlig 12 switched på den grøve kabelen og den tynne er styrings signal. det er slik på min D3.

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2018 den 12.15, parrafin23 skrev:

Dere som har slike Fancy nyere biler en min gamle D3, undersøk om det ligger en 2 pins konnektor under sikkrings boksen i motor rommet, hvis du finner en 2 pins konnektor der hvor den ene ledningen er tykkere en den andre så har du mest sannsynlig 12 switched på den grøve kabelen og den tynne er styrings signal. det er slik på min D3.

 

Mr.P

 

Under, som i å ta ut sikringsboksen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkrings boksen er 2 delt, øvre del hvor sikkringene sitter og under del som skjuler alle ledninger. du ser at det er låse tapper rundt boksen, ca midt på, vipp ut disse og vipp av øre delen.

Tro meg.. det er masse kabler under der. lengde på dem er det også. Lurer på om jeg la ut noen bilder av dette her på forumet for en god tid tilbake.

 

Fant linken som omhandler dette temaet : 

 

 

Mr.P

Endret av parrafin23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...