Gå til innhold

K: D1: Ball joint extractor (track rod) (LRT-57-018)


Erlend Våge

Anbefalte innlegg

Noen som har dette verktøyet til salgs eller utlån?

 

Skal bytte "lower swivel pin" / kingbolt men har klart å ødelegge torx-gjengene på den ene sia. Kan like gjerne ta av hele huset og fikse det opp siden jeg likevel må borre ut bolten osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du sier. For å bytte underste, eller begge lagrene, trenger du bare av med bremseklaven (caliper) og navet samt akseltappen. Lagret kakker du ut.

 

Mener du torxskruene som holder pokalen mot akselhylsen?

Bore ut en skrue er siste løsning. Skal du bytte pokalen er det bedre å kappe pokalen og sveise på en mutter på hodet av skruen. Da får du nytt tak og skruen blir oppvarmet slik at den løsner.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener denne tullingen til venstre på bildet. Rund...

 

IMG_8373.jpg

 

Har ikke planer om å bytte pokalen. Den bytta jeg for en 5-6 år siden. Men kan sveise på noe på den ødelagte bolten, bare jeg får hele greia løs. :)

 

Og verktøyet jeg trenger er for å løsne denne:

 

IMG_8374.jpg


Edit: Dobbelt opp...


Litt større bilde: https://postimg.org/image/u6jra7llz/

Endret av Erlend Våge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løsna. Må bestille nytt. Takk for tipsene!

 

Får ikke endeleddet løs fra styrestaget. Tar av hele greia og setter i skrustikka. Men det sitter som f... i andre enden også?!?! Uansett planer om å skifte styredemperen, så får vel bare holde på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper nok ferdig pakke jeg. https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=3268.

 

Bestiller fra UK om ikke EWS har åpent igjen snart. Liker egentlig å holde de "lokale" delepusherne i live også.

 

Dropper drag link denne gangen, om det ikke har noen hensikt å skifte alt sammen på rustmarja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...