Gå til innhold

Prisene er klare


ogb

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke priser på varebil, enten jeg er dårlig å lete eller har dem ikke kommet. eller discovery vil ikke kommer som en varebil, som kommer nok å drepe salg av Discovery i norge.

 

Jeg tror nok det vil ble en feil steg, men er ikke førstegang Landrover.no skiverbom om pris, hadde Freelander2 i sin tid blit ca 100K billigere hadde det solgt utrolig bra.

 

Nå er ikke mine lommene så dyb at det kommer en Discovery 5 i denne huset (like ikke den nye så det er sagt, Discovery har alltid blit stor / tøff / røff denne ble desverre er en av mange rundt gele formet biler - kalle meg gjerne gamle dags).

Endret av Kaldevass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og varebilprisane er heller ikkje så vanskeleg å estimere - D5 180 hk SE skal koste ca 850´ og derav er 350´ avgifter. Varebilavgiften blir då 22% av det - ca 77´ - legg til litt for ombygginga - så havner ein på ca 600´ for enklaste varebil inkl mva. Viss den er stor nok inni / det kan skjærast nok i taktrekk etc då.

 

Eg syns prisane ligg noko høgt i - i Tyskland begynne tilsvarande D5 180 hk SE på 53 000 euro - eller 477´norske . Kanskje det er webasto etc som utgjer forskjellen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og varebilprisane er heller ikkje så vanskeleg å estimere - D5 180 hk SE skal koste ca 850´ og derav er 350´ avgifter. Varebilavgiften blir då 22% av det - ca 77´ - legg til litt for ombygginga - så havner ein på ca 600´ for enklaste varebil inkl mva. Viss den er stor nok inni / det kan skjærast nok i taktrekk etc då.

 

Eg syns prisane ligg noko høgt i - i Tyskland begynne tilsvarande D5 180 hk SE på 53 000 euro - eller 477´norske . Kanskje det er webasto etc som utgjer forskjellen.

 

Det er selvsagt ikke vanskelig å anslå sånn sirka hvordan prisleiet på en eventuell varebilversjon vil bli. Spørsmålet er først og fremst om statskassa får plass (uten for mye bruk av "motorsag") og om så, hvorvidt LR er villige til å slippe denne som varebil. Nye Volvo XC90 selges som varebil i Norge, men da via paralellimport uten Volvo Norges velsignelse... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jo det er merkelig om ikke LR vil gå for å ha den som varebil det er vel sikkert 70% av

ny-bil salget på Discovery og tror denne kan bli en ennå større suksess i Norge enn D4 pga JLR merkevaren er vel bedre enn på lenge og produktene (også D5) tiltaler massene mere og mere.

Gleder meg til å se og prøve den hvertfall, selv om det har vært særdeles lite telefoner fra Hamar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her i Nord er service...

Jeg har minimum 1200km hver vei til merkeverksted, og enda bor ikke jeg ille til.

Ja men i følge det "nye" EU/EØS reglene så trenger en vel ikke å ta servicer på merkeverksted så ....,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...