Jump to content
LRforum
ogb

Prisene er klare

Recommended Posts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg så ikke priser på varebil, enten jeg er dårlig å lete eller har dem ikke kommet. eller discovery vil ikke kommer som en varebil, som kommer nok å drepe salg av Discovery i norge.

 

Jeg tror nok det vil ble en feil steg, men er ikke førstegang Landrover.no skiverbom om pris, hadde Freelander2 i sin tid blit ca 100K billigere hadde det solgt utrolig bra.

 

Nå er ikke mine lommene så dyb at det kommer en Discovery 5 i denne huset (like ikke den nye så det er sagt, Discovery har alltid blit stor / tøff / røff denne ble desverre er en av mange rundt gele formet biler - kalle meg gjerne gamle dags).

Edited by Kaldevass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så langt jeg kan se er prisene konkurransedyktige mot Volvo XC 90.

Varebilpriser kommer nok ikke før/om de har fått en bil godkjent ombygget. Det vil ta litt tid skulle jeg tro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og varebilprisane er heller ikkje så vanskeleg å estimere - D5 180 hk SE skal koste ca 850´ og derav er 350´ avgifter. Varebilavgiften blir då 22% av det - ca 77´ - legg til litt for ombygginga - så havner ein på ca 600´ for enklaste varebil inkl mva. Viss den er stor nok inni / det kan skjærast nok i taktrekk etc då.

 

Eg syns prisane ligg noko høgt i - i Tyskland begynne tilsvarande D5 180 hk SE på 53 000 euro - eller 477´norske . Kanskje det er webasto etc som utgjer forskjellen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Og varebilprisane er heller ikkje så vanskeleg å estimere - D5 180 hk SE skal koste ca 850´ og derav er 350´ avgifter. Varebilavgiften blir då 22% av det - ca 77´ - legg til litt for ombygginga - så havner ein på ca 600´ for enklaste varebil inkl mva. Viss den er stor nok inni / det kan skjærast nok i taktrekk etc då.

 

Eg syns prisane ligg noko høgt i - i Tyskland begynne tilsvarande D5 180 hk SE på 53 000 euro - eller 477´norske . Kanskje det er webasto etc som utgjer forskjellen.

 

Det er selvsagt ikke vanskelig å anslå sånn sirka hvordan prisleiet på en eventuell varebilversjon vil bli. Spørsmålet er først og fremst om statskassa får plass (uten for mye bruk av "motorsag") og om så, hvorvidt LR er villige til å slippe denne som varebil. Nye Volvo XC90 selges som varebil i Norge, men da via paralellimport uten Volvo Norges velsignelse... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synes jo det er merkelig om ikke LR vil gå for å ha den som varebil det er vel sikkert 70% av

ny-bil salget på Discovery og tror denne kan bli en ennå større suksess i Norge enn D4 pga JLR merkevaren er vel bedre enn på lenge og produktene (også D5) tiltaler massene mere og mere.

Gleder meg til å se og prøve den hvertfall, selv om det har vært særdeles lite telefoner fra Hamar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemet her i Nord er service...

Jeg har minimum 1200km hver vei til merkeverksted, og enda bor ikke jeg ille til.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I følge Bilpaviljongen har de bestillinger på varebil. Med forbehold, så de håper jo den kan registreres som varebil. Må vel ha en til Norge først for skikkelig

kontrollmåling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemet her i Nord er service...

Jeg har minimum 1200km hver vei til merkeverksted, og enda bor ikke jeg ille til.

Ja men i følge det "nye" EU/EØS reglene så trenger en vel ikke å ta servicer på merkeverksted så ....,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...