Gå til innhold

Kjøpe tilhenger i utlandet?


Odd_flock

Anbefalte innlegg

Driver å vurderer transportbehovet om dagen, og en av de faktorene jeg ser på da er behovet for å transportere ting i lukket skap. Uten nødvendigvis å måtte ha en kassebil tilgjengelig. Har kikket litt på skaphengere på nett, men synes de er vel dyre i forhold til hva man får.

 

Er det noen som har handlet sånt i utlandet i nyere tid og har noen tips om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent dro til England og kjøpte en liten biltransporthenger. (Brian James tror jeg det var) Kjøpte like godt en til og lempet oppe på den første, kjørte hjem, betalte mva, regget den ene og solgte den andre. Nesten gratis henger inkl turen...

I England er det vel enklere å kjøpe rett fra fabrikkene, men pass på at hengeren har nødvendige godkjenningspapirer for EU/EØS.

 

Ellers har jeg mange mil med en tysk KOCH-henger på slep, de er laget for det meste i aluminium og er helt suverene å ha på slep pluss at de har mange smarte løsninger.

 

JE

Endret av JEJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

det er nok riktig det. men det er en omregistreringsavgift som er nokså heftig - gjelder dog ikke ved import - kun ved videresalg av importert henger... B)

for et første er denne å anse som gratis ved førstegang registrering i Norge.

for det andre ble omregistreringssatsene justert for noen år siden. Det er ikke plagsomt dyrt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...