Gå til innhold

puma bruker vann


bjornebraten

Anbefalte innlegg

kjølevæskenivå synker i exp.tanken. Har kjørt trykk på systemet . Holder bare noen sekunder på 15 psi. Synker ned til 10 psi og holde seg stabilt der en stund. Ingen synlige lekkasjer.,men lukter kjølevæske utenfor motorrommet og ikke inne. Ikke fuktighet under matter. Tempmåler helt normal. Motor går som den skal. Nivå synker 15 mm. i exp. tanken og holder seg lenge der. Hvor forsvinner vannet hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fant du vannlekkasjen?

 

Jeg har også på min. Det kommer noen drypp på sjåførsiden av motor.

Jeg fant en lekkasje på fordelingsboksen til varmeapparatet. Jeg byttet den. Den sitter på venstre siden av motor, inntil torpedo.

Men det lekker fortsatt et sted på samme siden, uten at jeg har funnet hvor.

 

Denne lakk:

 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter frostvæske av min og. I løpet av natten kommer det noen drypp på garasjegulvet.

 

Det er litt fuktig av frostvæske på venstre motorfeste. Det renner derfra og ned på ramma, ned til stabstaget og så ned på gulvet.

Over motorfeste er det en del slanger og forgreininger som blant annet går til vannpumpa. Men jeg finner ingen lekkasjer, så hvorfor det kommer frostvæske ned på motorfestet vet jeg ikke.

 

Det er ikke akkurat god plass inni der, men jeg har prøvd å bende til side slanger, og demontert intercoolerslange. Har lyst inni der, men finner ingenting.

 

Et minus med Puma er at det er mye som sitter på venstre side av motor, og vanskelig å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et par måneder har jeg mistet ca 2 dl vann. Lukter mest frostvæske på venstre side fram.(førerside. Kan ikke se noen lekk. Har trykkprøvd tidligere og den holdt ikke tett. Har du trykkprøvd Tom? Kenneth på strømmen fortalte meg ved et tilfelle at det var et sted i nærheten av egr ventil at det var et rør eller annet som var tynnvegget som det kunne gå hull på og vannlekkasje kunne oppstå. Har ikke funnet det.

 

Endret av bjornebraten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mister du omtrent såpass med vann som meg. Jeg har trykkprøvd, og trykket sank. Men ikke fort, det måtte stå en stund.

Da fant jeg lekkasje på ventilen som fordeler til varmeapparatet. Den sitter på torpedovegg.

Men det er tydeligvis en lekkasje til.

 

Jeg har drevet i flere timer uten å finne den lekkasjen. Til slutt ga jeg egentlig litt opp. Omega ble løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har mista 'litt' kjølevæske over tid.

Ingen lukt, før idag, etter hardkjør m MF 135 på henger'n på nordvestlandet.

Men trur dere æ e gla før at det e 30000 km av 100000 km eller til mars 2018 igjen på garanti.

Og 2. settet bak m stikkakslinger/medbringere og 1. settet foran som skal byttes.

Men men , ingenting varer evig, heller ikkje garantier. Så man får bruke de , mens de er operativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...