Gå til innhold

Rear crossmember Defender 110


Anbefalte innlegg

Slipe ned etter beste evne og grunne og lakke på nytt.

Den vil ALDRI holde seg strøken over tid.

Bilen min får Lanolinrustbeskyttelse annethvert år og da får oftest traversen et tørk med Bengalakkblandet Owatrol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mattt ned min og rullemalte med hammerite og det ble fint og har holdt seg bra. Men er bare et halvt år siden så litt tidlig å si. Jeg grunnet ikke med noe annet men min var heller ikke rusten når jeg malte. Men den orginale svart fargen var nesten borte og jeg så antydninger til rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lakke mente jeg pensel eller rulle-påføring.

Det du får på spray synes jeg ikke er så god holdbarhet på.

Primer bør være med en slags "rustomvandler" i .

Jeg tar oftest det jeg har i hylla.

Og hvilken som er best vet man etter et par tre år.

Da er det meste glemt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte å bli litt rustbrun når bilen var 5-6 år gammel. Siden den gangen har bilen fått en oljebehandling og to lanolinbehandlinger. Den siste lanolinbehandlingen fikk bilen for over et år siden. Nå ser crossmemberen like svart og fin ut som når bilen var ny. Jeg har ikke pusset eller malt.

 

Burde jeg ha pusset og malt selv om alt ser fint ut nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minuset med hamerite er at det er silikonbasert, og det gjør at det aldri kan påføres lakk eller maling over senere.

 

Olje inni er vel så viktig som maling på utsiden.

Ja det er riktig men synes ikke det Gjør så mye så lenge man vet om det. Å spyle rent inni og olje må også gjøres ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på min 2002 modell sprøytet bakre tverrbjelke og alt annet under med ujevne mellomrom med linolje på sprayboks fra Biltema - der det blir brunt blir det så svart, rene magien, ingen grunning eller lakk som kan skalle av og sånt. Det bare ordner seg :) Så tingen er, det er ikke slik at det behøver å bli brunt noen steder, det er bare å olje nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...