MartinM Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 Ja, men jeg har hindret den i å slippe seg ned ved å la døra stå åpen, så det er ikke selvjusteringen av høyde de 5mm stammer fra. Er nok heller at belgene setter seg. De 5mm kan jo stamme fra en lekkasje, men da tenker jeg at den i såfall er så liten at kompressoren hadde taklet det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Lekkasje i belg kan du ha. Den lekker mulig i bare en viss posisjon, ofte akkurat i knekken. Da vil det ofte være tett i offroadmodus, men lekke i lavere høyder. Såpevann blir din venn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 Jepp, og det er det jeg har mistenkt, men nå har bilen bestått lekkasjetesten i offroad og normal høyde uten at den synker sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Jeg tror nok ikke du har en nevneverdig lekkasje. 5 mm fra klokken 16.00 til 21.00 kan være så enkelt som temperatur forskjellen på luften inne i belgene. På 5 timer synker temperaturen nokså mye ( fra varm bil til kald ute temperatur ) , dette påvirker selvfølgelig luften i belgene og dermed høyden på bilen. Kjøp en ny OEM kompressor. Så slipper du å lure på akkurat det, så kan du demontere og overhale den du har bare for morro skyld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 Ny kompressor er bestillt fra Famous Four sammen med nytt relais..... Jeg er også av den oppfatning at det bilen har sunket sammen ikke kan klassifisers som lekkasje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Har et spørsmål. Hvorpå har du sprayet for lekkasje, på selve belgen eller på rørtilkoblingen på toppen av belgene ? Jeg fikk lekkasjevarsel på koblingene på belgene og skiftet o-ringer der og dermed var det ok ? og det kostet nesten ikke noe. Harald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 15. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2016 Hei Har sprayet på først og fremst på tilkoblingene. Nå har lekkasjesøkingen vært litt halvhjertet fra min side ettersom bilen ikke har sunket sammen når jeg har latt bilen stå med dør åpen for å hindre at den justerer høyden. Følgelig har jeg konkludert med at jeg ikke har noen lekkasje. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Test også belgene i nedre del, der de vrenger seg og muligens i access. Harald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2016 Dobbelt æsj Ny kompressor i dag, men ser ikke ut til at problemet med fjæringen er løst med det. Nå har ikke bilen stått over natta, men 2-3 minutter før lampa indikerer riktig høyde er vel for lenge når bilen bare har vært parkert 4 timer? Bilen synker ikke sammen når den står med døra åpen og ikke får lov til å selvjustere seg. Dette har jeg testet både i normal og offroad høyde så jeg har vanskelig å tro at det er en lekkasje på belgene. I tillegg er jo ventilblokka helt ny. Har også sjekket koblingen til lufttanken uten å finne noen lekkasje. (Skal skumlegge bilen i morgen for å sjekke for flere potensielle lekkasjer.) Bilen er sen til å heve seg til høyeste nivå når kompressor går. Hvis kompressor stopper spretter den fort opp i riktig høyde. Kompressoren slutter å gå så den klarer jo på et eller annet tidspunkt å generere nok trykk når bilen har gått en stund. Jeg bedriver mest bykjøring så jeg hører jo også at den ikke går hele tiden f.eks Mistanken min går mot en lekkasje et eller annet sted i kobling til lufttanken eller kan det være noe elektronikk som spiller meg et puss? Martin Trippel æsj var at kjerra nektet å starte når jeg var på gjenbruksstasjonen i dag, engine lockout og rekvirering av Viking, heldigvis fikk jeg EKA koden til å virke så ble start før Viking kom...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 For å sjekke om du har lekkasje fra ventilblokka til tanken:Stikk på Tess og kjøp noen meter med passende slange, de har kliss lik svart slange til salgs der.Legg den så rett fra ventilblokka og bort på høyre side i motor-rommet, ned og bakover til tanken.Jeg gjorde dette når jeg fikk lekkasje på den orginale slangen rett over eksosanlegget bak på venstre side av bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2016 Bra tips, jeg skal sjekke tanken og slangen nøye, mistenker at feilen ligger der. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2016 Vært ute med lekkasjespray og gått over samtlige koblinger i motorrom, alle belger og koblingene til disse, koblinger til lufttanken og selve tanken uten å påvise noen lekkasje. Eneste jeg ikke har fått til er å sjekke slangene. Hvis ventilblokk og kompressor er OK, og det ikke er noen lekkasje er det noen andre komponenter som kan spille meg et puss slik at bilen er sen på å komme opp i riktig høyde? Er det noen her på forumet som kjenner til feil med elektronikken som styrer EAS? Kan f. Eks høydesensorene, styringen til ventilblokka eller ecu til luftfjæringen lage krøll? Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) jording kan påvirke sensorer. Dårlig jording gir forskjell på varm og kald bil, som gir sensorfeil som ikke nødvendigvis kan måles eller diagnostistiseres, da det ikke er noe galt på selve sensoren.. ( altså strømtrekk gir annet resultat på potenisalet NULL enn null strømtrekk, om du forstår.. ) Helt vanlig på GW, men da på temperaturinstrumentet. Funderer på om jeg kan være plaget med det samme på P38.... Endret 22. desember 2016 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 1. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2017 Etter bytte av ventilblokk oppdaget jeg nå at det siver litt luft ut fra tilkoblingen trykktank på ventilblokka. Hvis jeg dytter litt på den siver det ut ennå mer luft. Kommer også litt bobler når jeg tester med lekkasjespray på tilkoblingen til fjærene på høyre side. Det er tydelig at ikke slangene tetter helt mot blokka. Hvordan fikser man dette? Sett noen som spisser slangene litt med blyantspisser. Er det mulig at o ringene i ventilblokka har flyttet litt på seg og ikke tetter? Synes ikke slangene på den nye blokka går like langt inn som i den gamle. Tips mottas med takk. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 JEG ville forsiktig vridd litt " 3000-slipepapir "rundt slangen, og smurt den med vaselin før jeg satte den tilbake. Det KAN tenkes at du har en mikroskopisk grad, som gir et " bump" i o-ringen. Da lekker det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Synes ikke slangene på den nye blokka går like langt inn som i den gamle. Tips mottas med takk. Martin Er du sikker på at den er orntlig i inngrep.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2017 Hei Takk for svar. Er litt usikker på om den er i inngrep ja.... Det er jo en sånn liten utsparring på slangen og den mener jeg var omtrent "flush" med der slangen går inn i blokka på den gamle. Hvor langt inn skal slangene egentlig gå? Skal det brukes litt makt for å få slangene på plass?? Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Så vidt jeg husker skal det ikke være noe spor i slangen, men den må være kuttet helt vinkelrett og ringen/kragen må trykkes inn når man monterer. Riktig utført så kjenner du når slangen er i bunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2017 Hei Takker for tips, jeg formulerte meg litt dumt; skjønner at slangen skal være 100% "smooth" der den sitter i blokka. Det jeg mente var at det er en slags utkraging eller en liten buling utover på slangen litt utenfor der den går inn i blokka. Er dette på alle slangene og er originalt så ingen skade. Sikkert ment som et referansepunkt for hvor langt slangen er inne i blokka? Har noen mobilbilder av hvor langt slangene var inne i blokka så da kan jeg sammenligne litt. Skal uansett ta en ny runde på koblingene så dette er 100% tett, så får vi se om denne "duste feilen" løser EAS problemene. Bilen har stått stille hele jula. Har hatt døra på gløtt slik at den ikke justerer seg selv, og den har ikke sunket noe så lekkasje i belger etc er utelukket. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Var ute og så på mine tilkoblinger på ventilblokken og der var slik som du beskriver, en liten "buling" ca 1 cm fra tilkoblingskragen. Dette er en original utførelse og er vel ment å holde de fargede kodetapene bedre på plass og ikke et merke for hvor langt plastrøret skal trykkes. Det er også mulig å kappe røret da det er litt å gå på. O-ringen som klemmer på røret kan også være skadd og åpner for lekkasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 På min er det en hvit strek på slangen, den er såvidt synlig når slangen er på plass. Om det er spor i slangen der den tetter mot o-ringen, bør du kappe av en bit. Da stemmer selvsagt ikke den hvite streken lenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 Hei Har fått på plass slangen som lakk på ventilblokka. Bilen indikerer riktig høyde mer eller mindre med en gang etter oppstart. I tillegg synker ikke bilen sammen når den står parkert. Så langt er alt vel, men tør ikke si at problemene er løst ennå. Var ute en tur i lunchen og kjente på kompressor etterpå. Den var så varm at jeg ikke kunne ta på den i mer enn 2 - 3 sek uten å brenne meg. Er dette normalt?? (Jeg vil anta at jeg kjørte tilsammen i 30 min med 3 start / stopp. Har ny kompressor så vil nødig ødlegge denne ved å kjøre den for varm. Det skal sies at kompressoren slutter å gå etter en stund så vil anta at den klarer å bygge opp riktig trykk.) Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Kompressoren kan stoppe pga varmgang også, så ingen garanti for at den bygger opp nok trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 9. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2017 Ja er klar over det overopphetingsvernet. Var på Tess i dag og kjøpte noen t-stykker så jeg kan få koblet opp et manometer som jeg har kjøpt så jeg kan holde et øye med trykket på tanken og hvor fort trykket synker. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Når du nå har ny kompressor og ventilblokk og tette tilkoblinger, kan det ikke være mye igjen som forårsaker lekkasje og trykkfall. Trykktanken ? pga rust osv? Kompressoren kan ta skade av gjentatte overopphetinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.