Gå til innhold

deleliste AC kompressor magnetbryter/clutch, p38a dse my98


Faah

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg fikk en voldsom lyd i ac kompressoren min for en tid tilbake. Kjapp løsning ble å fjerne reimen slik at bilen kan brukes i det daglige. I dag fikk eg summet meg til å se nærmere på kompressoren og når eg fikk av clutchen er feilen forholdsvis åpenbar.

 

 

IMG_0494.JPG

 

 

Hjulet eg holder i har et lager som eg tipper er lett å få tak i hos f.eks biltema evt andre steder i bedre kvalitet(?). Det lageret lager litt lyd når eg roterer så da bør det vel byttes.

 

IMG_0492.JPG

 

Låseringen på bildet ligger løst og eg ser ikke noe den kan brukes til ut fra de delene som er intakte. Skiven under låseringen henger fast i det som er igjen av gummien.

 

Det nærmeste eg kommer nye deler er STC2324 på new lrcat : http://new.lrcat.com/#!/1234/90127/90128/7122/90134

Det er da hele greien og den trenger eg strengt tatt ikke, pluss at det koster 2-3tusen for denne delen.

 

Er det noen som vet om oppbygging av denne clutchen? Har deleliste der eg kan finne de utslitte delene eg trenger?

 

Leste om en som bestilte seg kompressor for D2 for den var lik som p38, men har ikke sett så mye på det ennå. Kanskje det gjelder bensin også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lådeklipset holder vel lageret på plass

 

Det skal vel holde noe på plass ja, men eg har ikke gjort noe med det. Så det det skal evt holde fast/låse er vekke.

 

fullsizeoutput_4a1.jpeg

 

Hjulet til høyre ser du baksiden av. Hjulet i midten og til venstre ser du framside av.

 

Lager i hjulet til høyre er presset inn.

Alt dette er festet med en bolt gjennom senter av alle hjul til kompressoren. Bolten er det eneste eg har løsnet for å få dette fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...