Gå til innhold

Ex mil. "Svibrent"


Anbefalte innlegg

Pleier og gjøre det jeg og. 

Men bestilte av VSI, men de får ikke sendt før neste uke, og min lokale EU mann har ut neste uke før han har ferie, må nok lage sjøl:) Pleier og gå fint det,  men når konen er perfekt, så er ikke nippelen på :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var Svibrent godkjent også:D

 

Men sliter med at fordeleren hopper opp under kjøring. Skal se litt på det idag. Det skjedde en gang igår. 3 ganger forrige tur. Da er det og sette motoren på tenningsmerke, av med fordelerlokket. Slakke låseplata, vri rotor til den detter neddi sporet sitt. Er jeg heldig er det mot sylinder 1, ellers må jeg vri motoren rundt en gang til, Sette den på tenningsmerke, stramme fordeler og på med fordelerlokk. Det er gjort på 3,min, men er utrolig kjedelig. Bytta låseplata uten hell... Trur ikke låseplata får noe godt feste mot fordeler.

WP_20170715_09_30_43_Pro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr Gratulasjonene litt da folkens, jeg må rekke og lese alle og:P Neida, fra spøk til alvor.. Det var den hersens fordeleren som hopper opp da... 

 

Holdt på med denne bilen i hele dag, og lagt inn teppesett, tatt service, kobla ekstralys osv osv..... 

 

Så måtte jeg ta mot over meg, og begynne på fordeleren. Satt på ENDA en låseplate på fordeleren uten hell... Så tok jeg fram en annen fordeler, som jeg skrudde sund, (som jeg fant ut hadde en defekt), så fant fram en til (den jeg fikk fra Gaute). Den hadde satt seg, samt innmaten var litt så som så. Skrudde den sund og, og tok innmaten fra den i bilen og satt over, og brukte "huset" fra den til Gaute. Justerte stiften sånn ca. Og startet- poffet fælt i eksosen uansett hvor fordeleren sto. Tok måten til Jermund for å se om topppakningen hadde gått, det hadde den ikke, etter det jeg forsto av feilsøkingen min. Måten er å ta ut en og en plugg og høre om det komprimeres luft fra den andre sylinder, Riktig det, ikke sant? Men som sagt, oppakningen friskmeldte jeg. Tok litt trangere stifteåpning 0,36 tenker jeg. Og motoren går ålreit nå, kunne godt ha godt enda litt penere, men får se på det imorgen. Men tilbake til hvorfor jeg gjorde dette, nå sitter fordelen der virker det som. Med en annen låseplate og annet fordeler "hus". Håper den er friskmeldt nå;)

 

God Lørdagskveld/natt videre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var Svibrent solgt-_- Havnet hos en god eier da:rolleyes: Bilen kommer tilbake neste år og får ny kammo lakk:) Håper tråden har vært til inspirasjon, en bil som ellers hadde havnet hos huggeren, ser nå fram til mange Nye fine år på veien:DWP_20170716_15_20_30_Pro.jpg

WP_20170716_15_21_05_Pro.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vel, kanskje på tide med en liten update her;)

 

Bilen kom tilbake hit i høst, nei ikke kjøpt tilbake (dessverre). Men for litt utbedringer og sette den tilbake i kammo. 

 

Bilder sier mer enn 1000 ord sies det. 

 

Før:

Svibrent2.png

Svibrent1.jpg

 

Etter: 

Svibrent3.jpg

Svibrent4.jpg

Svibrent5.jpg

Kan poste noen flere bilder hvis ønskelig:) Nå er Svibrent trolig i bedre teknisk og kosmetisk stand enn før brannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk :) Det Varmer og høre. 

Stemmer nok det Rolf. 

Det skal sies at kamuflasjen skal det litt creds til moderen. Hadde jeg gjort det hadde nok ikke resultatet vært slikt. ;)

 

Siste ting ble gjort idag før Eieren skal få den tilbake. Ramma ble behandlet innvendig og utvendig med FF. Varmet fluid filmen som hadde stått ute i minusgrader før jeg startet. Men den ble tjukk mens jeg holdt på så det ble litt krevende og langtekkelig. Hjelper vel på å hindre rustmarken iallefall ;)

 

Må nok si jeg angrer litt på salget med tanke på hvordan den ble. Jaja, flere LR I parken :lol:

Snapchat-913516622.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for varme tilbakemeldinger :)

Og godt nyttår til alle ;)

Idag ble bilen levert tilbake til eier. Samme eier som kjøpte den ut fra Forsvaret.

Med ordene "Den ble jo som ny, overgikk forventningene" så var det igrunn en vellykket jobb :lol: 

Godt og bli ferdig, litt kjedelig å se den kjøre herfra for 2. Gang. 

 

 

DSC_0155.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :lol:

Stemmer det Rang, har ikke like mye erfaring som de fleste her på LRF. Begynner dog å bli ei liste over eide kjøretøy. Vi får tru det forsetter i denne retningen med prosjektene og læringen. 

Takker for stort kompliment ;) 

 

Nå som Svibrent er reist får je putle litt på med 88" min igjen, bakre veiv tetting står for tur. Så får vi tru det blir bil av den og. 

Begynner å dra seg til med ex millen je har på skolen og, mange gryende LR mekanikerere der. En som vil kjøpe den og gitt, medlemskap i NLRK var på gli og. 

 

Slenger med et stemningsbilde fra isommer. Mens det er svarteste vinteren ute... :)

 

IMG_20190103_203147_683.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...