Gå til innhold

Beitostølen - Lom overnattingsmuligheter?


nestneb

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å finne en perfekt plass å overnatte i bilen mellom Beitostølen og Lom.

 

Har du noen tips, biler eller gps koordinater så setter jeg pris på det!

 

Hvis du også har tips om snaromveier eller plasser som må oppleves mellom Skien og Lom, så tar jeg imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom Valdresflya Vandrerhjem og Maurvangen er det 2-3 steder det går an få plass. Vanvittig utsyn over flott fjellheim.

Dessverre er det stadig noen på ferde fra øvrigheta som forsøker begrense mulighetene for " villcamp" som de liker kalle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer forsåvidt det, men " camping " og " rasting " er ikke nødvendigvis det samme.
Det vet de som setter opp disse skiltene innmari godt, men de velger å tilkjennegi at det er forbudt stoppe og raste noen timer, eller overnatte en natt i bilen / husbilen / campingvogna der.
Det irriterer meg noe grenseløst, og strider med intensjonen i regelverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt å overnatte på Valdresflya, men du bør nok sjekke om veien fortsatt er åpen før du kjører hjemmenfra. Den kan fort bli vinterstengt. Ellers må jeg si meg helt enig med JokerS30. Savner en skikkelig oversikt over villcamp muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært fint å våkne der oppe i går morges, er flott på Valdresflya og strekningen opp der :)

Et av mine minner derfra er desember 2007 da jeg var på vei til Bergen etter å ha hentet min nåværende bil i Trondheim. Klart, kaldt nydelig vær :-)

 

med_gallery_2132_9_552154.jpg

 

med_gallery_2132_9_755504.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...