sander Skrevet 18. august 2018 Del Skrevet 18. august 2018 Helt enig! Og motoren din er jo også veldig grei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 29. august 2018 Forfatter Del Skrevet 29. august 2018 Da var lyktebeskyttere foran endelig på plass. De var meget vanskelig å få tak i nå, da de ikke produseres lengere. Bildet under viser den nye fronten, Jeg ble riktig fornøyd Jeg lakkerte de lyktebeskytterne, grillen og stripene under lyktene med en sort matt to komponent plast maling for å unngå den evige falmingen. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangeroverp38 Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Ble bra med lyktebeskytterne, og bilen din er blitt ganske tøff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Andre har dratt på ekspedisjon med mindre stæsj på bilen Ser bra ut! Når drar du... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Innmari fin kombo av klasse og tøff, den bilen din Brage. Mvh Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 4 timer siden, motom skrev: Andre har dratt på ekspedisjon med mindre stæsj på bilen Ser bra ut! Når drar du... Hver dag er jo en liten mini ekspedisjon i denne På bildet besøkte vi festningen på Kongsvinger ( som en kjenner kanskje ser ), den er jo åpnet for allmenheten akkurat som Oscarsborg. Stæsj er moro, det er jo det som er med å forandrer bilholdet til en hobby... ikke sant. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 Smellkul bil. Sagt før også, men montasjen av vinsjen på denne bilen er en av de bedre JEG har sett. Fet takgrind og utstyr forøvrig! (Jeg har ei takgrind som egentlig er til Freelander. Skulle ikke forundre meg om den også smetter mellom railsa på P38...hmmm) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 8 minutter siden, telindnor skrev: (Jeg har ei takgrind som egentlig er til Freelander. Skulle ikke forundre meg om den også smetter mellom railsa på P38...hmmm) Målet mellom de originale railsa er ca 106-107 cm, Jeg tror nok den Safety Device grinda til Freelander er litt bredere. Jeg har brukt en Smittybilt Defender takgrind ( bredde 105 cm ), med modifisert innfestning. Laget for Jeep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, Brage skrev: Målet mellom de originale railsa er ca 106-107 cm, Jeg tror nok den Safety Device grinda til Freelander er litt bredere. Jeg har brukt en Smittybilt Defender takgrind ( bredde 105 cm ), med modifisert innfestning. Laget for Jeep. Ganske mye detektivarbeid bak det valget formoder jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 3 minutter siden, telindnor skrev: Ganske mye detektivarbeid bak det valget formoder jeg Ja, jeg leitet en del . Målene opprinnelig oppgitt i US Feet, også er du jo ikke 100% sikker på om det er utvendig eller innvendige mål, og hvor nøyaktig de er. Også er jo selvfølgelig pris og ikke minst pris på frakt vesentlig. Her hjemme skal Nomax (i Drammen ) være forhandler av merket Smittybilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 30. august 2018 Del Skrevet 30. august 2018 (endret) Utrolig fin P38 i hvert fall!! Hvilke lykter er det du har på taket? Hadde to av dem foran fangeren vært egnet som langlys synes du eller sprer de lyset veldig? Endret 30. august 2018 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 30. august 2018 Forfatter Del Skrevet 30. august 2018 1 time siden, motom skrev: Hadde to av dem foran fangeren vært egnet som langlys synes du eller sprer de lyset veldig? Hvis man tar bort det løse dekselet foran så er de 100% spot, nå ( med dekselet på )så spres 30 watt av de 90 watt som hver lykt er. Jeg bruker de i tillegg til langlys når det ikke er så mye møtende trafikk. De lyser opp noe voldsomt. Hver lykt har da 18 stk 5 watts Cree led, er kjøpt på ebay, var også ett fint lite CE klistremerke på hver lykt ( som nok har null praktisk verdi ) I tillegg må man ha ett ledningsnett med nok kvadrat og sikringer og rele med tilstrekkelig kapasitet til å dra ( som her i mitt tilfelle ) 360 watt. Så ja du kan fint bruke ett par slike som supplement til Langlys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 Så kul bil! Synes disse er tøffere enn de nye range roverne faktisk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 3. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2018 (endret) Her sitter vi og koser oss i en connolly skin salong på vei inn i ukjent terreng, spennende og utrolig komfortabelt. Range Rover p38, den perfekte kombinasjon av komfort og offroad fremkommelighet Connolly skin seter : "Connolly Leather Limited was a British company that supplied highly finished leather primarily to car manufacturers, founded in 1878. The term is also used to describe the particular brand of leather itself, when fitted in a car interior. Connolly supplied most of the leather for the British car industry, including but not limited to Aston Martin & Lagonda, Rolls-Royce & Bentley, Jaguar & Daimler, and Rover cars including its Land Rover and Range Rover vehicles as well as some MG and Mini models during the Rover Group era." Heltene våre, som sørget for at vi slapp hakekors i hjørnet på vårt fine nasjonalflagg satt også så godt som forholdene lot seg gjøre "This leather was also used for the seats in the Supermarine Spitfires used in World War 2" Mvh Brage Endret 3. oktober 2018 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SindreB Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 På 30.8.2018 den 12.35, Brage skrev: Målet mellom de originale railsa er ca 106-107 cm, Jeg tror nok den Safety Device grinda til Freelander er litt bredere. Jeg har brukt en Smittybilt Defender takgrind ( bredde 105 cm ), med modifisert innfestning. Laget for Jeep. Mye god info i denne tråden! Er nyskjerrig på takgrinda du har. Er det mulig å få mer info om innfestinga i de originale railsa? Er det et art. nr. for Jeep som passer direkte eller trengs modifisering i tillegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2018 (endret) 2 timer siden, SindreB skrev: Er det mulig å få mer info om innfestinga i de originale railsa? Jeg laget de selv, det er bare noen vinkler som er knekt i sånn i ca 75 grader. Disse vinkelbrakettene er igjen boltet fast på innsiden av rails festene. Hvis du skrur av dekslene på railsa, så ser du hvor det er plass til å borre hull for bolter. 2 stk 6 mm - ( 1/4 )bolter i hver vinkelbrakett. Så blir det jo da totalt 6 stk , 3 stk vinkelbrakett på innsiden av hver av railsene. - Kan vel anbefale at disse brakettene lages av ca 2mm rustfritt stål, jeg brukte noe ca 2mm titan plate jeg hadde tilgjengelig. Skjønner De selger vinkel brakett fester for jeep, men de passer bare nesten - de når liksom ikke ordentlig inn til grinden Mvh Brage Endret 23. oktober 2018 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SindreB Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Takk for respons, greit forklart. Hadde vel forhåpning om at Jeep var ferdigløsning og raskt å ta av/på grinda. Behovet er kanskje veldig stort, så får være litt mer i tenkeboksen. Men den ser bra ut på bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 16. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2019 (endret) Ble en liten viktig detalj oppdatering av min Range Rover i dag Fikk montert NLRK metal emblem på grillen og en liten vintervask. Ble riktig bra synes nå jeg da mvh Brage Endret 16. januar 2019 av Brage Bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrvikan Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 ordentlig grom den bilen din altså Prikken over i’n med et knall gult emblem.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 18. januar 2019 Del Skrevet 18. januar 2019 Riktig tøff P38 må jeg si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overfinch Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 På 16.1.2019 den 16.56, Brage skrev: Ble en liten viktig detalj oppdatering av min Range Rover i dag Fikk montert NLRK metal emblem på grillen og en liten vintervask. Ble riktig bra synes nå jeg da mvh Brage Denne var helt utrolig rå En av de kuleste jeg har sett ! Roof rack med ekstralys,snorkel,vinsj og lyktebeskytter er jo bare helt kanon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 5. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2019 18 timer siden, Overfinch skrev: Denne var helt utrolig rå En av de kuleste jeg har sett ! Tusen takk, hyggelig at det faller i smak hos andre også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 20. april 2019 Forfatter Del Skrevet 20. april 2019 Hei. Jeg rundet for litt siden 300 000km, så da ble det i dag utført en solid service 1000km på overtid. Har nå skiftet oljer på begge differ, transfere kasse, autokasse, og motor har nylig fått ny olje og nå også 8 nye plugger. Pollen og luft filter, samt kompressor filter har jeg skiftet for litt siden så de var Ok. Jeg brukte oljer fra Castrol: Castrol DEX III multivehicle på autokasse og transfere kasse. På diffene brukte jeg Castrol syntrax longlife 75w90. På motor bruker jeg Castrol magnatec 5w40 C3. Denne gangen ble alt kjøpt på Mekonomen på en slik super tilbud lørdag, sparte relativt mye på det Så det anbefales å være litt på, når de kjører slike tilbuds greier. Tok ett slikt Km bilde, litt på overtid siden det passet så dårlig akkurat når jeg passerte de magiske 300 000km , så da ble det 301000km Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 29. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2020 (endret) Hei Gutter. Måtte gjøre litt småfiks på bilen her før jul, i den forbindelse laget jeg en liten modifikasjon som er vel verdt å få med seg for de som kjører med lengre vandring på demperne. Jeg har som kjent Terrafirma +2 inch støtdempere med 4 stegs hardhets justering. Problemet her (som Sindre også oppdaget ) er at selv med Arnott Gen III luftbelger så risikerer du å rive belgen av fordi akslingen dropper for langt ned. Dette skjedde med en av mine Arnott gen III bakbelger i sommer. Fiksen min er en spesial laget distanse kloss montert under foten på luftfjæringen. Klossen er laget i 6mm stål og skyves inn i posisjon ved å presse den inn på den originale festekanalen fra framsiden, slik at den omslutter den i framkant. Da trenges kun en enkelt bolt for å låse den i posisjon og det gir mulighet for enkel demontering om behov. Festet er laget med en 15 mm framover helning for å begrense den stygge vinkelen belgen får på en løftet bil ved full utfjæring. Utover dette er innfestningen helt som original installasjon. Bak kant er ca 32 mm løft. Framkant ca 17mm løft. anleggsflaten for luftfjæringsfoten er tilnærmet helt lik som original. Samme original splint brukes for å feste luftbelgeni denne modifiserte installasjonen. Dette løser problematikken og bilen kan trygt ha fullt bakke løft med + 2 inch dempere. Skal poste produksjon skissen min , men bildene illustrerer nokså godt synes jeg. Bare ett godt tips for en mulig løsning for de med RRp38 med løft. Mvh Brage Endret 29. januar 2020 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 29. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2020 (endret) Hot tips nr 2 for RRp38. Rust på bakre hjulbuer har for meg vært ett tilbakevendende problem, for ett par 3 år tilbake slipte jeg rent disse, grunnet og lakkerte etter alle kunstens regler. Vell det holdt jo seg i en tid før det begynte å komme nye bobler i lakken. Problemet er at metallet ligger dobbelt inn i en trang kon som former hjulbuen og du har ikke tilgang til baksiden. Dermed med 20 års drift i denne saltlaken vi har her så ruster disse fra innsiden. Når jeg slipt dette metall rent denne gangen tenkte jeg at jeg får ofre litt av den elegante estetikken for ett rustfritt ytre. Dermed gikk jeg for sort raptor finish på de bakre hjulbuene med upol syre primer og upol sin 2 komp epoksyprimer som grunning. Ble ikke så dumt synes jeg selv. Men tipset ligger i følgende prevantivt inngrep. På innsiden borres ett strategisk 10mm hull for å få tilgang til det lukkede smale rommet mellom de to platene som former de bakre hjulbuene, så sprøyte det inn store mengder med fluidfilm slik at det forhåpentligvis stopper angrepet fra innsiden. Deretter settes en biltema plastplugg i hullet og innerskjerm kan monteres igjen. Beit idet estetiske eplet og gikk for offroad vennlige Raptorlakk på bakre hjulbue flenser: Bor ett 10 mm hull helt oppe i fremre hjørnet i den innvendige platen. Bruk bor-stopp for å ikke treffe den ytre skjerm platen, det er ikke mye rom mellom disse. 10 mm hull ferdig, bruk gjerne en kort reamer for å få det helt rundt og ta gradene. Bruk så en sprayboks med fluidfilm med dyse slange ( kan kjøpes hos Håkensen Maskin på Skedsmokorset ) Sprøyt en tilstrekkelig mengde inn og prøv å spre det best mulig i alle retninger. Deretter har du vært flink å på forhånd kjøpt inn slike karosseri plugger fra Biltema. Da er det bare å ta en hammer og banke pluggen inn i hullet. Sånn blir det. Så gjør du det samme på den andre hjulbuen og sprer litt godt med Fluid film rundt om inne i hjulbuene. Før du monterer innerskjermer igjen Håper dette i hvert fall holder rusten borte en lengre stund. Funker nok på Disco 2 også, for de er temmelig likt bygget akkurat der. Mvh Brage Endret 29. januar 2020 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.