Gå til innhold

O-ringer varmeapparat P38


BengtY

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er på tur til å ta ut dashbordet for å skifte spjeldmotorer i min p38.

I den forbindelse tenker jeg å skifte o-ringer til varmeregister.

 

Mener å ha lest tidligere at noen her på forumet solgte disse i forbedret utgave.

Noen som kjenner til dette ?

 

Mvh,

Bengt Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint og bytte alle 3 motorene uten og ta ut dashen.

Det ligger flere guider på nettet hvordan du gjør det.

I grove trekk:

bort med deksler på sjåførsiden under rattet.

bort med deksler i midtkonsoll.

ut med radio, og bryterpanel.

bort med hanskerom, låsen til wire må hektes av med en flat trekker slik at hele firkanten kommer av.

bort med airbag, 4 Etorx nedenfra og en kontakt.

hullskjær og skjære hull i hjørne forkant av plast så man kommer inn mot skruen til varme apparat rør.

løsne ventilasjonsrørene slik at du får de ut. Den bak airbag må bakre feste brekkes på.

Nå har du tilgang til alle motorene og varme rørene.

Bytt ut pz2 M5 x20 med unbraco M5x20 slik at du klarer og stramme godt nok med de nye oringene.

Vrikk på rørene samtidig som du strammer slik at oringene kommer godt på plass og ikke lekker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Jo jeg har fremdeles disse Viton ringene om flere av medlemmene her er intresert. Kan skaffe flere av disse også men må selv kjøpe inn ett større parti for å få kjøpt disse inn selv. En bil bruker kun 2 stk og de holder sikkert ut bilens levetid . Send navn og adresse i PM til meg så sender jeg ut samme dag. Kr. 80.00 pr.par a 2 stk + porto kr. 16.00.

 

 

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skiftet de 3 blendmotorene til varmereg + luftfordeling. Droppet O-ringene da de er skiftet for en stund siden. Det kommer straks nye O-ringer i posten fra Tommy, men de blir skiftet på sikt.

 

Jeg skiftet også Hevac-display (kjøpt fra "modulerepair" i USA) og dette står i Fahrenheit. Regner med at dette kan programmeres til Celsius.

 

Kan dette gjøres uten programeringsverktøy eller er det noen i Troms som har utsyr og som er villig til å hjelpe til ?

 

Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...