Gå til innhold

Disco1 300tdi Automatkasse og Transferboks selges


Matta

Anbefalte innlegg

Hjortefot er iferd med å få nye girkasser da jeg opplever disse symptomene:

"Når jeg skal begynne å kjøre fra stillestående og setter kassen i D så må jeg opp i over 3.000 i turtall før bilen beveger seg fremover. HVis jeg starter i 1 så er det bare å kjøre og flytte over til D når jeg har kommet igang. Hvis jeg setter i R så må jeg også litt opp i turtall før bilen beveger seg, bilen triller også forover hvis ikke jeg holder inn bremsen. I en typisk lukeparkering så gjelder dette bare første gang jeg setter i R, etter litt veksling imellom fremover- og bakoverkjøring så oppfører R seg normalt. Hvis jeg kjører i kø så girer bilen oppover altfor tidlig, med det resultat at den må gire ned igjen med engang"

Se: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=84154

Jeg har kjøpt "nye" overhalte kasser fra Ashcroft. I prisen jeg har betalt så var det inkludert et depositum som jeg får refundert hvis jeg sender kassene tilbake.

Men frakt av 127kg fra Norge til England er ikke billig så jeg er åpen for bud hvis noen ønsker å kjøpe de girkassene jeg tar ut.

Kassene har rullet med bilen 343.000 km.
Olje har blitt byttet årlig i mitt eie (siste 2 år).

Automatkasse ZF4HP22, non fly by wire, passer bil med gassvaier og uten Luftmengdemåler
Transferkasse LT230, utveksling 1.2.1

Jeg vet ikke noe om kassenes tilstand bortsett fra symptomene beskrevet ovenfor.

Kassene befinner seg nå i Drammen og senere i Oslo.

Åpen for bud: her i tråden, på PM eller telefon :)

Mvh
Christian
93OO9768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...