Jump to content
LRforum
leiohel

Dynamostøy når telefonen lader fra sigarett tenner

Recommended Posts

Har fått bygd om orginal spiller i min d2 til Jack aux plugg. Når jeg har lydkabel fra telefon og rett i spilleren er det ikke dynamostøy. Kobler jeg ladekabelen til telefonen fra USB overgang som står i sigaretttenneren, piper det og følger turtallet. Har en Tiny audio som jeg bruker til dab og handsfree. Jeg har montert inn en USB kontakt som går på strømuttaket i bagasjerommet. Kan pipe når jeg bruker blåtann i fra telefon til Tiny audio.

Gode tips på å bli kvitt dynamostøy når jeg lader telefonen og bruker Tiny-en?

Leif Ove

Har akkurat samme løsning som deg og sliter med det samme. Har ikke fått forsket videre på det, men tips er sjekke jordinga som vi vet ofte er et tema på D2.

Enkelte ladere til mobiler lager slik støy. Prøv å lade med annen lader er mitt tips.

Jeg får ikke slik støy med noen ladere, men når jeg plugger i CB-radioen - ja se da plystrer det. Veldig irriterende!

Satt inn en liten boks, mellom Tiny audio dab og aux plugg i orginal spiller, som fjernet den sinnsyke pipelyden. Men jeg har mistet det meste av bass registeret når jeg hører på dab.

Tips?

Mvh Leif Ove

Lest litt på audio sider og der skrives det en del om å bruke ulike tilkoblingspunkter for strøm, kan gi dynamostøy. Har noen erfaring med å ta strøm fra ledningene bak på spilleren og videre til dab dings? 

Savner bass i bilen nå med dings på ledning mellom dab og aux inngang.

leif ove

Bruk samme jording og +12V på alt som skal " frakte" lyd i bilen.  Er en gyllen regel. 

Skjermede kabler kan jo kanskje fungere. 

Men dynamo støy, er generelt utfordrende å bli kvitt,