Gå til innhold

Dynamostøy når telefonen lader fra sigarett tenner


Anbefalte innlegg

Har fått bygd om orginal spiller i min d2 til Jack aux plugg. Når jeg har lydkabel fra telefon og rett i spilleren er det ikke dynamostøy. Kobler jeg ladekabelen til telefonen fra USB overgang som står i sigaretttenneren, piper det og følger turtallet. Har en Tiny audio som jeg bruker til dab og handsfree. Jeg har montert inn en USB kontakt som går på strømuttaket i bagasjerommet. Kan pipe når jeg bruker blåtann i fra telefon til Tiny audio.

 

Gode tips på å bli kvitt dynamostøy når jeg lader telefonen og bruker Tiny-en?

 

Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Satt inn en liten boks, mellom Tiny audio dab og aux plugg i orginal spiller, som fjernet den sinnsyke pipelyden. Men jeg har mistet det meste av bass registeret når jeg hører på dab.

 

Tips?

 

Mvh Leif Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Lest litt på audio sider og der skrives det en del om å bruke ulike tilkoblingspunkter for strøm, kan gi dynamostøy. Har noen erfaring med å ta strøm fra ledningene bak på spilleren og videre til dab dings? 

Savner bass i bilen nå med dings på ledning mellom dab og aux inngang.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk samme jording og +12V på alt som skal " frakte" lyd i bilen.  Er en gyllen regel. 

Skjermede kabler kan jo kanskje fungere. 

Men dynamo støy, er generelt utfordrende å bli kvitt, 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag tok jeg ut original spilleren og koblet meg inn på pluss kabelen og jordingskabelen. La et ledningstrekk fra spilleren og til USB kontaktene der jeg har koblet inn Tiny audio C3 spilleren. Fjernet boksen som skulle fjerne dynamostøy og lyden ble kjempebra. Løsningen på pipingen ble altså at spiller og dab spilleren må ha samme strømkilde. 

 

Mvh

 Leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som obs: når jeg i dag forsøkte å høre på lydbok kan jeg høre en veldig svak piping når det er stille i lydboka, så helt borte ble det ikke. Bruker lydbok på mobilen som overføres via blåtann til dab dingsen.

 

mvh

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...