danchgj Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Hei håper noen kan hjelpe meg med noen gode tips. Jeg byttet filter og olje på automatkassa for en stund siden. Fylte opp til randen og gikk igjennom alle gira, kjørte bilen og sjekket nivået igjen det var fult. Alt virket helt greit bortsett fra at det drypper litt olje i ny og ned under bilen, som vanlig + på en discovery muligens. Her om dagen tok jeg opp båten til fatteren og satt bilen i lav serie, for så å sette den i høy serie når båten ble fraktet på henger. Dagen derpå så var det merkelig respons i bilen. Bilen sliter med å gire, klunker ved gasspådrag og brems og gasspådrag igjen. Og finner på en måte ikke riktig gir. Den går høyt opp på turtall uten særlig utveksling fra kassa. Det er på en måte som den "slurer på clutchen" dog dette er automat så klart. Virker som om bilen står i halvveis lav-serie, men det er dobbelt og trippel sjekket at sjalteren/spaken er i rett posisjon. Det lukter greit brent til tider og draget i bilen er dårlig selv om turtallet er høyt. Itillegg når jeg prøver en kick down så lyser s + m i displayet samt blinker på indikator ved siden av "gir spaken". Noen som har tips?? Converter?? Girkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Sjekket oljenivået? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
danchgj Skrevet 6. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2016 Skal gjøre det imorgen. Har en liten mistanke om det ja. Takk for rask respons. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Husk at du må sjekke med motoren i gang mens noen andre går gjennom alle girene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 (endret) Det virker som om muligens girkassen tror transfer er i lav serie fortsatt. Endret 7. oktober 2016 av Håvard Guttormsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elchund Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Det var min første tanke også, lenken/overføringen kan jo være ødelagt eller så henger den igjen i lavgir av annen årsak. Men i lavgir får du den neppe over 60km/t og det med veldig høyt turtall, så dersom det er problemet bør det være temmelig åpnbart. Tron Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Det er en elektrisk bryter som registrerer at lavgir er innkoblet. Det ser du på diagnosen. Prøv å koble lavgir inn/ ut en ekstra gang. Siden du har oljelekkasje bør du likevel sjekke oljemengden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 (endret) Brentlukt er sjeldent bra. Men en sjekk av olja på kassen er nok på sin plass uansett Min erfaring er at kassa tåler generelt mye juling, og kan mangle opp til 2liter olje før det begynner å gå til h... Endret 7. oktober 2016 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
danchgj Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2016 Tusen takk for mange gode tips. Det viste seg flaut nok å være det første. For lite olje på kassa. Fylte på 1,5l og vips var bilen som før. Håper bare ikke dette har ført til noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Det går forhåpentligvis bra, det pleier i hvert fall å gå bra. Selv om jeg ikke likte ordlyden om at det lukter brent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.