Gå til innhold

D2 trøbel


danchgj

Anbefalte innlegg

Hei håper noen kan hjelpe meg med noen gode tips.

 

Jeg byttet filter og olje på automatkassa for en stund siden. Fylte opp til randen og gikk igjennom alle gira, kjørte bilen og sjekket nivået igjen det var fult.

Alt virket helt greit bortsett fra at det drypper litt olje i ny og ned under bilen, som vanlig + på en discovery muligens.

Her om dagen tok jeg opp båten til fatteren og satt bilen i lav serie, for så å sette den i høy serie når båten ble fraktet på henger.

Dagen derpå så var det merkelig respons i bilen.

Bilen sliter med å gire, klunker ved gasspådrag og brems og gasspådrag igjen. Og finner på en måte ikke riktig gir. Den går høyt opp på turtall uten særlig utveksling fra kassa.

Det er på en måte som den "slurer på clutchen" dog dette er automat så klart. Virker som om bilen står i halvveis lav-serie, men det er dobbelt og trippel sjekket at sjalteren/spaken er i rett posisjon.

Det lukter greit brent til tider og draget i bilen er dårlig selv om turtallet er høyt.

Itillegg når jeg prøver en kick down så lyser s + m i displayet samt blinker på indikator ved siden av "gir spaken".

Noen som har tips??

 

Converter??

Girkassa?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min første tanke også, lenken/overføringen kan jo være ødelagt eller så henger den igjen i lavgir av annen årsak. Men i lavgir får du den neppe over 60km/t og det med veldig høyt turtall, så dersom det er problemet bør det være temmelig åpnbart.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brentlukt er sjeldent bra. Men en sjekk av olja på kassen er nok på sin plass uansett

 

Min erfaring er at kassa tåler generelt mye juling, og kan mangle opp til 2liter olje før det begynner å gå til h...

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...