Jump to content
LRforum

Ny Defender - testene har startet

Recommended Posts

• Replies 391
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg gleder meg veldig til å se resultatet og tror faktisk de fleste av oss vil bli meget positivt overrasket.  De av oss som vil at tiden skal stå stille er nødt til å ta vare på de som allerede

Jeg tror dette blir bra jeg. Bilen er jo ekstremt kamuflert, så jeg er veldig spent.  LR har jo skapt mange fine bilmodeller de siste årene, kanskje med unntak D5ern, den er dessverre ikke b

Da kunne man jo håpet på en "primitiv" D3/D4 uten luftfjæring, og langt mindre elektronikk som kan feile i såfall. Helmekanisk drivlinje, enkelt klimaanlegg +++. Kunne faktisk vært litt fristende det.

Posted Images

I fall folk ikke har fått det med seg, så har "Build your own"-funksjonen på de britiske nettsidene blitt oppdatert med en del ting, blandt annet varebilvariantene, 90 og flere motorer.

Dette inkluderer diesel rekke-sekser, som finnes i 3 varianter, alle som MHEV.

Det er også masse detaljer i det oppdaterte spec-dokumentet

2020-09-15_21-52-37.png

Edited by TomRH
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Svippet innom defender2.net i dag, og snublet tilfeldigvis over noe som var uventet ihvertfall for meg: 6 sylindret MHEV diesel har en ganske annerledes drivlinje enn de andre variantene.

Den har bare deltids 4wd, og kjører (antakelig) i 2wd når den mener den ikke trenger mer:

normal_FB_IMG_15998170876317900.jpg

Slik jeg forstår det er ikke dette en ukjent løsning fra Land Rover, men jeg som kun har erfaring fra defender ble noe overrasket.:huh:

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
1 time siden, Ranger skrev:

Synes den var lutt stutt på fjærene bak...

Selger kunne bekrefte mistanken om at det ikke er Salmakeren i Telemark som har gjort jobben. De er veldig klar over problemstillingen både for Defender og Discovery 5.

I tillegg var det litt "knirk" i varebil innredningen. Selger informerte at de åpner opp og limer på asfalt matter for redusert resonans.

2021-01-28 14.41.47.jpg

2021-01-28 14.56.22.jpg

Edited by Ranger
1 time siden, jorgenht skrev:

Likte du bilen da? @Ranger

Ja, her er veldig mye bra. Hadde jeg hatt råd hadde jeg nok bestilt en bil :rolleyes:

2-liter (diesel) i denne bilen med 8 trinns kasse fungerer veldig bra. 

Info skjermene synes jeg er passe store. Lett å finne frem i menyer.

Liker at noe fortsatt er på fysiske knapper. Lette å velge kjøreprogram, lavserie og høyde.

Elektronisk bakspeil ved full bil er en artig sikkerhetsdetalj. 

Fast og fin i fjæringen uten å være for hard. Større fjæringsvei enn på D3. Mulig derfor offroad høyde ikke er like hard. Fikk ikke varsel på offroad høyden selv i 70 km/t.

Fruen og jeg er enige om at setene er for smale, dårlig sidestøtte. Jeg tror de har kompromisset med det tredje setet. For at det skal være mulig å sitte i midten må stolene være litt smalere. Trangt mellom sete og cubby boks for å få ned sikkerhetsbeltet var det også.  De burde hatt andre stoler/cubby når midtsetet ikke var der.

Og så liker jeg ikke plasseringen av girspaken. Den er for lagt unna. Det er også gjort pga midtsete muligheten.

2021-01-28 15.59.17.jpg

2021-01-28 15.58.56.jpg

Edited by Ranger
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...