Jump to content
LRforum
isak

Ny Defender - testene har startet

Recommended Posts

Heldigvis Land Rover som bestemmer at dette er en Defender - og den er virkelig verdig navnet! Ser bra ut på bilder, men ekstremt mye bedre ut i virkeligheten!

 

Fått kjørt den mye i helgen, blant annet til toppen på Kvitfjell. Fantastisk rå bil! Om 10-12 år så har jeg råd til en... :)

 

6620B95D-CDC7-4143-B16F-85D4338CA598.jpeg

87FB52B8-510C-443A-A8A3-D6F00533C865.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutter siden, Ahok skrev:

Heldigvis Land Rover som bestemmer at dette er en Defender - og den er virkelig verdig navnet! Ser bra ut på bilder, men ekstremt mye bedre ut i virkeligheten!

 

Fått kjørt den mye i helgen, blant annet til toppen på Kvitfjell. Fantastisk rå bil! Om 10-12 år så har jeg råd til en... :)

 

6620B95D-CDC7-4143-B16F-85D4338CA598.jpeg

87FB52B8-510C-443A-A8A3-D6F00533C865.jpeg


Det var veldig gøy å teste denne, ikke minst hvor lett den taklet varierende underlag med de dekkene. Jeg flytter gjerne takteltet over fra D2-en. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tror dette blir en flott turbil. :wub:

Fikk tatt en liten tur i dag. Flyter av gårde :) og fartsgrensen er vanskelig å passe til tross for skiltet midt i instrumentpanelet.blush

Det skitne motorrommet er fra Kvitfjell!

LR Defender 1.jpg

LR Defender 2.jpg

LR Defender 3.jpg

LR Defender 4.jpg

LR Defender 5.jpg

LR Defender 8.jpg

LR Defender 9.jpg

LR Defender teknisk  12.jpg

LR Defender teknisk 1.jpg

LR Defender teknisk 2.jpg

LR Defender teknisk 5.jpg

LR Defender teknisk 6.jpg

LR Defender teknisk 07.jpg

LR Defender teknisk 8.jpg

LR Defender teknisk 9.jpg

LR Defender teknisk 12.jpg

LR Defender 7.jpg

LR Defender teknisk 4.jpg

LR Defender teknisk 11.jpg

LR Defender teknisk 10.jpg

LR Defender teknisk 3.jpg

LR Defender 6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 timer siden, Ranger skrev:

Det skitne motorrommet er fra Kvitfjell!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LR Defender teknisk 11.jpg

 

 

 


Hehe - må vel ta min del av ansvaret for det der... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 timer siden, Ranger skrev:

Tror dette blir en flott turbil. :wub:

Fikk tatt en liten tur i dag. Flyter av gårde :) og fartsgrensen er vanskelig å passe til tross for skiltet midt i instrumentpanelet.blush

 

Hvertfall hvis denne var lik den som er her i stavanger, der var fartsgrenseskiltet oppgitt i miles selv om speedometer var i km, sikkert en liten softwarebug:D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 minutter siden, Tobba skrev:

 

Hvertfall hvis denne var lik den som er her i stavanger, der var fartsgrenseskiltet oppgitt i miles selv om speedometer var i km, sikkert en liten softwarebug:D

 

Km både i instrument og på veien :rolleyes:

Godt lydisolert og Pirelli Scorpion Zero 255/60x20 dekk.

Edited by Ranger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relativt store hjul fra start alltså :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja store hjul. Måtte dobbelsjekke på bilder.

 

Livlinjen er nokså høy med god plass i skjermene, et høyt  og romslig motorrom. Dette var P240. De større motorene og P400, trenger kanskje mere plass.

Vinduene er lave så total høyden er ikke værre enn en D4. 

 

De design platene på sidene bak skuler dør omramming og c-stolpen. Hadde vært penere om alt var svart. Ettermarked produsentene ligger sikkert klar med nye sorte glass om platene ikke bare kan taes av.

 

Ingen som har kommentert slepe øyet som må skrues inn. :o

Sjekket ikke om det er foran eller bak det skal brukes.:D

Edited by Ranger

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutter siden, Ranger skrev:

Ja store hjul. Måtte dobbelsjekke på bilder.

 

Livlinjen er nokså høy med god plass i skjermene, et høyt  og romslig motorrom. Dette var P240. De større motorene og P400, trenger kanskje mere plass.

Vinduene er lave så total høyden er ikke værre enn en D4. 

 

De design platene på sidene bak skuler dør omramming og c-stolpen. Hadde vært penere om alt var svart. Ettermarked produsentene ligger sikkert klar med nye sorte glass om platene ikke bare kan taes av.

 

Ingen som har kommentert slepe øyet som må skrues inn. :o

Sjekket ikke om det er foran eller bak det skal brukes.:D

 

Det skal være et "stort" fastmontert slepepunkt midt på under den blanke delen av støtfanger fremme, bak et stort deksel. Sikkert gøy å finne frem når bilen står fast i myra.

Bak er det slepepunkt bak de to små dekslene på hver side i skilthøyde. Er nok der nevnte slepeøye skal skrus inn.

Men X varianten har jo to røde fastmonterte øyer der, så det skal nok være mulig med slike løsninger på ikke-X-er også.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prøvekjørte bilen fra British Cars i Kristiansand idag. :)

 

 

IMG_20200710_135017.jpg

IMG_20200710_135023.jpg

IMG_20200710_135824.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucky8

 

Da har de presset 18tommere på den med størst motor. Ikke at det er førstevalget, men moddingen er i gang. Uten kutting i kalipper til og med. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 timer siden, jorgenht skrev:

Lucky8

 

Da har de presset 18tommere på den med størst motor. Ikke at det er førstevalget, men moddingen er i gang. Uten kutting i kalipper til og med. 

 

De var ikke særlig informative rundt hva de har gjort, men ut fra bildene å dømme har de satt på spacere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tror det kommer mer etterhvert. Er vel en del i dette markedet som gjerne vil være først ute kan jeg tenke meg.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er ikke 18" felg standard? Bremseskivene er vel så store at man ikke får satt på mindre felger. 

Edited by Peik

Share this post


Link to post
Share on other sites

18" er standard. Men de har presset felgene på største motoralternativ, som mest sannsynlig ikke leveres på mindre enn 20" originalt grunnet større bremser enn innstegsmodellen. Akkurat samme som nye Discovery og Range Rover. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nå har de laget felger som går på uten spacer også, mener jeg. Fint at de er i gang med modifikasjoner allerede :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...