Gå til innhold

Ny Defender - testene har startet


Anbefalte innlegg

På 1/4/2018 den 16.31, motom skrev:

Sjefsdesigneren har vel sagt at de ikke vil lage en retro-defender så tipper den kommer til å ligne mye på dc100 konseptet, selv om den ikke fikk så bra mottakelse som de håpet.

 

Nye Mercedes G-klasse er utrolig lik den utgåtte modellen til tross for at alt er nytt.  http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=49189

 

bb_228028.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes har vel innsett at det er verdt å selge gelendewagen tross at de ikke er så lønnsomme. Samme med Land Cruiser. Toyota taper penger på dem men de må ha et tilbud i det segmentet for å opprettholde statusen :)

 

Land Rover har vel ikke hatt økonomi til dette de siste årene så blir spennende å se om de klarer å gjøre defender produksjonen lønnsom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

https://www.telegraph.co.uk/cars/news/paris-motor-show-2018-new-land-rover-defender-pictures-details/

 

LandRover_R34-action_trans_NvBQzQNjv4BqF

 

Litt vittig med "spionfoto" av kamuflert bil med varemerket i store bokstaver på siden.  Man skulle nesten tro at LR ville at den skulle tas bilde av og bli gjenkjent som en LR...

Når man skal videreføre Defenders design i moderne drakt må det bli likheter med den foreløpig siste firekantede Land Roveren.  Den har sidehengslet bakdør, rette vindusrammer på sidedørene, store skjermbreddere og jeg aner skuldre i likhet med utgåtte modell.  Ser ut til å bli nok detaljer til å videreføre Defender look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er vel ikke LR helt ukjent med å bruke deler og karosserier fra andre modeller under testing, så vi skal vel ikke se bort fra at det har blitt sopt opp i noen restelagre her også. :)

Blir spennende å se hvordan det endelige resultatet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

LR har vel sagt at den skal være best av LR'ene offroad, men den kommer neppe til å være like røff som de gamle så da tipper jeg det blir noe tilsvarende Discovery'n med all elektronikken men med noe bedre bakkeklaring og mindre overheng... blir spennende å se :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på skikkelig pressetur nå!

 

Land Rover is pointing out that the new Defender shares its predecessor’s “rugged squared-off exterior, round headlights and signature rear-mounted spare tire” but there’s nothing else in common other than the obvious go-anywhere ability.

 

https://petrolicious.com/articles/new-defender-is-coming-to-the-usa-but-will-it-be-as-cool-as-a-1990s-na

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://media.landrover.com/en-us/news/2018/12/seasons-greetings-announcement-land-rover-all-new-land-rover-defender-will-be-sale-us

 

 

Screenshot_20181228-001826.png

Pressemelding tekst

 

Mahwah, New Jersey (December 27, 2018) –Land Rover North America today announced something to celebrate in the New Year, the next-generation Land Rover Defender will be offered for sale in both the U.S. and Canada, starting in 2020.

 

Testing of the new vehicle is already underway around the world with the first development mules and prototypes reaching North American shores earlier this month. Testing on the continent provides valuable data to engineers given the wide variety of terrain and surfaces available in America. Engineers will subject the vehicle to rigorous test extremes to make sure the new Defender is the most off-road capable Land Rover vehicle ever; operating in temperatures from -40F to +120F while driving the test vehicles on- and off-road at altitudes of more than 13,000 feet above sea level.

 

“There are a handful of automobiles that are beloved around the world and stand for a brand, a country and a distinct way of life. The Land Rover Defender is such a singular vehicle," said Kim McCullough, Vice President of Marketing for Jaguar Land Rover North America. "On behalf of Land Rover and our retailers, we are proud to announce the voices of American and Canadian customers has been heard: The all new Defender will be for sale here starting in 2020. This announcement is a holiday gift to our Defender fans in North America and a hint of what’s to come in the New Year.”

  

Series Land Rover vehicles have garnered a cult-like following for both their iconic design and reputation for rugged go-anywhere utility, making them among the world’s most capable off-road vehicles. In the time since they were sold in the U.S. and Canada, “NAS-Spec” Defender vehicles have appreciated in value significantly and are widely sought after as collectors’ items for both off-road enthusiasts and those who appreciate the design aesthetic of the vehicle.

 

The Series Land Rover vehicles haven’t changed much since the idea for the first model was dreamed up shortly after World War II by the Wilks brothers on the shores of Red Wharf Bay, Wales, more than 70 years ago. With each successive design – from the Series 1, 2, and 3 Land Rover vehicles, to the later “Defender” branded vehicles – changes were largely evolutionary, rather than revolutionary.

 

Even the design of the previous generation Defender remained largely unchanged for the 33 years it was produced. Instantly recognizable by its rugged squared-off exterior, round headlights and signature rear-mounted spare tire, the Defender and all Series Land Rover vehicles have been lauded the world over; driven by farmers, military and police, celebrities, and even royalty. By one measure, it’s estimated that a Series Land Rover was the first automobile many of the world’s population ever saw in person.

 

With an all-new exterior and interior design, as well as a suite of the latest driver assistance and connectivity features available, the next-generation Defender will be a revolutionary product for Land Rover with even broader public appeal. When it debuts in 2019, the new model will represent 70 years of innovation and improvement in just one model year; honoring the model’s history for rugged durability, while thoroughly remaining a Defender for the 21st century.

 

All will be revealed in 2019.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror dette blir bra jeg.

Bilen er jo ekstremt kamuflert, så jeg er veldig spent. 

LR har jo skapt mange fine bilmodeller de siste årene, kanskje med unntak D5ern, den er dessverre ikke blitt noen hit for meg

 

Jeg har hatt mange Defendere, noen Seriebiler ( andre LRa for den saks skyld ), men har kommet frem til at den beste "Defenderen" ble lagd mellom 83 og 97, og spesielt de tidlige Ninethy/OneTens (83 til 89) er mine helt klare favoritter. Da var denne bilen på sin høyde ifht sine konkurrenter.

 

Jeg har hatt av alle typene, og alle har sin sjarm, men noen moderne bil har ikke Defenderen blitt, uansett om man puttet i bedre motorer,ABS, TC,  lettere girkasser, bedre seter, litt bedre støydemping, bedre varmeapparat osv osv. For å si det litt stygt, men ærlig, man kan jo sminke en gris til det nesten ukjennelige, men det er nå fortsatt en gris :lol:

Jeg har hatt Puma, jeg har gjort forbedringer, men den ble aldri så behagelig og enkel å leve med som f.eks min D4, eller kanskje ennå værre, enn min forrige Ford Ranger.

 

Vi må heller ikke glemme at det å produsere en Defender var fryktelig tidkrevende, og ja, vi vet det alle som elsker denne bilen, den ble ikke like godt fabrikkert alle gangene heller.

Jeg har sett store forskjeller på helt like biler. Feks å kan en td5, fint tåle et 2" løft uten å verken miste selvoppretting eller lage krøll med kryssa i drivlinjen, mens en anen td5, helt original, nesten ikke ha selvoppretting, og hvor et lite fjærløft kan/vil gi masse komplikasjoner.

En annen særegenhet, som ikke jeg finner særlig elskelig, er vindusviskermekanismen, att det går ann...sier ikke mer

Slik kan man ikke bygge biler i det 21.århundret, det skjønner vi alle.

 

Så ja, jeg har trua, og håper jeg kan bli eier av en ny Defender snart....elller...det jeg er mest redd for, er at bilen blir så dyr, at vanlige folk ikke får råd til å kjøpe den. Kanskje er man må tilbake til en Ranger igjen.....

 

Ha en flott dag....ikke hat meg for dette^_^:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er godt formulert det du har skrevet Roar. 

 

Jeg har også hatt stort sett alle typene og årsmodeller av Defender, og helt klart så har de alle sine fordeler og bakdeler. 

Jeg har vært glad i alle sammen, men det går uten tvil ikke an å produsere en bil på denne måten i dag hvis man skal få solgt biler ut over entusiastmiljøet. Og det miljøet er ikke stort nok til å leve av. Og helt ærlig så er det vel ikke så mange av de hardbarkede entusiastene som har kjøpt bilene sine nye heller. 

 

Jeg er veldig spent på den nye, og håper jeg etterhvert kan eie en. Men jeg er dessværre også redd den kan bli dyr. 

Vi får bare håpe. 

Drømmen må være å ha både en gammel og en ny. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...