Gå til innhold

Ny Defender - testene har startet


Anbefalte innlegg

https://www.autocar.co.uk/car-review/land-rover/defender-2020/verdict

 

Har prøvekjørt x 2 og kan ikke si meg mer enig enn med denne biltester'n. LR har etter min mening gjort en helt fantastisk jobb med denne bilen(4 år med fintenkning og planlegging gav resultater).

Dette er ekte 4x4, mer det enn luksusSUV.

 

Nydelig kjøreegenskaper på vanlig vei. Tight og artig å kjøre.

Og det var fryktelig godt å sette seg framme i bilen og kjenne at her er den gode LR-auraen og feelgood faktoren som jeg tror har vært viktig for LR å ivareta.

Interiøret er enkelt lukseriøst i den forstand at det kjennes som solid materialer og virker godt sammenskrudd(bedre enn min D3 når den var ny).

Gummimatter i dørk over det hele som kan spyles med hageslange om du vil. Tøft.

 

For meg er det ingen tvil, dette er Land Rover Defender anno 2021. Her er det ikke spart på kompleks bilteknologi og sånn sett er den jo heeeelt annerledes enn gamledama. Men LR har vel ikke noe annet valg skal de overleve som bilprodusent i dag. Jeg synes i allefall at de har lyktes med å videreføre noe av identiteten fra gamle Defender(feks det steile designet, bakpartiet og baklyktene:wub:, for å nevne noe).

 

 

 

Endret av Steff1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2020 den 21.36, TomRH skrev:

Svippet innom defender2.net i dag, og snublet tilfeldigvis over noe som var uventet ihvertfall for meg: 6 sylindret MHEV diesel har en ganske annerledes drivlinje enn de andre variantene.

Den har bare deltids 4wd, og kjører (antakelig) i 2wd når den mener den ikke trenger mer:

normal_FB_IMG_15998170876317900.jpg

 

Slik jeg forstår det er ikke dette en ukjent løsning fra Land Rover, men jeg som kun har erfaring fra defender ble noe overrasket.:huh:

 

 

Driveline disconnect har vært option på bla evoque og discovery sport i mange år, men er i praksis knapt solgt i Norge. Koster nok skjorta.....derfor har de fleste bilene bare haldex. 

 

Systemet blir jo som en seriebil med front locking hubs. Bare anno 2021... :lol:

På 14.12.2020 den 21.36, TomRH skrev:

Svippet innom defender2.net i dag, og snublet tilfeldigvis over noe som var uventet ihvertfall for meg: 6 sylindret MHEV diesel har en ganske annerledes drivlinje enn de andre variantene.

Den har bare deltids 4wd, og kjører (antakelig) i 2wd når den mener den ikke trenger mer:

normal_FB_IMG_15998170876317900.jpg

 

Slik jeg forstår det er ikke dette en ukjent løsning fra Land Rover, men jeg som kun har erfaring fra defender ble noe overrasket.:huh:

 

 

Driveline disconnect har vært option på bla evoque og discovery sport i mange år, men er i praksis knapt solgt i Norge. Koster nok skjorta.....derfor har de fleste bilene bare haldex. 

 

Systemet blir jo som en seriebil med front locking hubs. Bare anno 2021... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Land Rover gjorde et valg i 2016, med konsekvenser.  Det at de nektet å avhende teknisk underlag ser ut til å ha trigga han Jimmy Radcliffe å gå egne veier.  Flott for oss som forbrukere:  Defender eller Grenadier?  Eventuelt Cybertruck eller elektrisk F-150??

 

Beklager, men min lojalitet til JLR er vekk.  Defenderen blir en bra lifestyle-accessory.  Grenadier blir traktor-vikar og ekspedisjonsvogn.  Min personlige oppsummering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velar , dette skriv du , som om æ skulle sagt det sjøl :D

Og personlig ,PERSONLIG , synes æ det e ei skam å kalle den nye for D.......  , då det rette hadde vært :  Disco 6 !

Men , `veivalget`,  og navnevalget, gjorde de ,  så JLR : Kiss My Ass !

Æ venter på Grenadier`n:wub: og kjører 110 Puma`n i noen år til:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Velar skrev:

Land Rover gjorde et valg i 2016, med konsekvenser.  Det at de nektet å avhende teknisk underlag ser ut til å ha trigga han Jimmy Radcliffe å gå egne veier.  Flott for oss som forbrukere:  Defender eller Grenadier?  Eventuelt Cybertruck eller elektrisk F-150??

 

Beklager, men min lojalitet til JLR er vekk.  Defenderen blir en bra lifestyle-accessory.  Grenadier blir traktor-vikar og ekspedisjonsvogn.  Min personlige oppsummering.


her er den nye elektriske Defender

https://bollingermotors.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett Lafterolf.  Grenadier blir i beste fall $viiiind¥r, og muligens ikke tilgjengelig i Kongeriket i det heletatt.  All annen drivstoff enn el blir som kjent bannlyst etter et visst årstall, spørs om de rekker å bli ferdige.

 

Det har litt Rayton Fissore Magnum 4x4 over seg; Hyllevarer fra ulike leverandører skutt sammen et kjøretøy.  For de som husker det glade åttitall og Iveco-kloningen fra Italia.  Ineos ser ut som mer håndfast kvalitet.  Og ja, forhandler- og servisenettet blir spennende å se.

 

Ny-defenderen sikter klart på en annen kundegruppe enn den forrige modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...