Gå til innhold

Ny Defender - testene har startet


Anbefalte innlegg

I fall folk ikke har fått det med seg, så har "Build your own"-funksjonen på de britiske nettsidene blitt oppdatert med en del ting, blandt annet varebilvariantene, 90 og flere motorer.

Dette inkluderer diesel rekke-sekser, som finnes i 3 varianter, alle som MHEV.

Det er også masse detaljer i det oppdaterte spec-dokumentet

 

2020-09-15_21-52-37.png

Endret av TomRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Svippet innom defender2.net i dag, og snublet tilfeldigvis over noe som var uventet ihvertfall for meg: 6 sylindret MHEV diesel har en ganske annerledes drivlinje enn de andre variantene.

Den har bare deltids 4wd, og kjører (antakelig) i 2wd når den mener den ikke trenger mer:

normal_FB_IMG_15998170876317900.jpg

 

Slik jeg forstår det er ikke dette en ukjent løsning fra Land Rover, men jeg som kun har erfaring fra defender ble noe overrasket.:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
1 time siden, Ranger skrev:

Synes den var lutt stutt på fjærene bak...

 

Selger kunne bekrefte mistanken om at det ikke er Salmakeren i Telemark som har gjort jobben. De er veldig klar over problemstillingen både for Defender og Discovery 5.

 

I tillegg var det litt "knirk" i varebil innredningen. Selger informerte at de åpner opp og limer på asfalt matter for redusert resonans.

 

2021-01-28 14.41.47.jpg

2021-01-28 14.56.22.jpg

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jorgenht skrev:

Likte du bilen da? @Ranger

Ja, her er veldig mye bra. Hadde jeg hatt råd hadde jeg nok bestilt en bil :rolleyes:

2-liter (diesel) i denne bilen med 8 trinns kasse fungerer veldig bra. 

Info skjermene synes jeg er passe store. Lett å finne frem i menyer.

Liker at noe fortsatt er på fysiske knapper. Lette å velge kjøreprogram, lavserie og høyde.

Elektronisk bakspeil ved full bil er en artig sikkerhetsdetalj. 

Fast og fin i fjæringen uten å være for hard. Større fjæringsvei enn på D3. Mulig derfor offroad høyde ikke er like hard. Fikk ikke varsel på offroad høyden selv i 70 km/t.

 

Fruen og jeg er enige om at setene er for smale, dårlig sidestøtte. Jeg tror de har kompromisset med det tredje setet. For at det skal være mulig å sitte i midten må stolene være litt smalere. Trangt mellom sete og cubby boks for å få ned sikkerhetsbeltet var det også.  De burde hatt andre stoler/cubby når midtsetet ikke var der.

 

Og så liker jeg ikke plasseringen av girspaken. Den er for lagt unna. Det er også gjort pga midtsete muligheten.

 

 

2021-01-28 15.59.17.jpg

2021-01-28 15.58.56.jpg

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...