Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så kom endelig pakken fra Paddock. Nye dempere, HD fjærer, HD styrestag med endeledd og styredemper.

Skal bli godt å få bilen opp og stå på nye bein.

Benytter anledningen til å skrape litt rustflekker, og pleie outriggerne/dempertårnene samtidig.

Skulle jeg ikke kjørt hjem, så hadde det hele blitt bedre med en øl eller tre. ?

Tenkte det var hyggelig å dele litt kose jobb, og ikke bare problemer ?

Dette faller inn i kategorien pleie og vedlikehold, så det er jo bare hygge for oss som liker å skru litt.

IMG_6684.JPG

Endret av reffortsirK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uoriginalt eller ikke, bedre er det hvertfall. Merket forskjell med en gang jeg kjørte hjem i natt. Så får vi ta stilling til hva de mener når den skal inn til kontroll. Den er jo ikke hevet, selv om den nå er mye høyere enn hva den var i går kveld. Ser at jeg må ta demperne bak også. ?

Noen som har erfaring med å justere høyde med nanocom?

IMG_6687.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser nå ganske hevet ut :D

 

Litt heving går greit med nanocom men hvis du feks har 2" heving så ville jeg brukt klosser. Du kan også forlenge armene på nivåsensorene men nanocom ser litt mer originalt ut. Verdiene du får opp i nanocom vil variere litt så mål fra senter av hjul til hjulbue mens du står på helt flatt underlag og juster verdiene til du er fornøyd. Ikke heng deg så mye opp i hvilke tall eller at de skal være helt like.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk standard høyde på fjærene, men jeg kjøpte HD med 50-100 kg load. Sikkert beregnet for vinsj etc.

Men jeg vill ha den litt stivere. Er helt nydelig å kjøre nå. Merker nesten ikke fartsdumper. ??

Bortsett fra bak da. Den er litt for myk. Så bestiller nok et sett gassdempere straks.

 

Jeg forsøkte i går flere ganger med et annet diagnoseapparat. Gikk inn for å kalibrere SLS. Fikk justert både høyre og venstre side, og hevet til jeg var fornøyd. Selv om den lagret til ECU, så gikk den tilbake til "kjørehøyde" etterpå. Mulig Nanocom har et bedre tilrettelagt eller designert program for justering.?

Tror nok jeg skal lage noen braketter til sensorene idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...