Tore Kjernmoen Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 http://www.dinside.no/motor/lettere-og-mer-personbil-enn-noensinne/63651951 For 27 år siden viste Land Rover frem en helt ny modell på bilmessen i Frankurt. I dag viste de frem femte generasjon av Discovery, og aldri har modellen vært mer «personbil». Men Land Rover lover også offroad-egenskaper. Ja, det finnes en Toyota Land Cruiser, og ja, det finnes flere andre konkurrenter, men ingen andre har klart å skape tre så sterke merkevarer som Land Rover har gjort med Defender, Discovery og Range Rover. Så får vi heller tilgi floppen Freelander. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 "Floppen Freelander" ?? Jusus Krestis, for eit nivå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Det er litt trist at disse nye modellene alltid vises med rimelig store felger. Det gir selvfølgelig gode prestasjoner på vei, men er jo nokså ubrukelig i terrenget. Så spørsmålet blir hvor langt ned kan du gå / få felg til denne. Vi som liker 16", over det blir for stort - sa brura Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Floppen var Europas mest solgte 4x4 i flere år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mys Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Floppen var Europas mest solgte 4x4 i flere år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge Skou Dale Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg ser snart ikke forskjell på disse bilene lenger! Og de har blitt utrolig kjedelige.Totalt blottet for særpreg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg ser snart ikke forskjell på disse bilene lenger! Og de har blitt utrolig kjedelige. Totalt blottet for særpreg. Heilt korrekt, og, for meg, heilt irrelevant - då eg aldri kjem til å kjøpe ein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvegg Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Skulle jeg bli gjennfødt som frisør så skal jeg vurdere denne. "Dead as Disco" fikk plutselig en ny mening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 2.8 tonn minus slanking på 400kg er 2.4 tonn. Noe jeg synes er mye på en moderne bil. Ikke imponerende. Men artikkelen er jo et stykke venstrhåndsarbeid. Sitat: "Nye Discovery kan trekke hele 3.500 kilo, noe som til nå bare har vært gjeldende for de store amerikanske pickupene, Dodge RAM og Ford F-serien, som har konkurrert på disse områdene." Dette er jo veldig feil. Det kryr jo av Land Rover modeller som kan trekke 3500 kg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Enig i at den tilsynelatende her mister mye av sitt design-særpreg som har kjennetegnet Disco helt fra 1. generasjon. Helt opp til D4 har det liksom aldri vært noe tvil hva du så om du så en fra siden, bakfra eller også forfra. Nå er jeg mer usikker på om en person med "normal" sans for biler ville se raskt om bilen som ligger bak en i speilet er en Disco 5 eller en nyeste generasjon Honda CRV. Og at journalisten flere ganger kaller Disco 5 for Land Rover sitt flaggskip vil nok såre en del FFRR-eiere, men mulig journalisten mener Range Rover er et eget merke..? Ja, ja, vi får vel vente på neste generasjon Defender, da... Om den blir nogenlunde som denne skissen her, med "skinn og bein" inni (og mulighet for moderne understellsløsninger, luftfjæring, etc.), så er jeg nok mye mer optimistisk på dennes vegne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjei Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Topgear hevder bilen er 480 kg lettere og begynner på 2115 kg. The body is 85 per cent aluminium, which both lops a thumping 480kg off the base car’s weight (it’s now 2115kg unladen), and improves the Discovery’s sustainability credentials. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Tror vi bare kan glemme at LR-produkter skal returnere som "bruksbiler" med det første. De satser tilsynelatende "all in" på luksussegmentet tvers over hele produktlinja og har etter mitt syn ikke helt tenkt over hvem og hva de skal konkurrere med der. Og ja - jeg tilhører gruppa som synes at "alt begynner å se likt ut". Jeg ser jo snart ikke forskjell lenger - hvis andre har samme problem må modellene konkurrere like mye innad som mot andre merker. Dessuten synes jeg "mye av det som var bra forsvinner" - som f.eks STORE speil og god oversikt mot bilens hjørner. Legg til et stadig mindre forhandlernett lokalt og en distributør med rykte for å ikke være de letteste å ha med å gjøre - så ser jeg ingen suksessoppskrift for merkevaren i dette landet iallfall. Selv om avgiftene har falt noe. Jeg ser heller for meg MANGE 2-5 år gamle biler på bruktmarkedet om noen år - og deretter fallende nysalg på denne kursen. Vel - vi får håpe det ikke blir sånn... Kanskje LR gjør som BMW, og henter seg inn igjen etter å ha vært på bærtur designmessig. Men jeg tror ikke jeg hadde satset mye penger på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Problemet er at det er 2 hovedmål bilprodusenter må sikte mot: Aerodynamikk og effektivitet - for å få ned utslippene. Trafikksikkerhet - for å skade personer minst mulig ved en ulykke. At dette også inkluderer fotgjengere og syklister er litt nytt.....- som gir sterke føringer... Endret 29. september 2016 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Problemet er at det er 2 hovedmål bilprodusenter må sikte mot: Aerodynamikk og effektivitet - for å få ned utslippene. Trafikksikkerhet - for å skade personer minst mulig ved en ulykke. At dette også inkluderer fotgjengere og syklister er litt nytt.....- som gir sterke føringer... Jupp. Ingen tvil om det. Og runde biler gir sånne ettermonterte løsninger https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/4151i4sZGZL.jpg Så MANGE av dem på minibilene på Kypros sist jeg var der.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guskur Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Jeg ser snart ikke forskjell på disse bilene lenger! Og de har blitt utrolig kjedelige. Totalt blottet for særpreg. Blir liksom litt "såpestykke" utav alle tilslutt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Jupp. Ingen tvil om det. Og runde biler gir sånne ettermonterte løsninger https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/4151i4sZGZL.jpg Så MANGE av dem på minibilene på Kypros sist jeg var der.... Off topic: Sånn som mange av de gamle "snutebilene" hadde det der. Får assosiasjoner med gamle Scania Vabis og Volvoer av sånne. Så lenge LR har imaget sitt og er forbundet med frihet til å kjøre "hvor du vil" og litt røft friluftsliv, så kan det nok hende at fiffen fortsetter å kjøpe LR. Samtidig, så kommer dette ganske raskt til å vannes ut, og da kan det plutselig gå nedover veldig raskt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aleksander Stensen Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Her var det mye sutring. LR selger mer enn noensinne så det er tydelig at de gjør ting riktig for tiden. Mindre luftmotstand, mindre forbruk, mer plass, bedre offroad-egenskaper er vel ikke noe å syte over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Her var det mye sutring. LR selger mer enn noensinne så det er tydelig at de gjør ting riktig for tiden. Mindre luftmotstand, mindre forbruk, mer plass, bedre offroad-egenskaper er vel ikke noe å syte over? En annen mening = sutring&syting? Jaja. Jeg kan leve med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Her var det mye sutring. LR selger mer enn noensinne så det er tydelig at de gjør ting riktig for tiden. Mindre luftmotstand, mindre forbruk, mer plass, bedre offroad-egenskaper er vel ikke noe å syte over? Det blir ofte sånn i et entusiastmiljø. Alt var bedre før og ingenting kan måle seg med den første forelskelsen På AlfaRomeo forumet går det heftige diskusjoner om dagen hvor det er opptil flere som snakker ned nye Guilia som har alt AR entusiastene har ropt etter side man gikk over til FWD. Men dette er ikke bra nok og 166 og 164 snakkes frem som superbiler. Jeg for min del ønsker meg to Discoer, D1 fordi den er en ukomplisert klassiker og D5 fordi den er moderne og ny. D2, 3 og 4 vil jeg ikke ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 De kommer sikkert til å "gro" litt på oss og det er sikkert flotte biler men det som er synd er at de fortsatt ligner på mye annet på veien nå. Og som andre merker så virker det som de lager en modell og skalerer den opp til ønsket segment. Ford Explorer har vært på markedet flere år i USA og man kan vel si de ligner litt... Vi får vel bare innse at vi ikke er kundesegmentet som LR er ute etter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Sannsynligvis samme designer. Akkurat som når designeren fra Aston Martin gikk over til Ford, så begynnte alle Ford modeller å få AM lignende 'ansikt'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Bagasjerommet må da bli mindre med vinklet rute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Sannsynligvis samme designer. Akkurat som når designeren fra Aston Martin gikk over til Ford, så begynnte alle Ford modeller å få AM lignende 'ansikt'. https://en.wikipedia.org/wiki/Gerry_McGovern Har visstnok vært borti Ford via Mercury. Apropos så ser da interiøret her veldig kjent ut? http://www.edmunds.com/mercury/mariner-hybrid/2008/consumer-reviews/ På den andre siden så er det nok også sånn at design lett blir relativt likt for en gitt tidsperiode - rett og slett fordi man ser på noenlunde like designuttrykk som "vakkert" og "praktisk". Og i disse globaliseringstider kommer det sikkert også an på at man har et begrenset sett produsenter i bunnen. Endret 29. september 2016 av yarnslayer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Jeg synes bilen er dritfin! Og det kan jeg vel egentlig ikke kalle D3 jeg har nå, men så ble den ikke kjøpt pga utseendet, men pga egenskapene. Og at D5 har bedre egenskaper enn både D3 og D4 kan det vel ikke være noen tvil om, håper jeg får en slik ein en dag ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.T Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 2.8 tonn minus slanking på 400kg er 2.4 tonn. Noe jeg synes er mye på en moderne bil. Ikke imponerende. Men artikkelen er jo et stykke venstrhåndsarbeid. Sitat: "Nye Discovery kan trekke hele 3.500 kilo, noe som til nå bare har vært gjeldende for de store amerikanske pickupene, Dodge RAM og Ford F-serien, som har konkurrert på disse områdene." Dette er jo veldig feil. Det kryr jo av Land Rover modeller som kan trekke 3500 kg. ? research, hva er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.