Gå til innhold

Range Rover p38 Rust angrep.


Brage

Anbefalte innlegg

Hei alle RRp38 venner.

 

Driver å styrer litt ( mye ) med min RRp38 for tiden. I den sammenhengen åpnet jeg matten på førersiden og ble møtt av ett ubehagelig syn.

Kanalen som kabelmatten ligger i og deler av gulvet var rimelig godt angrepet av vår felles fiende rusten.

 

Nå er det slik at jeg skulle ønske jeg hadde sjekket dette området tidligere, så hadde utbedringen sikkert vært noe enklere. For alt du trenger å gjøre er å ta av plasten rundt førersete foten og trekke plast dekselet som er dørterskelen forsiktig opp, det er bare klips som holder dette, så kan du sjekke området og beskytte dette.

 

Naivt trodde jeg at det ikke var så dårlig her, siden passasjer siden min var helt strøken når den var oppe for litt siden, men der tok jeg feil.

 

Range rover p38 er ikke så veldig plaget av rust( relativt sett ) Det er liksom bak lukene og kvartpanelene bak og ellers området bak bakhjulene som er litt utsatt. Men så er altså førergulv området også verdt å sjekke.

 

Husker jo at Erik fant det samme, vist her: - NB. Bildet er lånt fra Erik`s tråd som en indikering av hva du kan møte..

 

gallery_15285_840_1830260.jpg

 

Så til alle dere som ønsker å bevare Deres RRp38 en stund, anbefaler jeg å ta en sjekk.

Og så er det bare å sette igang med rust bearbeiding ;)

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bilde så vel kjent ut i farten, ja... :) Heldigvis ser nybilen veldig bra ut på akkurat dette området.

Gulvteppene tror jeg er lurt å ta ut, ja. Mine er konstant halvvåte og fuktige. Tror det vil bedre innemiljøet i bilen også. :)

 

Tror forresten man vil finne verre bilder av kanalene om man blar litt tilbake i prosjekttråden til Simen... :huh:^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tja sånn er det hos meg etter litt rust skraping og behandling.

 

gallery_3792_537_4431567.jpg

 

Og videre plan er dette, laget i rustfritt for montering - Jeg vil ikke sette sveise strøm på bilen siden det involverer så mye ekstra arbeide.

Så da må man være kreativ ;)

 

gallery_3792_537_1540504.jpg

 

Skal nok poste hvordan det blir helt ferdig :) .

 

Note: Lurt å rense den fremste drain av denne kanalen, dagens hotte tips B) . Ikke tett den med tectyl ting..

 

Mvh Brage

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser dessverre likt ut hos meg :( hvordan kommer man til denne drain kanalen?

 

Drain hullene kommer du til underifra, det fremste ligger rett bak framhjulet. Du kan se at platen er formet ut og lager en liten lomme fra kanalen. Det er 3 slike på hver side som starter oppe der hvor karroseriet er festet til rammen.

Sørg for at alle er åpne, sikkert lett at de blir fylt med understellsmasse..Hvis det er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...