Gå til innhold

eas fault p38 dse


ian74

Anbefalte innlegg

Kan være så mangt. Hør om noen i nærheten av deg har diagnoseutstyr så kan det feilsøkes og feilen kan forhåpentligvis finnes.
Alternativet er å kjøpe selv, mange anbefalinger på merke her på forumet. Jeg endte opp med Nanocom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne feilindikasjonen betyr vanligvis at bilen ikke får justert riktig høyde. Det kan være defekt kompressor, en eller flere ventiler, høydesensor, styreenhet eller ledninger. Altså hva som helst. Det meste kan utelukkes ved omfattende feilsøking, men anbefaler å få lest ut feilkoder først som sist.

Endret av WildRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av verksteda i nærheten har diagnoseutstyr til range rover.... prøver igjen om det er noken som kan hjelpe? eller kansje noken so har brukt diagnoseutstyr til salgs? Bur som sagt på sunnmøre, men kjører gjerne et stykke om noken kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ian.

 

Håper du får respons fra noen i nærområdet. Utover det så anbefaler jeg at du kjøper deg ett diagnose verktøy f. eks. Nanocom evolution fra Blackbox solution. ca 4000kr

Jeg antar bilen din er nokså ny for deg. Så hvis du starter med feilmeldinger og EAS plunder allerede så er det riktig så sikkert at du kommer til å trenge dette verktøyet ofte fremover.

 

Personlig klarte jeg meg uten diagnose verktøy i 9 år, for du kommer langt med logikk og mye vedlikehold, men ved EAS trøbbel er det ett must...jeg har nå selv kjøpt overnevnte verktøy - er nok helt rookie i bruken av det ennå.

 

Verdt å nevne er jo at - diagnose ikke fikser noen feil, forteller deg bare hva du bør legge fokus på i din feilsøkning.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-) Noen som vet om noen, eller kjenner noen som kjenner noen osv som har diagnoseutstyr som har lyst å gjøre et forsøk? Bor på Sunnmøre, men kjører gjerne et stykke!

Jeg har. Bor på Gossen utenfor molde. Jobber i molde så er ofte der.

 

 

 

-Gjøran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...