Gå til innhold

IMMINGHAM stengt for privatpersonbiler med sjåfør


robertsoevik

Anbefalte innlegg

12 timer siden, qcnr skrev:

Skjønner ikke at det skal være såå vanskelig å komme til UK uten ferje. Var der nå i sommer.

 

Svært mange ser vel på kjøring på kontinentet som noe ukjent, farlig og skremmende. Har kjørt Europa på  langs en rekke ganger, og føler egentlig at det aller meste er enklere enn her hjemme. Mer trafikk, men også bedre forståelse av behovet for luker, blinklys, tegngiving osv gjør at dette går helt fint.

 

Men klart, har man en bil som er så dårlig at den framstår som ei røys med deler, er det sikkert enklere holde seg i nærmiljøet, der tilgang på venner med biltralle og alskens deler finnes rundt hver sving....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg forståelse for, men her tyder det på meg at det er mange som har lyst, men ser på reisen

uten ferje som noe veldig negativ. Ja man slipper å kjøre så mye, men har man ikke alternativ så er 

det lett å velge. Enten kjøre eller ikke reise.

Som sagt, min erfaring er at man med feriepakket bil, unger og dyr kan kjøre Hirtshals > Calais 

på rundt 12 timer med stop, eller ta en overnatting. 

Tog er lett, man kjører av motorveien rett in i sjekk in, akkurat som bemannede bomstasjoner, kjører 

gjennom pass, så kjører man ombord toget og er i UK 20 min seinere. I Folkestone er det rett ut på M20

motorvei hvis man ønsker det eller in til Folkestone.

Hvis man har cruise control så er det jo en lek, skru den på i Hirtshals og ta den av ved Calais, det er jo 

motorvei helt fram :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...