robertsoevik

IMMINGHAM stengt for privatpersonbiler med sjåfør

23 posts in this topic

September 2016

 

UK Border Agency har fjernet passkontrollen i Immingham så det er ikke lenger mulig å ta containerbåten over til England fra Brevik/Gøteborg.

 

DFDS har fremdeles mulighet til å sende evt biler, men med ekstra kostnader (p.d.d. ca NOK 5200,-/vei), men bilen må ha skilter.

 

RS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sovepose,vannflaske og innvendig baklukeåpner?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ha Gaute, ser for meg du blir funnet og straks overført til et lukket flyktningmottak hvor de oppbevarer deg til de har sjekket identiteten din. Et år kanskje :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BREXIT sprer om seg skjønner jeg :(
Ser jaggu ut som de melder seg ut av resten av verden helt av seg selv også.

Hvor lenge er det til flyene slutter å gå også? Ryanair har vel allerede truet med å legge ned masse ruter....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var mere et sleivspark til at de trekker seg tilbake og lukker døra etter seg.
Det skjer på flere områder om dagen desverre :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ettersom UK ikke er med i Schengen betyr Brexit akkurat ingenting i forhold til grensekontroll inn og ut av UK.

 

Jo, det gjør vel det, siden grensekontrollene dermed blir unødig kompliserte, og dyre...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Husker veldig godt tiden etter at vi sa nei til EU og EØS medlemskap ikke var i orden enda det var å stå i endeløse køer for passkontroll når en kom til UK. Håper det ikke blir sånn igjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Passkøer i England og?

 

"Border Force is reportedly facing cuts of £88million

and becoming increasingly overstretched amid claims officers

from smaller ports and airports are being drafted in to help cut

queuing times at the country's major airports..."

 

http://www.express.co.uk/news/uk/661692/Dads-Army-guard-coasts-border-force

Apr 17, 2016

Share this post


Link to post
Share on other sites

UK har hatt passkontroll hele veien, brexit endrer null og nix på det.

 

Med mindre det har vært gjort noe feil da på britiske lufthavner og jeg har kastet bort utrolig mange timer totalt de siste 10-15årene (har jobbet med utgangspunkt i UK lenge, hadde ikke før kjøpt LR før jeg ble flyttet til Søramerika; der røyk den planen om deler i bagen..) med å stå i passkø der...

 

UK Border Force drukner i immigranter, lovlige og illegale; får Storskog i fjor til å se ut som en liten kaffe..

Edited by GuttormG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klart det har vært litt kø, men det har altid gått raskt når en har brukt køen for "Eu og Eøs-borgere". Blir det slutt på det blir det som å reise til USA noe jeg bare gjør for jobb, dvs noen betaler meg for å stå i passkø.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ble nettopp rammet av dette siden hele ferieplanlegging er nå snutt opp ned. Så da har siste direktferge fra Norge til UK forsvunnet eller finnes der kanskje andre fraktskiplinjer som ta imot passasjer og bil/MC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hex,

 

Dessverre, du må nok ned til Nederland hvis du vil være med selv. DFDS sender bilen fra forskjellige steder, men ikke med fører.

 

/Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fungerer helt fint å hoppe på et fly til Manchester for så å ta toget til Habrough (kort taxitur til havnen i Immingham, forhåndsbestill togbillett!). Problemet er at man må kunne være fleksibel da det som skjedde meg var at jeg leverte bil på kaien kl. 21.00 på en torsdag med beskjed om at fergen skulle komme kl. 00.00. Kjørte hjem igjen med god samvittighet om at jeg kom til å møte bilen i England til helgen (flybillett bestilt etc.), men neida. Da jeg våknet opp fikk jeg en fin mail om at det var for mye tåke til at RORO fergen kunne komme seg inn Breviksundet. Sjekket marinetraffic.com og fant ut at fergen hadde alt snudd da jeg hadde betalt og levert bilen! Bilen ble levert med neste avgang, da gjennom Gøteborg først så det tok litt lenger tid enn med direkteruta.

 

Laurence

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mye lettere å bare kjøre bort til UK. 1 ferje til Hirtshals og 12-16 timer senere er du i UK.

Jeg tipper at man heller ikke bruker 5200Nok i drivstoff tur retur fra Hirtshals til UK, kanskje

med en V8 som skal testes skikkelig på Autobahn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du bare regner drivstoffutgifter per kilometer har du nok bomma stygt på bilhold. ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har hørt med DFDS, frakt av bil går men ikke MC :-(

Må kanskje feste MCer på taket av bilen da ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har hørt med DFDS, frakt av bil går men ikke MC :-(

Må kanskje feste MCer på taket av bilen da ;-)

 

Er det mulig å få den strappet på en pall?

Da er det nok enklere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hirsthals - Hook of holland brukt jeg 11,5 timer med 1 timer stop for mat / drivstøff på tysk grenser.

 

Måtte fyller med engang nå jeg kjørt av ferge.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Med en MC med rekkevidde på 250km (maks) så blir det nok en del flere stopp. Tom at dekkene sliter veldig på motorveikjøring. Men ja for bil er det nok greit, kanskje ikke hvis noen prøver å ta veteranen til treff eller lignende på øya.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enig der HeX.

 

Debatten her på forum angående den famøse DFDS linjen har litt vært en debatt mellom epler og pærer.

 

Den ene siden ser for seg å ta en veteran over på treff, ergo er hundrevis av motorvei-kilometere unødvendig slitasje, både på maskiner og mennesker, mens den andre delen ser for seg en tur over "i mer moderne biler", med dertil mindre slitasje på de ovennevnte.

 

Når det er sagt, så er det irriterende at transitt-prisen har nesten triplet ved opphør av Tollstasjonen i Immingham havn...like så, min 1977 skal over for Land Rover's 70th i 2018!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du bare regner drivstoffutgifter per kilometer har du nok bomma stygt på bilhold. ;):D

Har gjerne endt opp på 5 ganger drivstoffkostnaden pr km for mine bilhold. De fleste utgiftene øker med antall kjørte km.

Share this post


Link to post
Share on other sites