Gå til innhold

1999 Defender 110 kommer for salg


EspenV

Anbefalte innlegg

Lufter interessen før jeg eventuelt begynner med klargjøring (Hvis noen skulle sitte å ha veldig lyst på Defender om dagen). Bilder kommer, men ønsker ikke å legge ut bilder før jeg har fått vasket og shinet litt.

 

Bilen er altså en 2000 modell Td5. Motor er lettere justert, og montert større intercooler (Forrige eier). Går veldig godt, og billig. Kjører i snitt på rett under 0,9l/mil. Er webasto med tidsur for forvarming og oppstart av vifte i bilen.

 

Motor og drivverk er tight og fint, uten ulyder. KM ca 255000

 

Har ikke funnet nevneverdig rust i ramme, 2 utrigger er derimot litt dårlig. Behandlet med linolje i mitt eie. Lanolin er innkjøpt og planlagt sprøytet på nå i høst.

 

Farge Epson Green. Ingen synlig rust på torpedo. Litt rust på dører i nedkant. Forrige eier har frest ut et lite kronestykke hull og behandlet med linolje nederst på dører. Har ikke utvidet seg noe siste 1,5 år. Dør i bagasjerom er "ny". Noen småbulker og små bobler i lakken. Bilen er ikke strøken, men ser etter min mening ganske så grei ut.

 

Expediton tak rack med stige bak. Orginal dekkdimensjon sommer og vinter på orginal alu felg. Sommerdekk greie, vinterdekk (pigg) begynner å bli litt vell mye piggfrie.

 

Tecno interiør, 9 seter dag. Førersete har ny skumgummi og varme, trukket i Black Span Mondus (Puma stoff). Følger med trekk til passasjersete. Har kjøpt inn, men ikke fått montert, 2.sete rad og foldeseter bagasjerom fra Puma i black span mondus. Avhengig av pris kan dette følge med, hvis ikke selges det utenom.

 

Har også overdrive som kan følge med avhengig av pris, samt 8m2 med Silent Coat støydempingsplater.

 

Er ikke veldig ivrig på å selge, men er redd jeg ikke har noe valg. Venter på barn nummer 4, og kona nekter å selge D3 sin. Defendern er i utgangspunktet stor nok til hele familien, men den er ikke mitt førstevalg for ferietur ift. sikkerhet og komfort. D3 blir dessverre for liten når det skal være med 4 barn og søskenvogn +++ på tur.

 

Burde helt sikkert ha gjort ferdig de endringene jeg hadde planlagt for bilen før jeg selger (Puma interiøret, overdrive, støydemping), men ser at kveldene ikke helt strekker til. Så hvis noen har et par timer med ekstra fritid i uka mener jeg dette er et meget godt utgangspunkt for å få seg en bra Defender.

 

Prisantydning +/- 150.000,- med seter, OD, +div. Leveres da ferdig Lanolin behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...