Gå til innhold

Pris på bytte av registerreim Disco 4 2011mod


Taramore

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva kostnadene på bytte av registerreim. Min Disco passerer nå 140000 km nå. Og når skal den byttes. Kjører en del til Tyskland og Europa generelt, da er det kanskje greit og følge opp dette. Bytter olje på hver 20000km. Ellers en fantastisk bil å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreim skal vel skiftes på 168.000 km om jeg ikke husker helt feil. Samtidig skal/bør man vel bytte reim til drivstoffpumpe. Like greit å bytte multireim når man først er i gang - om dette ikke har blitt skiftet nylig.

 

Jeg skiftet også olje på diffene i samme slengen. Transferkassa fikk ny olje på 120.000, så den lot jeg være, men om det ikke har blitt gjort, så bør du så absolutt gjøre det også.

 

Pris? Aner ikke, jeg fikk gjort litt annet småsnacks i samme slengen, men det er jo ikke verre enn å ringe litt rundt, men det kan være at andre her har en presis pris på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, venter da med å bytte registerreim til rundt 168 000km, skifter olje på hver 20 000km. Regner med at det er greit nok, sjekker ut pris i Sverige litt usikker på om det lønner seg når det er så lite valutaforskjell som det er nå. Ved bytte av registerreim, bør en bytte vannpumpe også og som du sier multireimskifte. Ser at flere flusher girkassen, hvordan merker man at det bør gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket hos motorpool i Oslo for min D3, og de skulle ha så mye som 30 000kr for å skifte alt og da var ikke en pumpe inkl (de skiftet regreim og vannpumpe). Syns dette var litt dyrt, men de vet hva de driver med og du får god garanti blir det noe feil i ettertid.

 

I sverige tar de 12500kr for regreim, vannpumpe, dieselpumpe og noe til som jeg ikke husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesning: http://replace-timing-belt.com/how-to-replace-timing-belt-on-land-rover-discovery-iv-3-0-tdv6-2010/

 

Hvordan kan Lr forsvare at skiftet skal koste 30 000 kr når det er timesatt til 4,1 arb. time. Det er jo ikke mange delene som går med heller.

 

12500 kr i Sverige er mere i tråd med timeforbruket og Genuine delepriser.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesning: http://replace-timing-belt.com/how-to-replace-timing-belt-on-land-rover-discovery-iv-3-0-tdv6-2010/

 

Hvordan kan Lr forsvare at skiftet skal koste 30 000 kr når det er timesatt til 4,1 arb. time. Det er jo ikke mange delene som går med heller.

 

12500 kr i Sverige er mere i tråd med timeforbruket og Genuine delepriser.

 

Mvh Brage

Sist jeg måtte ha bistand fra Nardo Bil i Trondheim var det til kr 1850,- pr. time. Husker ikke om dette var før eller etter klubbrabatt. Så det blir jo fort store summer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Koster under 2000,- ferdig levert fra England for reimer og løpehjul/strammer. Dayco er original produsent.

Vet ikke hva det koster i LR eske her i landet, men de få delene jeg har sjekket hos LR har vært 3-6 ganger prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎09‎.‎2016 den 15.00, Lrenthu skrev:

Jeg sjekket hos motorpool i Oslo for min D3, og de skulle ha så mye som 30 000kr for å skifte alt og da var ikke en pumpe inkl (de skiftet regreim og vannpumpe). Syns dette var litt dyrt, men de vet hva de driver med og du får god garanti blir det noe feil i ettertid.

Med den prisen får du ferie i England og service på LR verksted i UK, samt har sannsynlig litt penger igjen.

Forstår ikke at folk lar seg bli flådd slik...:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, qcnr skrev:

Med den prisen får du ferie i England og service på LR verksted i UK, samt har sannsynlig litt penger igjen.

Forstår ikke at folk lar seg bli flådd slik...:blink:

Nå som ferjene til UK er borte så må du regne et par dagsetapper på å komme deg til øya i vest, og sette av dertil mye penger til reise og opphold hver vei. Blir fort penger av det.  

 

Jeg fikk et kort fra British Cars, som er lokal LR forhandler i posten med tilbud på reg.reimskifte før sommeren. Da skulle de ha 12.500,- for jobben, og det skulle være halv pris av normal pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke dags etapper, tar ca. 14 timer Hirtshals Calais, in på tog 20 min seinere er du i UK.

Har gjort det flere ganger, og hotel overnattinger er rimelig hvis man bestiller via hotelkjeder.

Så noen tanker diesel, par ovenattinger, ferje, tog, ferie og bil service, får man lett for 30.000nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, qcnr skrev:

Trenger ikke dags etapper, tar ca. 14 timer Hirtshals Calais, in på tog 20 min seinere er du i UK.

Har gjort det flere ganger, og hotel overnattinger er rimelig hvis man bestiller via hotelkjeder.

Så noen tanker diesel, par ovenattinger, ferje, tog, ferie og bil service, får man lett for 30.000nok.

 

Så det koster ca 15000 for en sånn tur frem og tilbake med ferge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid klart det med ferje t/r DK (3500), tog t/r (2000) og si 3 tank diseasel (3000), og 1 overnatting (1500).

Prisene er ca. og dette er med familie, ferie pakket bil, og dyr som er med(koster ekstra på ferje/ tog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, qcnr skrev:

Jeg har alltid klart det med ferje t/r DK (3500), tog t/r (2000) og si 3 tank diseasel (3000), og 1 overnatting (1500).

Prisene er ca. og dette er med familie, ferie pakket bil, og dyr som er med(koster ekstra på ferje/ tog)

 

Men du sier, ferge fra Hirtshals til Calais, går det ikke noen direkte ferge til Dover, uten å måtte innom Frankrike? Må da være raskere å kjøre til Calais og ferge derifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferje til Hirtshals... fra Norge :rolleyes: Forressten så er ferje fra Calais til Dover mye billigere en tog.

Men går ikke så ofte og tar lenger tid. Eller fra Dunkirk.

Endret av qcnr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, qcnr skrev:

Jeg har alltid klart det med ferje t/r DK (3500), tog t/r (2000) og si 3 tank diseasel (3000), og 1 overnatting (1500).

Prisene er ca. og dette er med familie, ferie pakket bil, og dyr som er med(koster ekstra på ferje/ tog)

Takk for utfyllende info. En kan regne ca 10.000NOK pluss en dag i hver ende til transport da. Det er jo overkommelig hvis en har en større jobb. 

 

Til sammenligning er det ca 13 t kjøring fra kaia i Hirtshals til Gdynia i Polen. Vi hadde bilen der i sommer og sendte bilen ned på forhånd (ca 4000 nok), fløy ned (ca 2200,-) og tok turen hjem som en ferie. Tipper vi endte totalt litt over ditt budsjett siden vi hadde kortere dagsetapper og flere overnattinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...