Gå til innhold

D2a automat selges


JokerS30

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, JokerS30 skrev:

Nei, bilen er helt ubrukelig, for det har den ikke. :)

Ikke sant Kethil !

Neida, ikke ubrukelig uten sperre. Kommer seg overraskende fint frem med TC. B)B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har fått spørsmål om hvorfor den sedvanlige kassa med skrot ikke følger med.
Altså, den kassa derr omtrent ALLE LR selgere legger dempere som er demonterte, rustete fastsittede bremsecalipere, 70% utslitte bremseskiver, hjullagere med slark, defekte startere, dynamoer som ikke virker og alt annet skrot de har samlet på gjennom fler år. :)


Sannheten er at jeg har kastet alt sammen.

Jeg veit de fleste LR-purister vil omtale det som helligbrøde og kaste en støtdemper som bare har litt utslitte foringer, og svetter bare bittelitt, men hos meg det går i søpla på gjenvinningsstasjonen. :)

 

Det følger derimot med endel ESKENYE deler, som støtdempere foran, filtersett, heveklosser til fjørene bak, lange bremseslanger,

EGR blanking kit, midtpotte-rørfjerner og noe annet småtteri.  Har ikke så stor verdi, men jeg sparer iaf kjøper for en tur på gjenbruksstasjonen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2017 den 18.15, JokerS30 skrev:

Nei, bilen er helt ubrukelig, for det har den ikke. :)

Ikke sant Kethil !

Ser du igjen refererer til en annen tråd om sperre.

Om du ikke har lest og forstått poenget med sperre gjentar jeg.

Når bilen er i bevegelse trengs ikke sperre på senterdiffen, det er når bilen er stillestående, gjerne på glatt underlag og feks tung henger bak man trenger sperren. Dette fordi tractioncontroll ikke fungerer siden alle hjul untatt ett allerede står stille. Da hjelper det ikke å bremse ned hjul som allerede står.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk glemt å nevne at bilen er forhåndsgodkjent som Pickup, ved montering av Longranger sett

Dette har neppe noen stor økonomisk verdi, men all den tid den kan være tuklete å få godkjent prosjekter som avviker fra boka, syns jeg iaf dette er en morsom kurositet.

Det tok nærmere 5mnd bare å få på plass det papirmessige, og alle som sier " dette er enkelt og fort gjort " kan bare sette i gang. Det tar sine timer det papirmessige også.

 

Håpet mitt var å bygge noe sånt, men jeg innser jo at tiden ikke strekker til rett og slett...

 

 

3535e50f2bb098.600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...