jonaf Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) En kompis har problemer med sin TD4. Motorlampen begynte å lyse, og samtidig mistet motoren mesteparten av trekkkraften. Nå han nå kjører med bilen orker den lite og etter en stund stopper den helt. Den lar seg starte igjen, og så går den nøyaktig like lenge før den stopper på nytt. Feilkoder er lest av det lokale Mekonomen-verkstedet, uten at feilen er funnet. Dieseltrykk er OK. Noen som har vært borti noe liknende? Endret 8. september 2016 av jonaf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg er redd du må enten se på historic fault codes for å lese av feilkodet som hat væry tidligere, eller lese av tdc når motor lampa lyser. Slår man av tenninga forsvinnet feilen, som du skriver. alt bra en stund etter at motoren er slått av tyder på at den sletter tdc koden. Vet ikke om mekonomens tool har mulighet for å lese av feilkoder annet en tdc. Mulig det er en innstilling eller option man må aktivere for å få fram historiske feil koder. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 Feilen forsvinner ikke når man starter motoren igjen etter at den har stoppet. Motorlampen lyser hele tiden og motoren trekker dårlig inntil den stopper etter en stund. Mekonomen leste feilkoder de ikke kunne tyde. Bilen blir fraktet til Land Roververksted i dag. Det blir interessant å høre hva de finner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Lekk/delaminert slange fra turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 Dommen fra Land Rover-diagnosen: Gåen fødepumpe. Bestilt pumpe + filter hos hos Paddock: £95 pluss norsk moms og gebyr. Pris hos Land Rover i Norge: Kr 7.326,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Dommen fra Land Rover-diagnosen: Gåen fødepumpe. Bestilt pumpe + filter hos hos Paddock: £95 pluss norsk moms og gebyr. Pris hos Land Rover i Norge: Kr 7.326,- *hikk* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 9. september 2016 Forfatter Del Skrevet 9. september 2016 *hikk* Paddock-delene er ikke originaldeler, da. Men de skal være vel være gode nok likevel. Originale Land Rover-deler ville kostet det dobbelte. Men likevel ville det vært mye penger spart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Fødepumpen fra Paddock kom omsider, etter at UPS hadde videresendt pakken med Posten. UPS har ikke utkjøring her i distriktet, men det var det ingen i kundeserviceavdelingen som visste, og dermed visste de ikke hvor den var. Bilens eier har nå montert pumpen og filteret, men feilen forsvant ikke. Nå stopper ikke motoren lenger, men den orker ikke noe under belastning, og motorlampen tennes. Diagnosen fra Land Rover-verkstedet i Moss er dermed ikke korrekt, for delene ble innkjøpt etter delenummerne de oppgav. Det er visste enda en fødepumpe i TD4. Denne sitter i tanken, slik som i bensinmotorbilene. Da blir det vel å kjøpe denne også, men denne gangen prøver vi en leverandør som ikke benytter seg av UPS' tjenester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Pedersen Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Hvordan gikk det, fikk du montert den nye pumpa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Han som eier bilen har montert pumpe og filter. Nå stopper den ikke lenger, men den er fortsatt ikke helt bra. Den mister kraft når den belastes, og motorlampen tennes. Diagnoseguruene hos merkeforhandleren råder ham til å bytte trykksensor på fuel rail. Denne koster et helt vanvittig beløp i butikken, men en snau tusing hos LR-butikkene i England. Jeg hører vel fra ham når han finner ut hva som blir neste trekk. Det kan være både høy- og lavtrykksensor, og kanskje andre ting også som er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Har han fått utskrift av historiske feilkoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Hvordan ser EGR ut på denne bilen da? På FL1 så er vel denne relativt lett tilgjengelig og lett å rense. Tviler vel egentlig på at EGR skulle gi en permanent feilmelding, men om den har blitt godt gjensotet, så kan det jo være at bilen rett og slett ikke får nok luft... Bare et forslag, men det er relativt lett å sjekke ut - og gjøre en preventiv rens på, om ikke annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2016 EGR er OK, og siden det var Land Rover-merkeverkstedet som leste kodene, er vel også historiske koder lest. Symptomene tyder på manglende drivstofforsyning under belastning, så det bør vel være mulig å gå gjennom hele fødekretsen for å se etter trykkfall/restriksjoner. Det sitter muligens en lavtrykksensor i kretsen som kobler ut hvis trykket blir for lavt? Kanskje den kan midlertidig kobles fra? Dieselmotorer er ikke noe jeg beskjeftiger meg med, men kanskje er det noen som har vært borti liknende feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.