Gå til innhold

Discovery 3: Bytte av hjullager fremme og bak.


Geir K.H.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er litt usikker på om jeg bør bytte hjullager på bilen min, en 07 D3 2,7 TDV6.

Kjører på GG AT dekk, og er litt usikker på om det er dekkstøy eller lagerlyd som begynner å komme.

Lurer derfor på om det er noen som kan hjelpe meg med komplett liste på det som bør bestilles for denne typen jobb.

Ser på engelsk forum at det er en del som sliter med fastrustede bolter i foringer (bak), derfor jeg lurer på hva jeg bør bestille bortsett fra selve lagerene.

 

Er det også greit med lager fra Britpart, eller bør man styre unna disse?

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britpart sine lager, har eg hørt man skal styre unna.

Timken er visst det Du må kjøpe.

Har dette fra Disco 3/ 4 owners på FB.

 

britpart= shitparts... So i dont know

 

:wacko:B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja Britparts = ShitParts så styr unna uansett hva det gjelder er mitt tips ( andre er fullt berettiget til å mene noe annet men jeg kjøper det ALDRI lenger (erfaringer)

 

Timken lager er det du skal ha, både foran og bak, foran er det komplett hub så enkelt å skifte.

Bak må en ha enkelt lager som en må presse ut-inn på "gamle måten"

Bremsedeler er ikke dyrt så greit å kanskje bestille det med det samme, spesielt bak når en holder på der(park brems)

Ville også sjekket bremseskjold da de har en tendens til å ruste ( de skifter du ikke lett utenom ser du )

Foringer (2stk) på bakre hub er vel heller ikke så dumt å ta når du holder på ( få komplett med bolter/mutrer da de er som regel rustet)

Har veldig god erfaring med Gary på Mailorder4x4, så ta kontakt med han så sier du hva du skal til med å hva du vil skifte og gått han til å komme med et tilbud med alt av smått og stort av deler så er du sikker på alt er tatt med.

Hils fra Rolf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Hva angår Britparts=Shitparts så har jeg hørt det samme, men tror ikke det gjelder alt. F eks så er Iidtool esken min merket med Britparts, men er jo ikke de som har laget. Det er jo GAP?!

 

Hei

Ja Britparts = ShitParts så styr unna uansett hva det gjelder er mitt tips ( andre er fullt berettiget til å mene noe annet men jeg kjøper det ALDRI lenger (erfaringer)

 

Timken lager er det du skal ha, både foran og bak, foran er det komplett hub så enkelt å skifte.

Bak må en ha enkelt lager som en må presse ut-inn på "gamle måten"

Bremsedeler er ikke dyrt så greit å kanskje bestille det med det samme, spesielt bak når en holder på der(park brems)

Ville også sjekket bremseskjold da de har en tendens til å ruste ( de skifter du ikke lett utenom ser du )

Foringer (2stk) på bakre hub er vel heller ikke så dumt å ta når du holder på ( få komplett med bolter/mutrer da de er som regel rustet)

Har veldig god erfaring med Gary på Mailorder4x4, så ta kontakt med han så sier du hva du skal til med å hva du vil skifte og gått han til å komme med et tilbud med alt av smått og stort av deler så er du sikker på alt er tatt med.

Hils fra Rolf :)

Ser at det er en del deler ekstra jeg bør bestille.

Nye skiver har jeg, alle deler til EPB, skal bestille klosser, tror jeg går for green stuff. Bremseskjold må jeg kanskje vurdere.

Andgående foringer bakre hub, er det 2 stk pr side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britpart har flere kvaliteter på deler, de billigste er ikke alltid best

 

Men de dyrere har 24mnd garanti, og kan ikke være så dårlige

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg satt opp en liste hos Island 4x4.

 

Bestiller følgende:

 

 

£9.00

 

£73.32

 

£9.00

 

£17.42

 

£3.98

 

£8.40

 

£11.98

 

£2.08

 

£170.00

 

£11.97

 

£15.00

 

£16.66

 

£4.40

 

£27.28

 

£45.00

 

£45.00

 

£3.75

 

£66.66

 

£8.25

 

£55.00

 

 

Sub-Total: £604.15
Nedre balljoint bak har jeg, samt nye skiver fremme og bak og alt av deler til EPB.
Noe mer jeg burde legge til?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...